Orange w swoim raporcie za 2022 r. opisał mechanizmy jakie stosuje, aby podwyższyć ceny jakie płacą jego klienci. Są to sposoby nie związane jeszcze z uruchomieniem nowych klauzul inflacyjnych, które pojawiły się w nowych umowach z abonentami.
Orange pisze w raporcie, że w 2022 r. kontynuował politykę wprowadzania podwyżek cen w formule więcej za więcej zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych, co „nabrało jeszcze istotniejszej wagi w obliczu gwałtownie rosnącej inflacji i związanej z tym presji na koszty.”
W każdym planie abonamentowym dla klientów indywidualnych wprowadzono podwyżkę o 5 zł, zwiększając pakiety danych do wykorzystania oraz dodając w cenie usługę Cybertarcza, czyli narzędzie chroniące klientów przed cyberatakami. Jednocześnie liczba planów taryfowych została zredukowana do 3, poprzez likwidację najniższego planu.
Dla klientów biznesowych (którzy korzystają z tzw. oferty standardowej) wprowadzono również podwyżkę o 5 zł w 3 z 4 planów taryfowych w zamian za większe pakiety danych.
Te powyższe zmiany dotyczą nowo podpisywanych umów.
Na prezentacji globalnej strategii Grupa Orange pochwaliła się, że w Polsce w maju zeszłego roku wprowadziła do umów specjalne klauzule inflacyjne. To główne narzędzie do walki o wyższe ceny, ale na razie nie zostało użyte. Orange boi się reakcji klientów oraz ataku ze strony UOKiK.