Od 1 stycznia 2011 r. planowana jest podwyżka stawki VAT na usługi telekomunikacyjne z 22 na 23 procent. W związku z wprowadzanymi zmianami Orange planuje następujące działania:
1) w przypadku ofert kierowanych do Klienta biznesowego ceny netto pozostaną na niezmienionym poziomie – zmianie ulegną ceny brutto, ale jak wiadomo firmy odliczają sobie podatek VAT. Wyjątek stanowią opłaty za poniżej wymienione usługi, dla których cena brutto pozostanie na dotychczasowym poziomie, natomiast obniżone zostaną ceny netto. Będą to min.:
opłata za usługę Pakiet Świat Idei,
opłata za usługę Pakiet 3G,
opłata za usługę Pakiet Orange World,
opłata za usługę Twój Gadżet,
opłata za usługę Twoja Muzyka,
opłata za usługę Pakiet TV (TRY),
opłata za usługę Pakiet TV,
opłata za usługę Halo Granie,
opłata za usługę Szczęśliwe Godziny,
opłata za usługę Szczęśliwe Godziny – pakiet 7-dniowy,
opłata za rachunek szczegółowy na żądanie w Mix Optymalny,
opłata za wymianę karty SIM na SIM 3G,
opłata za zdjęcie blokady SIM-LOCK,
dopłata za wysyłkę faktury listem poleconym,
opłata za połączenie z numerem*600 – Biuro Obsługi Klienta,
opłata za połączenie z numerem *400 – Propozycja dla Firm,
opłata za połączenie z numerem *800 – Biuro Obsługi Klienta – Internet,
opłata za połączenie z numerem *123 – Biuro Numerów,
opłata za połączenie z numerem 118 913 – Biuro Numerów TP
opłata za połączenie z numerem *900 - Ekspert Assistance
2) w przypadku ofert kierowanych do klienta indywidualnego Orange planuje nie zmieniać m.in. cen za rozmowy telefoniczne, SMS-y i MMS-y oraz transmisję danych.
Również w opłatach abonamentowych w ofertach Delfin w Orange, Pelikan w Orange, Pantera w Orange, Orange Free, Orange Freedom i Orange Freedom Pro, Orange planuje utrzymać niezmienione ceny brutto, obniżając ceny netto.