30 maja Orange ruszył z kolejną edycją Zielonego Tygodnia. Akcja ta wpisuje się w szerszy aspekt działalności proekologicznej operatora. W tym roku klienci z tej okazji mogą liczyć na specjalne promocje i niespodzianki, takie jak: elektryczna hulajnoga, rower turystyczny i smartwatche. Dla firmy jednak najważniejszym jest, by pokazać, że każdy może mieć wpływ na środowisko - zarówno klient, jak i operator.
Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, ochrona różnorodności biologicznej, zanieczyszczenie powietrza, zmiany klimatu o charakterze globalnym - to niektóre z problemów, o których dyskutuje się coraz częściej i głośniej. Troska o środowisko naturalne staje się coraz większym wyzwaniem. Włączają się w to też firmy, które decydują się na uwzględnianie w swej strategii elementów „myślenia w kategoriach cyklu życia” i traktują to bardzo poważnie.
Należy do nich Orange Polska, który postawił sobie cel - być najbardziej odpowiedzialnym klimatycznie operatorem w Polsce. W ramach planu strategicznego Engage 2025, grupa Orange chce osiągnąć zerową emisję netto do 2040 roku – o 10 lat wcześniej niż cele określone przez Unię Europejską i międzynarodową organizację branży telekomunikacyjnej GSMA.
W praktyce dla Orange oznacza to, że zarząd i pracownicy operatora zwracają uwagę na wpływ, jaki każdy oferowany przez firmę produkt, usługa lub działalność wywiera na środowisko na każdym etapie - od jego produkcji po utylizację i recykling. Dlatego też Orange już od dłuższego czasu umożliwia swoim klientom odkupienie od nich nieużywanego smartfona, tym samym zachęcając ich do odpowiedzialnego rozstania się ze starymi i nieużywanymi już urządzeniami. Wystarczy przynieść stary telefon do dowolnego salonu operatora. Zostanie on wyceniony na miejscu, a klient otrzyma bon na zakup nowego urządzenia lub akcesoriów. Bon można wykorzystać od razu lub w ciągu 60 dni od daty jego otrzymania np. na zakup nowego smartfona, akcesoriów lub jako pierwszą wpłatę za nowe urządzenie.
Zwłaszcza przy okazji Zielonego Tygodnia, Orange zachęca do podejmowania działań na rzecz ochrony naszej planety. W tym roku operator ogłasza konkurs w 23 salonach. Będzie mógł wziąć w nim udział każdy, kto przyniesie do salonu stary, nieużywany już telefon i przekaże go do recyklingu lub skorzysta z oferty odkupu. Zadanie konkursowe jest oczywiście zgodnie z przesłaniem Zielonego Tygodnia i dotyczy ekologii. Należy wymyślić hasło, które opisze, jak wspólnie z Orange można dbać o planetę. Mówiąc krótko - jest to konkurs, dzięki któremu używane telefony dostają szansę na drugie życie, a klienci na wygraną. Na zwycięzców czekają: elektryczna hulajnoga, rower turystyczny i smartwatche.
Od 30 maja do 6 czerwca Orange umożliwia też klientom zawierającym e-umowę – darmową dostawę do Paczkomatów InPost. Dotyczy to wszystkich kanałów sprzedaży, w których dostępny jest Paczkomat InPost. Jest to działanie jak najbardziej proekologiczne, bo dostawa do paczkomatu InPost zostawia o 75 proc. mniejszy ślad węglowy niż przesyłka do drzwi domu, dlatego warto zrobić ten gest dla planety.
Z okazji Zielonego Tygodnia operator przygotował rabat na wybrane modele odnowionych telefonów, które są tańsze nawet do 20%.
Dla użytkowników oferty Orange Flex, w każdym miesiącu Orange oferuje odnowione urządzenie w obniżonej cenie. Wystarczy pobrać kod rabatowy z Klubu Flex i dodać go w koszyku w aplikacji w momencie zakupu.
Ubiegłoroczne doświadczenia operatora pokazują, że ma to ogromny sens, bowiem w 2021 r. podczas Zielonego Tygodnia Orange osiągnął ponad trzykrotny wzrost telefonów, przynoszonych do odkupu i recyklingu w porównaniu do wcześniejszych tygodni. Dlatego w tym roku planuje powtórkę tej akcji.
Zielony Tydzień w Orange wpisuje się w strategię operatora, których chce być najbardziej odpowiedzialnym klimatycznie operatorem i jest przy tym świadomy, jak ważna jest w tym nie tylko modyfikacja kultury korporacyjnej w kierunku zwiększania świadomości pracowników w zakresie wpływu na środowisko, a także zmiana przyzwyczajeń klientów, np. w kwestii recyklingu. Tylko bowiem w ten sposób można mówić o całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju unaoczniając, że każdy może mieć wpływ na środowisko - zarówno klient, jak i operator.
Dziś coraz więcej osób już wie, że wybierając odpowiedzialnego operatora, można być bliżej środowiska.