PTK Centertel został uhonorowany prestiżową Nagrodą Marketingu Sportowego - Statuetką DEMES. Wyróżnienie dla Orange przyznano w kategorii „Sponsor Sportu Roku 2005”. Statuetki zostały wręczone podczas IV Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Dni Marketingu Sportowego”. Nagrodę przyznaną Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, operatorowi sieci Orange odebrał Piotr Gołos – Manager ds. Sponsoringu w PTK Centertel.
Orange został także nagrodzony w kategorii Wydarzenie Sportowe 2005 za organizację turnieju tenisowego Idea Prokom Open. PTK Centertel jest zaangażowana w ten projekt już od 1992 roku.
Proces wyłaniania zwycięzców trwał ponad dwa miesiące i składał się z dwóch etapów. Finaliści w każdej z 10 kategorii zostali wytypowani przez internautów. Ostateczni laureaci nagród wyłonieni zostali w drodze głosowania Komisji Nagrody DEMES, złożonej z wybitnych przedstawicieli świata sportu, biznesu, nauki i mediów.
Nagrody przyznano w 10 kategoriach: Sponsor Sportu, Sportowy Wizerunek, Program Sponsorski, Sportowy Projekt Medialny, Sportowa Marka, Osobowość Mediów, Sportowy VIP, DEMES Honorowy, DEMES Zagraniczny.
Celem przedsięwzięcia jest wypromowanie profesjonalnego modelu zarządzania w polskim sporcie oraz ukazanie możliwości, jakie daje marketing sportowy. Po raz pierwszy nagrody marketingu sportowego DEMES przyznane zostały w 2004 roku, podczas III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Dni Marketingu Sportowego”.
PTK Centertel już od wielu lat aktywnie uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach sportowych, koncentrując się na takich dyscyplinach jak piłka nożna, tenis czy kolarstwo.
Dzięki pomocy firmy, polscy zawodnicy mogą brać udział i odnosić sukcesy w największych wydarzeniach sportowych w Polsce i na świecie. Zaangażowanie firmy w sponsoring polskiego sportu łączy się nie tylko z wspieraniem klubów, zawodników czy organizacją sportowych imprez, ale także akcji okołosportowych takich jak skierowana do kibiców Orange Fair Play. Orange dba również o to, aby zapewnić kibicom jak najszerszy dostęp do wydarzeń sportowych. W tym celu, w internetowych i WAP’owych serwisach Orange, na bieżąco zamieszczane są najbardziej emocjonujące fragmenty meczy i zawodów oraz inne sportowe ciekawostki.
Konsekwentnie realizowana przez PTK Centertel strategia sponsoringowa ma na celu poprawę ogólnego wizerunku polskiego sportu, a także promowanie mody na sport i na sportowy styl życia wśród wszystkich Polaków.
Na uroczystej gali w Hotelu Novotel Poznań Centrum wręczono w środę 23 listopada wieczorem Prestiżowe Nagrody Marketingu Sportowego - Statuetki DEMES 2005. W poszczególnych kategoriach laureatami zostali:
SPORTOWY WIZERUNEK 2005 - Jerzy Dudek
SPONSOR SPORTU 2005 - Idea/Orange - Polska Telefonia Komórkowa Centertel
WYDARZENIE SPORTOWE 2005 - Idea Prokom Open
PROGRAM SPONSORSKI 2005 - Polkomtel: PLUS GSM - Polski Związek Piłki Siatkowej (reprezentacja kobiet i mężczyzn)
SPORTOWY PROJEKT MEDIALNY 2005 - Sportowe podsumowanie dnia - TVN 24
OSOBOWOŚĆ MEDIÓW 2005 - Tomasz Smokowski - Canal +
SPORTOWA MARKA 2005 - Eurosport
SPORTOWY VIP 2005 - Martyna Wojciechowska
DEMES ZAGRANICZNY - Eurosport International
DEMES HONOROWY - Bohdan Tomaszewski