Orange ma kłopoty z przedłużeniem kontraktu na sponsora tytularnego ekstraklasy

Newsy
Żródło: Orange
Opinie: 8

Stanowisko PTK Centertel w sprawie zamknięcia konkursu na sponsora tytularnego piłkarskiej ekstraklasy na sezony od 2008/2009 do 2010/2011:

Wczoraj PTK Centertel otrzymał od Ekstraklasy S.A. informację o „zamknięciu konkursu bez wyboru oferenta” i przystąpieniu do indywidualnych negocjacji. Taka decyzja jest dla Orange zaskakująca i niezrozumiała, zwłaszcza w sytuacji kiedy było półtora miesiąca na rozmowy z potencjalnymi sponsorami. Indywidualne rozmowy z PTK Centertel zostały w tym czasie przeprowadzone, a z niepotwierdzonych informacji wynikało, że oferta Orange była najwyższą w ogłoszonym konkursie. Dlatego PTK Centertel zastanawia się nad zasadnością prowadzenia dalszych rozmów z Ekstraklasą S.A. na temat sponsorowania polskiej pierwszej ligi w kolejnych sezonach.

Firma PTK Centertel, operator sieci Orange, nie raz udowodniła, że zależy jej na rozwoju polskiej piłki nożnej, podnoszeniu wartości produktu, jakim jest piłkarska ekstraklasa i zwiększaniu atrakcyjności rozgrywek dla kibiców. Orange rozumie oczekiwania Ekstraklasy S.A. jednak zaangażowanie w sponsorowanie futbolu to decyzja, która nie może być podjęta w oderwaniu od racjonalnego rachunku ekonomicznego, warunków rynkowych oraz realnej wartości świadczeń sponsorskich.

Mimo wielu kontrowersji i złej prasy dotyczącej rozgrywek ligowych, 24 stycznia 2008 roku PTK Centertel złożył Ekstraklasie S.A. ofertę na przedłużenie sponsorowania ligi, która zawierała znaczące podniesienie wartości kontraktu sponsorskiego w stosunku do obowiązującej umowy. Należy dodać, że obecne porozumienie z Ekstraklasą S.A. jak i wartość oferty jest jedną z największych inwestycji sponsoringowych na polskim rynku. Półtora miesiąca od złożenia oferty w konkursie to wystarczająca ilość czasu na podjęcie decyzji o wyborze partnera i stąd zaskoczenie zamknięciem konkursu bez wyboru oferenta. Taki tryb postępowania przypomina niedawne zamieszanie wokół przetargu na prawa do transmisji telewizyjnych.

Orange jest zainteresowana przedłużeniem kontraktu sponsorskiego na kolejne trzy lata, co wynika ze strategii Grupy TP. Telekomunikacja Polska jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, a razem z Canal + złożyła najlepszą, rekordowo wysoką ofertę na zakup praw telewizyjnych do transmitowania rozgrywek Orange Ekstraklasy od czerwca 2008. Dodatkowo Orange zainwestował w dotychczasowe działania związane z ligą ponad 60 milionów złotych. Sama wartość obecnego kontraktu to 31,6 mln złotych oraz dodatkowe 4 mln na nagrody dla zwycięskich klubów. Do tego trzeba dodać wielomilionowy budżet na aktywności okołosponsoringowe, popularyzujące rozgrywki w mediach i pozwalające na nadanie wydarzeniom związanym z Orange Ekstraklasą odpowiedniej rangi i oprawy. By zwiększyć bezpieczeństwo na stadionach i atrakcyjność meczów, Orange prowadzi programy skierowane do kibiców - Orange Fair Play i Gram Fair. PTK Centertel organizuje również szkolenia medialne dla piłkarzy oraz szkolenia z zakresu marketingu dla przedstawicieli klubów Orange Ekstraklasy.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ATieQ pisze: 2008-03-09 00:14
    Chcą sponsorować niech płacą, C+ jakoś wysupłał prawie 3 razy tyle pieniędzy co poprzednio za prawa do transmisji, ORange wymaga od klientów żeby płacili niewiarygodne kwoty za telefony w absurdalnych abonamentach to niech się liczy z tym że sami musza płacić za piłkę, o mnie za mnie to niech Era sponsoruje rozgrywki piłkarskie na pewno ten sponsoring będzie na o wiele wyższym poziomie niż obecnie to tyle odemnie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2008-03-09 01:45
    mozna sie wiele nauczyc czytajac takie komunikaty.FT pokazuje ze walczy sie na paragrafy i ciekawe co im z tego wyjdzie.jest tp emitel on i tak zgarnie najwiecej czyli FT.kolo sie zamyka
    0
  • Users Avatars Mini
    pierrick pisze: 2008-03-09 11:34
    jak zwykle czerwoni dzialacze z pzpn chca za duzo kapuchy i skonczy sie ze zostana z reka w nocniku i tow. min. drzewko wypier... wreszcie listka;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ATieQ pisze: 2008-03-09 17:53
    PZPN nie ma nic do Gadania bo oni nie są za 1 ligę odpowiedzialni
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2008-03-09 18:41
    najbardziej odpowiednim sponsorem telekomunikacyjnym dla Ekstraklasy jest... MobilKing ;) przecież taki sponsoring to dla niech wręcz idealna sprawa (target, tematyka etc.)
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2008-03-09 18:47
    Taaa a skąd taki MobilKing wytrzaśnie kase.. Jak dla mnie to idealnym sponsorem naszej "ligi" jest Fryzjer.. ew Dochnal :))
    0
  • Users Avatars Mini
    jerry1 pisze: 2008-03-10 11:11
    *ATieQ - sponsoring to kwestia indywidualna sponsora i Twoje zdanie nie wiele tu zmienia... skoro sponsoring Ery miałbybyć na "o wiele wyższym poziomie" to czemu "zamknięto konkurs bez wyboru oferenta", PTC miała takie samo prawo złożyć ofertę i widocznie nic ciekawego nie zaproponowała, PLUS powalczył o siatkę i jest sponsorem i repry i ligi, Grupa TP zainwestowała w Piłkę nożną i dalej chce to robić, tylko kilku kołków chce sobie kieszonki uzupełnić poza sponsoringiem!
    0
  • Users Avatars Mini
    krzyslegia pisze: 2008-03-10 22:14
    Jestem wogóle w szoku że za taką lipę chce ktoś płacić
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: