Orange wprowadza nową markę NJU.mobile. Dziś odbyło się "teaserowe" spotkanie z kilkoma dziennikarzami, na którym zaprezentowano nowy brand i pierwsze szczegóły. Ofertę prezentowali dziś: Maciej Witucki, Michał Paschalis Jakubowicz i Paweł Patkowski.Cennik zostanie opublikowany w najbliższy czwartek na specjalnej konferencji prasowej o godzinie 12 w barze mlecznym. Wówczas ruszy także sprzedaż usług. Prezes Orange, Maciej Witucki powiedział, że nowa marka ma pomóc utrzymać Orange na pozycji lidera.
NJU.mobile będzie ofertą SIM-only. Przed chwilą zaczęła działać statyczna strona internetowa NJU.mobile. Oferta będzie dostępna w dwóch wariantach: postpaid i prepaid (na kartę).
NJU.mobile nie będzie się łączyć z marką Orange. Michał Paschalis powiedział: "To ma to być tańsza alternatywa. Nie będzie w niej wszystkich usług dostępnych. Nie ma czegoś takiego na polskim rynku". Przedstawiciele Orange twierdzą, że nie da się tego skopiować, bez uszczerbku dla głównej marki - to utrudnienie dla konkurencji. Proste ksero nie wchodzi w rachubę. Wszystkie podstawowe usługi będą "w bardzo atrakcyjnych cenach". Umowy w postpaid będą, ale zapewne będą to umowy na czas nieokreślony lub umowy bardzo krótkie (tego Orange nie chciał potwierdzić).
Witucki podkreślił: "Orange i Orange Open są nadal najważniejsze. One gwarantują najwyższą jakość obsługi."
Porównanie Orange z NJU.mobile:
NJU.mobile to zagospodarowanie niszy. Ta nisza jest dosyć duża - grupa 16-36 lat, , osób dla których kluczowe są koszty. NJU.mobile to odpowiednik tanich linii lotniczych.
Orange nie chciał podać liczby klientów, których chce pozyskać w tej ofercie. Operator twierdzi, że oferta była planowana od dawna, ale zeszłoroczny rebranding TP nie był najlepszym momentem do jej wprowadzenia.
Paweł Patkowski powiedział: "NJU.mobile nie rozpęta to wojny cenowej, bo wojna cenowa jest od dawna."
Grupą docelową (targetem) NJU.mobile są osoby, które lubią technologiczne nowości, ale muszą uważać na koszty; są to użytkownicy w miarę dobrych telefonów; osoby, które porównują oferty, lubią przemyślane zakupy.
Dodatkowe informacje:
Oferta nie będzie sprzedawana w salonach Orange.
Komunikacja marki na starcie bardzo szeroka: telewizja, outdoor i internet. Szybka budowa dużej świadomości nowej marki. W komunikacji podkreślana ma być prostota, elastyczność, niskie ceny.
Według Orange, NJU.mobile nie jest kopią rozwiązania z Europy (Orange - Amena, Sosh), to projekt przygotowany specjalnie dla Polski.
Paweł Patkowski zdradził, że polski oddział Orange ma dużą autonomię w przygotowywaniu komunikacji nowej oferty (jest w dużym stopniu niezależna od globalnej centrali). W kampanii nie będą występować celebryci.
Orange przy sprzedaży nowej oferty będzie unikał kanibalizacji swoich dotychczasowych ofert. Na razie nie wiadomo, czy Orange będzie proponował NJU.mobile w utrzymaniu klienta.
Wersję prepaid NJU.mobile będzie można doładowywać korzystając ze zdrapek Orange.
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci PLAY, napisał na swoim blogu a propos NJU.mobile : "a w czwartek, ktoś podobno ostrzy na nas zęby, a my jak zwykle musimy je połamać"
Wartości abonamentów, które najprawdopodobniej będą dostępne w NJU.mobile (abonament/postpaid) - będą to dwie kwoty: 35,99 zł oraz 45,99 zł.