Orange podał, że klienci tej sieci w ubiegłym roku przesłali prawie 680 tys. SMS-ów na numery charytatywne.
Do organizacji społecznych Orange przekazał dzięki temu ponad 3 mln zł.
Charytatywne numery SMS są nieodpłatnie przyznawane przez operatorów organizacjom pożytku publicznego (OPP), by wspierać ważne społecznie inicjatywy.
Cały uzyskany z nich dochód przekazywany jest do organizacji, która go posiada.
Przydają się również w sytuacjach wyjątkowych jak np. klęski żywiołowe, katastrofy czy konflikty zbrojne, by zbierać fundusze dla ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Charytatywne numery SMS operatorzy przyznają nieodpłatnie i świadczą je „po kosztach”, dlatego fundacje czy OPP ubiegające się o nie muszą spełnić kilka warunków:
Wymogi dotyczące skali akcji pomocowej są konieczne, by zebrane pieniądze, były na tyle znaczące, aby przyniosły pożytek potrzebującym i pokryły koszty utrzymania numerów.
Jednej organizacji przyznawany jest maksymalnie jeden charytatywny numer SMS, najczęściej na czas trwania danej akcji.
Zgodę muszą wyrazić wszyscy znaczący operatorzy telefonii komórkowej działający w Polsce (Orange, Play, Plus i T-Mobile).
Obecnie, charytatywne numery SMS przyznane są 18 organizacjom.