Orange migruje klientów z sieci PSTN do all-IP

Newsy
Opinie: 21

Nokia poinformowała, że dokonała pilotażowej migracji klientów Orange z sieci PSTN do platformy all-IP. Zmigrowano 4000 klientów z okolic Warszawy. Nokia wykorzystała rozwiązanie Nokia PSTN Smart Transform oraz ośrodek Network Migration Operating Center. W Orange za migrację odpowiadał Rafal Dziedzic, dyrektor technologii i strategii operacji.

W Polsce jest realizowany pilotażowy projekt All-IP Transformation Program, którego efekty będą ważne dla całej grupy Orange. Głównym celem jest zastąpienie w przyszłości całej sieci PSTN rozwiązaniami all-IP.

Opinie:

Opinie archiwalne (21):

Komentuj

Komentarze / 21

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Gość pisze: 2016-09-08 20:21
    A może kilka zdań na temat oczekiwanych korzyści tej migracji.
    2
  • Users Avatars Mini
    mocny w tym temacie pisze: 2016-09-08 20:26
    To ta sieć prętów z obrazka to PSTN czy all-IP ? :)
    1
  • Users Avatars Mini
    czyli pisze: 2016-09-08 20:37
    jest już tak źle z usługami stacjonarnymi (coraz mniej aktywnych telefonów) a dokładnie ze zwykłymi telefonami stacjonarnymi,że orange planuje ucieczkę z analogu do internetu po ip. a co jak zabraknie prądu np. w całym powiecie?
    2
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2016-09-08 20:57
    @mocny w tym temacie...to jest fiber :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-08 21:13
    Gdzie można sprawdzić które numery zmigrowano? Jeśli przerzucą mnie na All-IP to rezygnuję ze stacjonarnego na rzecz VoIP-a.
    1
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-08 21:25
    @3 - nie o to chodzi, że jest "już tak źle" z liniami PSTN, tylko o to, że Orange chce kasy jak najwięcej zarobić w Polsce. All-IP to dziadowanie na kosztach energii elektrycznej w zamian za zawodność (jak już ktoś wyżej wspomniał). Ile razy nie miałeś internetu a ile razy nie miałeś sygnału w słuchawce? O rosyjskich hakerach to już nawet nie wspomnę, bo całą tę sieć All-IP rozpieprzą bez problemu, jak rosyjskie wojsko będzie chciało wejść do Polski. U mnie brak internetu jest co najmniej raz na miesiąc, a brak sygnału ostatni raz był kilka lat temu. To chyba mówi samo za siebie. Rząd powinien natychmiast przejąć dawną TP lub wprowadzić za te kombinacje podatek, aby Orange się opamiętało. Proponuję zacząć od skarg do UKE.
    4
  • Users Avatars Mini
    all-ip pisze: 2016-09-08 22:18
    @Pix: Nikt nie będzie utrzymywał starych central telefonicznych, do których nie ma części zamiennych i które żrą dużo prądu po to żeby korzystało z nich kilkuset abonentów. PSTN umiera i nikt już tego nie zatrzyma. VoIP jest przyszłością, a to,że zawodną, no cóż , tak samo zawodne są nowoczesne pociągi, tramwaje, samochody czy komputery, bo są projektowane na szybko, po taniości, byle jak, bez rezerwy obciążenia a na testy w lab nie ma czasu. KASA, misiu, KASA !
    -1
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-08 23:11
    Rząd niech się poda do dymisji ! Pomylili się w obliczeniach 500+.... i jeszcze w wielu innych kwestiach. Pix za tego typu pomyłki płacisz TY o ile pracujesz . PSTN - technologia umiera i tyle w temacie. All _IP czy FTTH czy LTE A , IoT - technologie na już !!
    -1
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-08 23:34
    @up - nie zapominaj, że Orange na polu VoIP nie ma najmniejszych szans. Sami się w ten sposób zlikwidują już do końca, a ostatni dureń zgasi światło. Obecnie numer stacjonarny VoIP można mieć za średnio 2-3 zł / mies. a VoIP-owi"operatorzy" garażowi powstają jak grzyby po deszczu. Trzymając się ISDN czy PSTN płacisz więcej, ale masz bardzo dobrą jakość głosu i gwarancję wysokiego poziomu i niezawodności usług. W VoIP nie masz kompletnie nic. A garażowy "operator" może tak szybko się zwinąć, jak powstał. Naprawdę dla firm zarabiających grube pieniądze koszty "starej", ale niezawodnej technologii są tak drobne, że przypuszczam chętnie by dopłacili, aby na niej pozostać. Nie wyobrażam sobie rozmów np. z bankiem po VoIP. To byłoby śmieszne i podejrzane zarazem, ale przede wszystkim słyszalne (opóźnienia, echo!). Chyba, że VoIP szedłby w p2p i mielibyśmy szybkie łącza bez wąskich gardeł po drodze i z bardzo niskim pingiem. Ale to w takim razie przejdźmy od razu wszyscy na Skype i niech sobie Orange przełącza na all-IP, ale samych siebie. P.S. Centrala wcale nie żre dużo prądu, bo jest jak komputer obecnie. Co do części zamiennych nie widzę problemu.
    1
  • Users Avatars Mini
    Hik pisze: 2016-09-09 04:57
    Stacjonarny to już jest zabytek. Do 2020 zniknie u klientów. indywidualnych.
    -1
  • Users Avatars Mini
    nosek pisze: 2016-09-09 09:16
    Pix ma rację. Jedni wolą jeździć rowerem a inni samochodem bez względu na koszty. Orange chce wszystkich ng siłę przenieść na rowery.
    1
  • Users Avatars Mini
    ALL-IP pisze: 2016-09-09 10:26
    @Pix: Operatorzy garażowi dzierżawią od Orange i innych "grubych" operatorów numerację VoIP, bo nie stać ich na instalację softswitchy czyli takich central telefonicznych VoIP np. IMS, które kosztują grubaśne miliony $, tak więc ja bym się o przyszłość Orange nie martwił. Może i sprzedaż detaliczna zmaleje, ale hurtowa raczej nie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ALL-IP pisze: 2016-09-09 10:34
    @Pix: Centrala PSTN Alcatel S12J "ciągnie" prąd 500A przy napięciu -48V. A takich central podejrzewam jest kilkaset w całym kraju. To nie jest jeden komputer. Ta są setki komputerów, bo na każdej karcie jest procesor.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-09 13:03
    @up - nie wgryzałem się jakoś specjalnie w VoIP ponieważ amatorskie i niedopracowane technologie mnie nigdy nie interesowały, ale Asteriska może mieć byle pętak a numer bierzesz z UKE a nie z Orange o ile mi wiadomo. Orange to nie urząd, aby od nich cokolwiek zależało. Co do kosztu central, to S12 też kosztowała grubaśne miliony $ i jakoś oszczędne Orange już tym się nie przejmuje?! A może chodzi o wyprowadzenie kasy z firmy przed jej sprzedażą? Czemu we Francji nie przełączają na IP? Poza tym chętnie dorzucę się do kosztu prądu swojej centrali, jeśli to taki problem.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2016-09-09 16:22
    Niektórzy nie mają pojecia co piszą. Bardzo wiele firm jedzie na voipie, bo oferuje pełne funkcje ISDN oraz jest znacznie tańszy. Dzwoniąc do swojego banku (znanego) na infolinię występują czasem jakieś echa i opóźnienia z tego wynikające, ale to w niczym nie przeszkadza. Poza tym Deutsche Telekom prawie wszystkie PSTNY przeniósł na voipa (karta voip zainstalowana na centrali) i może dać taniej bez straty jakości. Jak zaczyna brakować prądu to sygnał w słuchawce dalej jest, więc bez przesady z tą niezawodnością tradycyjnych PSTN i ISDN
    0
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-09 17:49
    @tkubon - To pokaż mi firmę w Polsce co da mi ISDN over IP ze wszystkimi usługami dodatkowymi ISDN. Szukałem i jakoś nie mogę znaleźć. Co do echa i opóźnień, to mi akurat to bardzo przeszkadza. Mamy XXI wiek! Owszem wiele firm jedzie na VoIP-ie, tak samo jak wiele osób woli smartfony ze średniej półki zamiast z wyższej.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2016-09-09 20:34
    Pix: fcn, halonet, ipcall, ipfon czego tam nie, a czego byś potrzebował. Sam korzystam z halonetu i nie mam żadnych opóźnień i wszystko chodzi super (na światłowodzie), nawet lepiej, bo bez tego syku z linii PSTN. Mogę np. odebrać 2 rozmowy na raz, przekierowania, wszystko działa. fcn z tego co wiem oferuje także numerację DDI i wszystko co się z tym wiąże.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-09 21:43
    @tkubon Potrzebuję usług COLP i COLR. Nie mogę ich nigdzie znaleźć poza ISDN właśnie. Przydałby się też krótki czas zestawienia połączenia jak w ISDN.
    1
  • Users Avatars Mini
    Pix pisze: 2016-09-12 10:07
    Halo! Gdzie się podziali zwolennicy all-IP? Czekam na odpowiedź już trzeci dzień: potrzebuję usług COLP i COLR. Nie mogę ich nigdzie znaleźć poza ISDN właśnie. Przydałby się też krótki czas zestawienia połączenia jak w ISDN. Ktoś coś?
    1
  • Users Avatars Mini
    sceptyk pisze: 2017-02-03 16:33
    niedawno pół Niemiec nie mogło telefonować - własnie ci z all-IP. po zgłoszeniu usterki dostałem SMSa z podziekowaniem i informacją, że więcej szczegółów znajdę w... necie, który właśnie nie funkcjonował ;-) Podobna sytuacja miała miejsce rok temu gdy padły niektóre serwery NDS. A zupełnie nie chcę pomyśleć o scenariuszu gdy będzie konflikt i sieć zostanie po prostu wyłączona. W czasie Powstania Warszawskiego mimo walk można było dzwonić.
    0
  • Users Avatars Mini
    sdd pisze: 2017-11-10 20:59
    No niestety. Zwolennicy zamknęli szczekaczki. A problem pozostał. Żaden polski voip operator nie oferuje COLP/COLR. Chętnie skorzystam - nawet z zagranicznego, żeby tylko te usługi (a szczególnie COLP) były,
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: