Wyniki Orange w II kw. 2010 roku:
Wzrost przychodów o 7,4% kwartał do kwartału, -0,2% rok do roku - znacząca poprawa w porównaniu do -9,1% rok do roku w pierwszym kwartale 2010
Wzrost EBITDA o 22% kwartał do kwartału, przy wzroście marży EBITDA (31,3%) o 4 pp
Rekordowy wzrost liczby klientów telefonii komórkowej: o 254 tys. względem 1 kw., o 1,9% rok do roku
Wartościowy udział w rynku na poziomie 31,9% w porównaniu 30,8% w 2. kwartale 2009
Wzrost liczby klientów abonamentowych o 5,3% rok do roku i ich udziału w strukturze klientów Orange do 48,4%
Wzrost liczby dedykowanych mobilnych usług szerokopasmowego dostępu do internetu o 14,5% rok do roku
Kluczowe wskaźniki
Telefonia komórkowa | 2 kw. 2010 | 2 kw. 2009 | Zmiana | I poł. 2010 | I poł. 2009 | Zmiana |
Przychody (w mln zł) | 1 950 | 1 954 | -0,20% | 3 766 | 3 952 | -4,7% |
Łączna liczba klientów (w tys.) | 14 029 | 13 768 | +1,9% | |||
Liczba klientów post-paid (w tys.) | 6 791 | 6 450 | +5,3% | |||
Liczba klientów pre-paid (w tys.) | 7 238 | 7 318 | -1,1% | |||
Liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych (w tys.) | 433 | 378 | +14,5% | |||
Marża EBITDA | 31,3% | 27,3% | +4,0 pp | 29,5% | 27,7% | +1,8 pp |
Wraz ze wzrostem przychodów o 7,4% kwartał do kwartału, znaczącej poprawie uległa ich dynamika: w 2. kwartale 2010 przychody utrzymywały się na niezmienionym poziomie rok do roku, co stanowi znaczącą poprawę względem -9,1% w pierwszym kwartale 2010. Poprawa wynikała przede wszystkim z mniejszego wpływu wprowadzonych w 2009 roku obniżek stawek MTR (pierwsza miała miejsce w marcu 2009), a także obserwowanych w drugim kwartale bardzo korzystnych trendów bazy klientów i wskaźnika ARPU.
Liczba przyłączeń netto osiągnęła w drugim kwartale rekordowy poziom 254 tys., co w ujęciu rocznym przełożyło się na wzrost liczby klientów o 1,9%
Wskaźnik ARPU w drugim kwartale obniżył się o 2,9% w ujęciu rocznym, w porównaniu ze spadkiem o 8% w pierwszym kwartale 2010.
Wskaźnik EBITDA dla telefonii komórkowej wzrósł o 22% kwartał do kwartału, przy czym marża EBITDA ponownie przekroczyła poziom 30%, osiągając w drugim kwartale 31,3%. Było to możliwe dzięki ścisłej kontroli kosztów, które w ujęciu kwartalnym, które zwiększyły się jedynie o 24 mln zł, podczas gdy wzrost przychodów wyniósł w tym samym okresie 134 mln zł.