Orange Polska rozpocznie działalność w obszarze usług finansowych. Zarząd operatora poinformował o zawarciu umów pomiędzy Orange Polska a mBankiem.
Główna umowa o współpracy została zawarta na okres do końca 2025 roku z możliwością jej przedłużenia o kolejne trzy lata. Na podstawie tej umowy, strony przystępują do realizacji projektu utworzenia platformy finansowej w formie mobilnego banku detalicznego dla klientów urządzeń mobilnych.
Przedmiotem współpracy będzie oferowanie przez bank usług bankowych w ramach utworzonego i finansowanego przez mBank oddziału mBanku, na rzecz klientów pozyskiwanych za pośrednictwem Orange Polska. Grupa Orange udostępni markę Orange dla oznaczenia wszystkich produktów oferowanych w ramach współpracy. Orange Polska będzie odpowiadać za marketing, pozyskanie klientów do przedsięwzięcia i nie będzie ponosić ryzyka związanego z zarządzaniem bankiem.
Wynagrodzenie Orange Polska za pośrednictwo w pozyskaniu klientów oraz sprzedaż produktów bankowych odbywać się będzie na zasadach prowizji agencyjnej natomiast wynagrodzenie za sprzedaż produktów niebankowych zostało oparte na zasadzie podziału określonych w umowie zysków. Orange Polska będzie również odnosić korzyści związane z lojalizacją klientów.
W okresie od 1 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2023 roku Orange Polska ma prawo do wykonania opcji nabycia zorganizowanej części mienia przedsiębiorstwa prowadzonego w ramach oddziału, która może zostać zrealizowana przede wszystkim poprzez nabycie zorganizowanej części mienia przedsiębiorstwa przez wskazany przez Orange Polska bank lub przez bank utworzony wspólnie przez strony.
Komunikat giełdowy mBanku:
MBANK SA zawarcie umów z Orange Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie
Zarząd mBanku S.A. z siedzibą w Warszawie ("mBank") informuje o nawiązaniu współpracy z Orange Polska S.A. z siedzibą w Warszawie ("Orange") poprzez zawarcie w dniu 19 marca 2014 roku umowyo współpracy w zakresie usług finansowych oraz umowy inwestycyjnej dotyczącej opcji nabycia zorganizowanej części mienia przedsiębiorstwa bankowego ("Umowy"). mBank i Orange łącznie występują w dalszej części raportu jako Strony.
mBank w ramach współpracy utworzy oddział ( "Oddział" ), w zakresie którego świadczyć będzie usługi bankowe na rzecz klientów pozyskanych we współpracy z Orange oraz stworzy wraz z Orange platformę, za pośrednictwem której na rzecz klientów będą świadczone usługi, zarówno finansowe jak i niefinansowe.
Działalność w ramach Oddziału będzie prowadzona pod marką udostępnioną przez Grupę Orange na podstawie umowy licencyjnej, zawartej jednocześnie z Umowami.
W ramach współpracy mBank będzie odpowiedzialny za świadczenie usług bankowych na rzecz klientów pozyskanych za pośrednictwem Orange.
Do obowiązków Orange będzie należało pozyskiwanie klientów i marketing.
W okresie od 1 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2023 roku Orange ma prawo do wykonania opcji nabycia zorganizowanej części mienia przedsiębiorstwa prowadzonego w ramach Oddziału, która może zostać zrealizowana przede wszystkim poprzez nabycie zorganizowanej części mienia przedsiębiorstwa przez wskazany przez Orange bank lub przez bank utworzony wspólnie przez Strony. Warunkiem realizacji opcji będzie uzyskanie zgody Walnego Zgromadzenia mBanku oraz wymaganych przez przepisy prawa zgód regulacyjnych.
W ramach realizacji umowy o współpracy Orange otrzyma wynagrodzenie w wysokości i na zasadach wyliczeń tam przewidzianych.
Wynagrodzenie należne Orange z tytułu usług pośrednictwa finansowego w zakresie produktów bankowych będzie oparte na modelu prowizyjnym, natomiast w zakresie produktów niebankowych będzie oparte na modelu podziału pomiędzy Strony osiągniętego przez mBank zysku, zdefiniowanego w umowie o współpracy.W przewidzianych w Umowach przypadkach, w razie rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o współpracy Orange będzie uprawniony do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia, którego wartość uzależniona będzie od wartości portfela klientów pozyskanych poprzez Orange, na rzecz których mBank będzie świadczyć nadal usługi.
Czas trwania współpracy pomiędzy mBankiem i Orange w ramach umowy o współpracy jest przewidziany do 31 grudnia 2025 roku z możliwością jego przedłużenia na kolejny 3-letni okres. Umowa ta może być rozwiązana wcześniej w sytuacjach w niej przewidzianych.
Komunikat prasowy obu firm:
Orange Polska wraz z mBankiem tworzą mobilny bank detaliczny
Orange Polska i mBank podpisały umowę, dzięki której powstanie mobilny bank detaliczny dla użytkowników smartfonów i tabletów. Usługi finansowe świadczone będą pod marką Orange. Start oferty został zaplanowany na drugą połowę 2014 roku.
Oferta będzie skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe i debetowe. Dzięki nowym, atrakcyjnym pakietom, składającym się z usług finansowych i telekomunikacyjnych, klienci zyskają więcej.
Orange Polska będzie odpowiedzialny za marketing i pozyskanie klientów do wspólnego przedsięwzięcia, zaś mBank będzie świadczyć usługi bankowe w ramach nowego oddziału, utworzonego w strukturach banku.
– Klienci banków oczekują maksymalnego ułatwienia i uproszczenia sposobu zarządzania swoimi pieniędzmi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują. Takim rozwiązaniem jest właśnie mobilny bank. Łączy on w sobie kompetencje Orange Polska, operatora największej sieci szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego oraz mBanku, wyznaczającego trendy w nowoczesnej bankowości elektronicznej. Doświadczenie i potencjał obu firm gwarantuje najwyższą jakość usług. Wejście na nowe rynki, w tym rynek finansowy, jest jednym z istotnych elementów naszej strategii – powiedział prezes Orange Polska, Bruno Duthoit.
– Gdy prawdziwie mobilny bank tworzy nową platformę wspólnie z największym krajowym operatorem, to musi być to czytelny sygnał zmian, jakie zachodzą na rynku usług finansowych. mBank będzie się konsekwentnie rozwijać w dziedzinie bankowości mobilnej – zarówno pod marką własną, jak i we współpracy z Orange Polska – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Współpraca operatora i banku oznacza, że klienci będą mogli korzystać z usług bankowych zarówno przy pomocy urządzeń mobilnych, jak i serwisu on-line, zawsze i wszędzie. Klientem nowego serwisu będzie można też zostać instalując aplikację na telefonie komórkowym i samodzielnie otwierając rachunek bankowy.