Serwis internetowy Press podał, że Orange Polska obniżył marże studiom produkującym reklamy dla tej sieci. Firma wysłała propozycje zmian do wszystkich firm, które dla niej pracowały w ubiegłym roku. Dynamo, Film It, Film Produkcja, Lemon, Opus Film i Papaya Films dostały propozycje przedłużenia współpracy, ale pod warunkiem zmniejszenia marży - do 4,5 proc. w przypadku produkcji krajowych i 3 proc. wobec projektów zagranicznych. Średnie marże produkcyjne obowiązujące na rynku to 8-10 proc. Klienci, którzy dużo i stale zlecają, mogą wynegocjować marże na poziomie ok. 5-6 proc. Marża poniżej 5 proc. jest już dla producentów obarczona zbyt dużym ryzykiem poniesienia ewentualnej straty w przypadku np. zmian kursu walut. Dlatego nie wszystkie studia produkcyjne zdecydowały się na przedłużenie kooperacji z Orange, część jeszcze nie podjęła decyzji.