Orange wdrożył SegRAN – AI do automatycznej segmentacji i filtrowania alertów w RAN

Newsy
Opinie: 0
Orange wdrożył SegRAN – AI do automatycznej segmentacji i filtrowania alertów w RAN

Orange France uruchomił komercyjnie  SegRAN – narzędzie wykorzystujące dane i AI do automatycznej segmentacji alertów w sieci radiowej oraz wczesnego wykrywania anomalii. O wdrożeniu poinformował CTO Orange France, Jean-Marc Escalettes. Rozwiązanie działa w sieci od 8 września.

System SegRAN rozróżnia, czy spadki jakości wynikają z realnego problemu wydajności, czy też z normalnego zachowania sieci (np. sezonowości w lokalizacjach turystycznych). Dzięki temu alerty jakości usług (QoS) trafiają do ekspertów rzadziej, a ich praca skupia się na incydentach o najwyższej wartości biznesowej.

Pierwsze efekty (wg Orange France):

  • 35 procent zgłoszeń jest automatycznie odfiltrowywana jako nienależąca do realnych usterek sieci.
  • ~30 tys. alertów miesięcznie (spadki ruchu danych i głosu w 4G) analizowanych i filtrowanych przez SegRAN.
  • Ponad 83.5 godziny oszczędzone w ciągu pierwszych 8 tygodni działania (testowo i komercyjnie)

Escalettes zapowiada, że to pierwszy etap – naturalnym kierunkiem rozbudowy ma być objęcie alertów 5G. Wdrożenie kolejnych zakresów ma być relatywnie proste – wymagane będzie jedynie pozyskiwanie odpowiednik wskaźników KPI.

Orange France podkreśla, że SegRAN przyspiesza wykrywanie nieprawidłowości jeszcze zanim standardowe alerty QoS trafią do zespołów, co pomaga utrzymać wymaganą jakość usług i lepiej wykorzystać czas specjalistów.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: