Orange zaprezentował swój nowy strategiczny do 2020 r. nazwany Essentials2020. Jest on oparty o plan strategiczny Conquests 2015 zaprezentowany w 2010 r.
Prezentację nowego planu można pobrać od nas poniżej.
Główne założenia nowej strategii:
Orange w latach 2015-2018 chce w rozwój swojej sieci zainwestować 15 mld dolarów. Operator chce do 2018 potroić prędkości oferowane zarówno w sieciach mobilnych, jak i stacjonarnych (w porównaniu do prędkości oferowanych w 2014 r.). W Polsce głównym projektem ma być budowa nowej światłowodowej sieci dostępowej. Orange potwierdził także swoje zaangażowanei we wprowadzenie rozwiązań 5G. Trwają też prace nad rozwojem nowego interfejsu TV - Polaris.
Orange planuje także zmienić swoje salony sprzedaży w "concept stores", które będą podzielone tematycznie na działy: home, family, work, wellbeing, entertainment. Niewielka część sklepów będzie jeszcze bardziej zaawansowana - będą to "megastores". We Francji takich salonów ma być 40 do 2018 r.
Dla klientów chcących zapłacić za lepszą obsługę klienta (np. instalację sprzętu przez specjalistów) Orange wprowadzi usługę First service. Ma być ona dostępna w Europie od 2016 r.
Do 2020 r. 9 na 10 zatrudnionych w Orange ma rekomendować Orange innym jako dobrego pracodawcę.
Orange planuje, że do końca planu 50% interakcji z klientami będzie odbywać się w kanale cyfrowym. Obecnie jest to 30%.
Przychody w 2018 r. mają być większe niż w 2014. Zwiększyć ma się także poziom EBITDA.