Stanowisko PTK Centertel w sprawie zamknięcia konkursu na sponsora tytularnego piłkarskiej ekstraklasy na sezony od 2008/2009 do 2010/2011:
Wczoraj PTK Centertel otrzymał od Ekstraklasy S.A. informację o „zamknięciu konkursu bez wyboru oferenta” i przystąpieniu do indywidualnych negocjacji. Taka decyzja jest dla Orange zaskakująca i niezrozumiała, zwłaszcza w sytuacji kiedy było półtora miesiąca na rozmowy z potencjalnymi sponsorami. Indywidualne rozmowy z PTK Centertel zostały w tym czasie przeprowadzone, a z niepotwierdzonych informacji wynikało, że oferta Orange była najwyższą w ogłoszonym konkursie. Dlatego PTK Centertel zastanawia się nad zasadnością prowadzenia dalszych rozmów z Ekstraklasą S.A. na temat sponsorowania polskiej pierwszej ligi w kolejnych sezonach.
Firma PTK Centertel, operator sieci Orange, nie raz udowodniła, że zależy jej na rozwoju polskiej piłki nożnej, podnoszeniu wartości produktu, jakim jest piłkarska ekstraklasa i zwiększaniu atrakcyjności rozgrywek dla kibiców. Orange rozumie oczekiwania Ekstraklasy S.A. jednak zaangażowanie w sponsorowanie futbolu to decyzja, która nie może być podjęta w oderwaniu od racjonalnego rachunku ekonomicznego, warunków rynkowych oraz realnej wartości świadczeń sponsorskich.
Mimo wielu kontrowersji i złej prasy dotyczącej rozgrywek ligowych, 24 stycznia 2008 roku PTK Centertel złożył Ekstraklasie S.A. ofertę na przedłużenie sponsorowania ligi, która zawierała znaczące podniesienie wartości kontraktu sponsorskiego w stosunku do obowiązującej umowy. Należy dodać, że obecne porozumienie z Ekstraklasą S.A. jak i wartość oferty jest jedną z największych inwestycji sponsoringowych na polskim rynku. Półtora miesiąca od złożenia oferty w konkursie to wystarczająca ilość czasu na podjęcie decyzji o wyborze partnera i stąd zaskoczenie zamknięciem konkursu bez wyboru oferenta. Taki tryb postępowania przypomina niedawne zamieszanie wokół przetargu na prawa do transmisji telewizyjnych.
Orange jest zainteresowana przedłużeniem kontraktu sponsorskiego na kolejne trzy lata, co wynika ze strategii Grupy TP. Telekomunikacja Polska jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, a razem z Canal + złożyła najlepszą, rekordowo wysoką ofertę na zakup praw telewizyjnych do transmitowania rozgrywek Orange Ekstraklasy od czerwca 2008. Dodatkowo Orange zainwestował w dotychczasowe działania związane z ligą ponad 60 milionów złotych. Sama wartość obecnego kontraktu to 31,6 mln złotych oraz dodatkowe 4 mln na nagrody dla zwycięskich klubów. Do tego trzeba dodać wielomilionowy budżet na aktywności okołosponsoringowe, popularyzujące rozgrywki w mediach i pozwalające na nadanie wydarzeniom związanym z Orange Ekstraklasą odpowiedniej rangi i oprawy. By zwiększyć bezpieczeństwo na stadionach i atrakcyjność meczów, Orange prowadzi programy skierowane do kibiców - Orange Fair Play i Gram Fair. PTK Centertel organizuje również szkolenia medialne dla piłkarzy oraz szkolenia z zakresu marketingu dla przedstawicieli klubów Orange Ekstraklasy.