Polski Orange prowadzi projekt Augmented Digital Orange Store. Projekt jest prowadzony aktualnie w 10 salonach operatora – np. w Miasteczku Orange. Celem projektu jest analiza zachowań klientów w salonie oraz wygenerowanie danych potrzebnych to późniejszych zmian i innowacji.
Orange chce w przyszłości swój projekt (oparty na wideo analizie) oferować także klientom biznesowym do analizy ich sieci sprzedaży. Wideo analiza pozwala także na monitoring pracowników – w tym czasu obsługi klientów itd.
Zgodnie z modą w projekcie jest wykorzystywany edge computing (czyli komputer instalowany w danym salonie) oraz AI potrzebny do analizy ruchu klientów i pracowników. System tworzy także model 3D sklepu w wirtualnej rzeczywistości.
W końcowej fazie Orange planuje przeprowadzić zmiany w rozplanowaniu salonu (nowe meble są już do tego przystosowane). W oparciu o raport z badania będą też zmiany w prezentacji produktów (smartfonów i akcesoriów). Głównym celem jest oczywiście zwiększenie sprzedaży.