Ze względu na zmianę w standardach rachunkowości, wynik netto za 2 kw. 2019 roku nie jest w pełni porównywalny z wynikiem za 2 kw. 2018 roku.
Nastąpił wzrost przychodów z usług konwergentnych (o 22% rok-do-roku), wynikający ze wzrostu liczby klientów oraz dosprzedaży nowych usług.
Towarzyszył temu spadek przychodów z usług wyłącznie komórkowych i wyłącznie stacjonarnego dostępu szerokopasmowego (o 5,8% rok-do-roku).
Utrzymała się solidna dynamika wzrostu przychodów z usług IT i integracyjnych, który wyniósł 13% rok-do-roku.
Przychody ze sprzedaży sprzętu zwiększyły się o 15% rok-do-roku, do czego przyczyniły się działania komercyjne wspierające sprzedaż telefonów oraz możliwość zakupu smartfonów na raty w trakcie trwania umowy.
Liczba indywidualnych klientów ofert konwergentnych zwiększyła się w 2 kw. o 31 tys., tj. 15% rok- do-roku. Na koniec czerwca, 60% indywidualnych klientów dostępu szerokopasmowego było abonentami ofert konwergentnych (wobec 54% rok wcześniej).
Wśród klientów indywidualnych korzystających z mobilnych usług głosowych, udział ofert konwergentnych wzrósł do 48% (wobec 42% na koniec czerwca 2018 roku). Łączna liczba usług, z których korzystają indywidualni klienci rozwiązań konwergentnych, zbliżyła się do 5,4 mln, co oznacza, że średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług.
Średni przychód na ofertę konwergentną (ARPO) był prawie stabilny, zarówno w ujęciu rocznym jak i kwartalnym.
Całkowita liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrosła w 2 kw. o 6 tys., tj. 3% rok-do-roku.
Udział klientów korzystających z usług szybkiego Internetu zwiększył się do 37% (wobec 31% rok wcześniej).
Niższy niż w poprzednich okresach wzrost bazy klientów stacjonarnego Internetu wynikał "z ostrożnego podejścia komercyjnego do usług mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego".
Liczba klientów dostępu szerokopasmowego nie objętych konwergencją nadal spadała na skutek migracji do ofert konwergentnych, a także w wyniku rezygnacji z usług.
Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie stacjonarnego dostępu szerokopasmowego zmniejszył się w ujęciu rocznym o 3%, głównie z powodu malejącego udziału klientów z usługą telewizyjną, którzy migrują do ofert konwergentnych.
Liczba klientów komórkowych usług abonamentowych zwiększyła się w 2 kw. 2019 roku o 70 tys. W ofertach głosowych, liczba aktywacji netto wyniosła 58 tys.
Wskaźnik ARPO z wyłącznie komórkowych ofert głosowych zmniejszył się w ujęciu rocznym o 6%, co oznacza poprawę wobec spadku o 8% rok-do-roku w 1 kw. 2019 roku oraz o 10% w całym 2018 roku.
W segmencie stacjonarnych usług głosowych, utrata łączy netto wyniosła 69 tys.
Szacowana liczba kart SIM w Polsce (53,4 mln) wzrosła w stosunku do 30 czerwca 2018 r. o 2,5%, osiągając na koniec czerwca 2019 r. wskaźnik penetracji (wśród ludności) na poziomie 139%.
Według szacunków Orange Polska, na koniec czerwca 2019 r. udział czterech wiodących operatorów utrzymał się na poziomie 98% z szacowanym udziałem Orange Polska na poziomie 28,1%.
Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.) |
2 kw. 2019 |
2 kw. 2018 |
Zmiana |
---|---|---|---|
indywidualni klienci ofert konwergentnych |
1 307 |
1 137 |
+15,0% |
dostępy mobilne (karty SIM) |
14 964 |
14 484 |
+3,3% |
post-paid |
10 040 |
9 790 |
+2,6% |
pre-paid |
4 924 |
4 694 |
+4,9% |
stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny) |
2 582 |
2 506 |
+3,0% |
stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny) |
3 259 |
3 541 |
-8,0% |
Dobre wyniki @Orange_Polska po drugim półroczu 2019. Dalszy wzrost przychodów (o 2%) i EBITDAaL (o 2,7%) rok do roku. Więcej klientów światłowodów, konwergencji i usług mobilnych. Dziękujemy, że nas wybieracie. Więcej o wynikach https://t.co/AY3jAffOEt
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) July 24, 2019