Orange zdradził kuchnię SMS-owych akcji charytatywnych

Newsy
Opinie: 0
Orange zdradził kuchnię SMS-owych akcji charytatywnych

Orange podał, że klienci tej sieci w ubiegłym roku przesłali prawie 680 tys. SMS-ów na numery charytatywne.

Do organizacji społecznych Orange przekazał dzięki temu ponad 3 mln zł.

Charytatywne numery SMS są nieodpłatnie przyznawane przez operatorów organizacjom pożytku publicznego (OPP), by wspierać ważne społecznie inicjatywy.

Cały uzyskany z nich dochód przekazywany jest do organizacji, która go posiada.

Przydają się również w sytuacjach wyjątkowych jak np. klęski żywiołowe, katastrofy czy konflikty zbrojne, by zbierać fundusze dla ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.

Charytatywne numery SMS operatorzy przyznają nieodpłatnie i świadczą je „po kosztach”, dlatego fundacje czy OPP ubiegające się o nie muszą spełnić kilka warunków:

  • środki z akcji mogą być przekazane wyłącznie na szczytny cel,
  • akcja musi mieć zaplanowaną dużą kampanię promocyjną w różnych kanałach komunikacji (tv, radio, internet, outdoor i inne).
  • obowiązkiem fundacji/OPP jest zadbanie, aby przyznany numer został wpisany do rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi z dodatkowym świadczeniem,
  • obowiązkiem fundacji/OPP jest też zapewnienie wsparcia integratora.

Wymogi dotyczące skali akcji pomocowej są konieczne, by zebrane pieniądze, były na tyle znaczące, aby przyniosły pożytek potrzebującym i pokryły koszty utrzymania numerów.

Jednej organizacji przyznawany jest maksymalnie jeden charytatywny numer SMS, najczęściej na czas trwania danej akcji. 

Zgodę muszą wyrazić wszyscy znaczący operatorzy telefonii komórkowej działający w Polsce (Orange, Play, Plus i T-Mobile).

Obecnie, charytatywne numery SMS przyznane są 18 organizacjom.

 

Orange - sms-y charytatywne w 2024 roku

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: