Orange Polska - wyniki w I kw. 2013 r.

Newsy
Opinie: 0

Orange Polska podał swoje wyniki w I kw. 2013 r. Przychody spadły o ponad 7%, a zysk netto o ponad 66%.

  • spadek przychodów ograniczony do -3,1% rok-do-roku (z wyłączeniem wpływu regulacji), wobec -4,2% w 4 kw. 2012
  • niekorzystny wpływ regulacji w kwocie -145 mln zł, wynikający głównie z obniżki MTR za połączenia głosowe do 0,0826 zł
  • początkowy sukces konwergencji, z prawie 72 tys. klientów Orange Open
  • marka nju mobile wprowadzona by zaadresować wszystkie segmenty cenowe i skorzystać z popytu na tanie usługi mobilne
  • przyrost liczby klientów mobilnych o 274 000 (+1,9%) rok-do-roku, pomimo zaciętej konkurencji
  • dynamiczny wzrost liczby klientów 3P1 (+174 000, lub +155% rok-do-roku) przyczynił się do dalszej poprawy stacjonarnych wskaźnikow KPI
  • 9.4% wzrost (rok-do-roku) przychodów z usług dostępu do Internetu, TV i VoIP, dzięki zbliżonemu wzrostowi ARPU z tych usług
  • utrata łączy stacjonarnych ograniczona w 1 kw. 2013 o połowę, do poziomu - 109 tys., wobec -209 tys. w 1 kw. 2012
  • 43 mln zł oszczędności kosztowych ograniczyło spadek marży EBITDA do 3,3pp rok-do roku
  • organiczne przepływy pieniężne w wysokości 210 mln zł, na poziomie zgodnym z celem całorocznym
  • solidna struktura bilansu utrzymana, przy spadku zadłużenia netto o 254 mln zł od końca 2012r.
Kluczowe wskaźniki
(w mln zł), MSSF
1 kw. 2013 1 kw. 2012 Zmiana
Przychody Grupy 3 267 3 520 -7,2%
EBITDA 1 033 1 227 -15,8%
EBITDA (jako % przychodów) 31,6% 34,9% -3,3 pp
Zysk netto 81 242 -66,5%
Organiczne przepływy pieniężne 210 253 -17,0%

Liczba klientów komórkowych rosła w tempie około +1,9% rok-do-roku (+274 000 kart SIM), dzięki przyrostowi w segmencie pre-paid. Jednak zapoczątkowana przez konkurencję w 2012 roku wojna cenowa w dalszym ciągu niekorzystnie wpływała na wskaźnik ARPU. Średni przychód na abonenta usług detalicznych skurczył się w 1 kw. 2013 o 5,9% rok-do-roku, co w efekcie przełożyło się na 2,1% spadek (rok-do-roku) przychodów ze sprzedaży mobilnych usług i sprzętu.

Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.) 1 kw. 2013 1 kw. 2012 Zmiana
Liczba klientów Orange Open 72 0 n/d
Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP) 286 112 +155,4%
Liczba klientów komórkowych 14 886 14 612 +1,9%
post-paid 6 906 6 927 -0,3%
pre-paid 7 980 7 685 +3,8%
Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny) 4 995 5 485 -8,9%
Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny) 2 333 2 348 -0,6%
Mobilne dostępy szerokopasmowe 1 043 800 +30,4%
Liczba klientów usług TV 699 663 +5,4%

Skonsolidowane wyniki Grupy Kapitałowej Orange Polska

Kluczowe wskaźniki operacyjne Grupy

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: