Orange obawia się złej konstrukcji nowych przepisów o obowiązkowej rejestracji prepaidów

Newsy
Opinie: 7
Wojciech Jabczyński, rzecznik sieci Orange

Orange opublikował swoje oficjalne stanowisko dotyczące rejestracji kart prepaid wymaganej przez projekt ustawy antyterrorystycznej. Oto jego treść:

Rejestracja prepaid tak, ale rozsądnie

W ubiegłym tygodniu Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikował projekt ustawy o działaniach antyterrorystycznych. Zaproponował m.in. obowiązkową rejestrację kart prepaid. Temat szybko stał się „medialny” i gorący, dlatego trudno się do niego nie odnieść. Jak rozumiemy z publicznych wypowiedzi przedstawicieli administracji (rządu), prace nad projektem wciąż trwają i ma powrócić do uzgodnień międzyresortowych. Co może oznaczać, że jego kształt będzie ewoluować i finalnej wersji jeszcze nie znamy. Liczymy jednak, że w tych pracach stanowisko operatorów - jako odpowiedzialnych za wdrożenie rejestracji - zostanie wzięte pod rozwagę.

Warto przy tym zaznaczyć, że obowiązek rejestracji kart prepaid funkcjonuje już w wielu krajach, dlatego sam pomysł nie jest nowością na rynku telekomunikacyjnym. Natomiast istotne jest, by ustawodawca wyciągał wnioski z doświadczeń innych krajów oraz zapewnił najbardziej rozsądny i optymalny model wdrożenia rejestracji. Naszym zdaniem powinien on uwzględniać możliwości techniczno-obsługowe, konieczny czas do implementacji oraz przede wszystkim nie powinien być uciążliwy dla klientów.

Na pewno byłoby bardzo źle, gdyby okazało się, że przepisy są tak skonstruowane, że wymuszają niespodziewane wyłączenie klientom usług telekomunikacyjnych, szczególnie w czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. A takie potencjalne ryzyko można wyinterpretować z pierwszej, upublicznionej wersji projektu. Zakładamy jednak, że intencją twórców propozycji nie jest hamowanie sprzedaży usług prepaid, czy tym bardziej zaskakiwanie klientów nagłym odcięciem od usług telekomunikacyjnych. Dlatego, skoro prace nad projektem wciąż trwają liczymy, że ryzyko wystąpienia niepożądanych skutków dla klientów zostanie dostrzeżone i odpowiednio przepracowane.

Przyjmujemy również, że możemy liczyć na zrozumienie po stronie administracji, że czym innym jest wprowadzenie weryfikacji dla nowych klientów, a czym innym zachęcenie milionów obecnych klientów do zgłoszenia się do operatorów by przejść proces autoryzacji. Stąd sądzimy, że wszystkim zainteresowanym będzie zależeć, aby rejestracja i weryfikacja odbywała się w najprostszy możliwy sposób, w szczególności z wykorzystaniem kanałów online oraz żeby skuteczne dotrzeć do klientów z informacją o obowiązku rejestracji. Na bazie znanych nam wzorców zachowań użytkowników szacujemy, że jest na to potrzebnych ok. 12 miesięcy.

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-04-26 21:19
    WIĘCEJ SALONÓW POLIKWIDUJCIE !!
    -1
  • Users Avatars Mini
    . pisze: 2016-04-26 22:49
    znajac zwyczaje narodu, rejestrowac karty zaczna dopiero gdy zostanie 4 dni do ostatecznego terminu, albo nawet po nim, ale obelgi beda rzucac pod adresem operatorow i ich pracownikow, a nie swoich wybrancow i autorow owej kolejnej "dobrej zmiany" ustawowej...
    3
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-04-27 00:48
    Orange ostatnio bardzo dużo narzeka na ten kraj. Może czas pomyśleć o wycofaniu się z działalności w tym kraju ze względu na "nieprzyjazne otoczenie biznesowe" hmmmm, Drogi Rzeczniku?
    -7
  • Users Avatars Mini
    kazimierz79 pisze: 2016-04-27 11:07
    Hahha no tak będzie ciężkie - przecież w Orange rejestracja tylko w salonach firmowych :-) Przynajmniej tak mówią w salonach agenckich :-)
    -1
  • Users Avatars Mini
    kostka pisze: 2016-04-27 16:05
    1. Likwidacja salonów dotyczy wszystkich operatorów i wynika z rozszerzenia sprzedaży i obsługi internetowej oraz faktu, że większość zleceń wykonuje się przez telefoniczne biuro obsługi klienta a nie w punkcie. 2. Rejestracja może odbywać się we wszystkich salonach zarówno firmowych jak i partnerskich i dotyczy to wszystkich operatorów. Nie dotyczy to jednak "widzimisie" doradców. 3. Jeżeli nasza obecna władza i jej specjaliści wpadną na pomysł jak ma ten proces przebiegać i nie skonsultują tego z dostawcami usług telekomunikacyjnych to będzie bałagan jakich mało. Biorąc pod uwagę, że rząd (nie tylko obecny) nie ma w zwyczaju czerpać z doświadczenia krajów bardziej rozwiniętych to tym bardziej moje obawy są uzasadnione.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-04-28 19:29
    DLACZEGO USUNIĘTO MÓJ KOMENARZ?? CO BYŁO NIE TAK ?? ??
    -2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-04-29 12:41
    Za spamowanie nie na temat głupcze, gdyby nie było Orange to kogo byś spamował?
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: