Orange ostrzega swoich klientów przed nadużyciami nieuczciwych operatorów

Newsy
Żródło: Orange
Opinie: 9

W trosce o klientów, którzy padają ofiarą nieuczciwych praktyk handlowców niektórych operatorów, Orange Polska rozpoczyna kampanię informacyjną. Klienci dowiedzą się jak postępować w przypadku próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji jest już bezpłatna infolinia 800 500 005.

- Oszuści dotychczas podszywali się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów – powiedział Maciej Witucki, Prezes Orange Polska.

Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia z kim naprawdę podpisał umowę.

Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta. TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury.

Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK.

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora,
z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i logo Orange.

Dziś rozpoczyna się kampania informacyjna. Obejmuje ona media lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117 regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, Orange Polska ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami.

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    cesarz pisze: 2012-05-29 21:06
    Niestety to wszystko prawda.
    0
  • Users Avatars Mini
    mareckidariusz pisze: 2012-06-04 15:22
    niby prawda, ale od dobrych paru lat jak jestem w heyah na nic jeszcze nie narzekałem i teraz też nie mam zamiaru.. bo nie ma nawet na co :)
    0
  • Users Avatars Mini
    XcnugWPyWKAn pisze: 2012-06-14 11:02
    I feel so much hpaiper now I understand all this. Thanks!
    0
  • Users Avatars Mini
    UZGPWbINFJ pisze: 2012-06-14 14:18
    That's a crackerjack answer to an interesting qutesion
    0
  • Users Avatars Mini
    xbYugJmCHEcudDcA pisze: 2012-06-15 04:07
    It's great to find soemnoe so on the ball
    0
  • Users Avatars Mini
    rSvVQjKnkUCHSAWxNQn pisze: 2012-06-15 04:31
    ប រហ ល ដ រ ត ម ន ដ ង ធ វ ម ច ដ រ @ក ម ង ស រ ខ ញ អត ប ន ប ក គ ទ គ គ ព រម ទទ ល យក ដ យ ឯកច ត ត ត :P@Anonymous: oh really? Were you lucky at the end as me? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    CaEMUVEqoiU pisze: 2012-06-15 04:38
    Ahmed Helmi / fen al fa'9ee7a bl '9ab6?ya5eee esh 7adak? al business 7ago.. ma 3ajabak? ro7 java time aw dr.cafe ma7ad 7alaf 3lek tro7 t6lb min hinak.. law y76 al moya be 1000 riyal, bkefo.. :/ t5alof.. 0 0
    0
  • Users Avatars Mini
    cZpqFEGnm pisze: 2012-06-16 11:57
    To fakt, ale to już 3 letnie tfeneoly, a wydajność w aplikacjach 3D przewyższa zeszłorocznego HTC Desire.Swoją drogą, jedno urządzenie na Androidzie jest strasznie sfragmentowane, jeśli chodzi o sam system jak i kernel. Szczegf3lnie biorąc pod uwagę liczbę dostępnych na scenie modyfikacjiPrzy iPhone mamy raptem 4 zestawy architektury bazowej przy okazji każdej z generacji, dla androida w obrębie jednego producenta, każdy telefon ma inny układ graficzny, często też procesor czy rozdzielczość ek
    0
  • Users Avatars Mini
    mdrcdvxIUN pisze: 2012-06-16 13:00
    With the bases loeadd you struck us out with that answer!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: