Orange ma 14 029 klientów - w II kw. 254 tys. aktywacji netto

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 6

Wyniki Orange w II kw. 2010 roku:

Wzrost przychodów o 7,4% kwartał do kwartału, -0,2% rok do roku - znacząca poprawa w porównaniu do -9,1% rok do roku w pierwszym kwartale 2010

Wzrost EBITDA o 22% kwartał do kwartału, przy wzroście marży EBITDA (31,3%) o 4 pp

Rekordowy wzrost liczby klientów telefonii komórkowej: o 254 tys. względem 1 kw., o 1,9% rok do roku

Wartościowy udział w rynku na poziomie 31,9% w porównaniu 30,8% w 2. kwartale 2009

Wzrost liczby klientów abonamentowych o 5,3% rok do roku i ich udziału w strukturze klientów Orange do 48,4%

Wzrost liczby dedykowanych mobilnych usług szerokopasmowego dostępu do internetu o 14,5% rok do roku

Kluczowe wskaźniki

Telefonia komórkowa

2 kw. 2010

2 kw. 2009

Zmiana

I poł. 2010

I poł.  2009

Zmiana

Przychody (w mln zł)

1 950

1 954

-0,20%

3 766

3 952

-4,7%

Łączna liczba klientów (w tys.)

14 029

13 768

+1,9%

Liczba klientów post-paid (w tys.)

6 791

6 450

+5,3%

Liczba klientów pre-paid (w tys.)

7 238

7 318

-1,1%

Liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych (w tys.)

433

378

+14,5%

Marża EBITDA

31,3%

27,3%

+4,0 pp

29,5%

27,7%

+1,8 pp

Wraz ze wzrostem przychodów o 7,4% kwartał do kwartału, znaczącej poprawie uległa ich dynamika: w 2. kwartale 2010 przychody utrzymywały się na niezmienionym poziomie rok do roku, co stanowi znaczącą poprawę względem -9,1% w pierwszym kwartale 2010. Poprawa wynikała przede wszystkim z mniejszego wpływu wprowadzonych w 2009 roku obniżek stawek MTR (pierwsza miała miejsce w marcu 2009), a także obserwowanych w drugim kwartale bardzo korzystnych trendów bazy klientów i wskaźnika ARPU.

Liczba przyłączeń netto osiągnęła w drugim kwartale rekordowy poziom 254 tys., co w ujęciu rocznym przełożyło się na wzrost liczby klientów o 1,9%

Wskaźnik ARPU w drugim kwartale obniżył się o 2,9% w ujęciu rocznym, w porównaniu ze spadkiem o 8% w pierwszym kwartale 2010.
Wskaźnik EBITDA dla telefonii komórkowej wzrósł o 22% kwartał do kwartału, przy czym marża EBITDA ponownie przekroczyła poziom 30%, osiągając w drugim kwartale 31,3%. Było to możliwe dzięki ścisłej kontroli kosztów, które w ujęciu kwartalnym, które zwiększyły się jedynie o 24 mln zł, podczas gdy wzrost przychodów wyniósł w tym samym okresie 134 mln zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2010-07-28 18:01
    Czyli jak to jest? To sa wyniki tylko za uslugi glosowe i internet, czy np. loteria bmw tez jest tam uwzgledniona?
    0
  • Users Avatars Mini
    eM pisze: 2010-07-28 18:33
    Jak można tak bezmyślnie pisać artykuł? 14 029 klientów? Małpa by wpadła na to, że coś tu nie gra. Ale po co czytać tabele? Tam są podane dane w tysiącach matołki.
    0
  • Users Avatars Mini
    zypolek pisze: 2010-07-30 14:28
    Orange ma lepsze wyniki? Jak to możliwe? Przecież wcale nie polepszają swojej oferty. Z uśmiechem patrzę na kolejne ich promocje. W Tak-taku mam 10% do każdego doładowania, a oni dają 5%, ja mam 1000 minut za 6 zł, a oni za 10 zł, i tak w przypadku każdej części oferty to wygląda.
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2010-08-04 13:32
    zypolek - Orange dał darmowe pakiety na net w Orange Free na kartę oraz pakiet 1000 minut za 10zł w POP i to poskutkowało przyrostem klientów pre-paid.
    0
  • Users Avatars Mini
    nefertiri pisze: 2010-08-05 00:25
    rcicho, w Blueconnect na kartę też wprowadzono bonusy do doładowań - do 2 GB przy doładowaniu za 50zł, ale Orange Free na kartę to w moim mniemaniu najbardziej udana oferta prepaidowa Orange.
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2010-08-05 17:37
    Porownaj sobie też ceny 1 minuty w ofercie OFnK oraz Bluconnect na Kartę.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: