e-point SA poinformował o zakończeniu wdrożenia mobilnego systemu wspomagającego pracę działu sprzedaży w firmie Prosper S.A., jednej z największych hurtowni farmaceutycznych w Polsce.
Mobilny System Raportowania pozwala na kontrolę działania i zarządzanie siecią przedstawicieli handlowych. Z MSR korzysta kilkudziesięciu pracowników Prosper SA, którzy wyposażeni zostali w palmtopy. Wykorzystując transmisję danych przy użyciu telefonu GSM każdy przedstawiciel przesyła do centrali dane o planie pracy oraz jej bieżących wynikach. Dzięki stale aktualizowanym informacjom na serwerze gromadzone są dane pozwalające na kontrolę aktywności reprezentantów i realizacji zakładanych celów. Centrala ma również możliwość kontrolowania przejechanych kilometrów oraz kosztów dodatkowych.
MSR pozwala na efektywniejsze planowanie czasu pracy i zapewnia pełny dostęp do aktualnych informacji o kliencie. Podpowiada ponadto, kogo i w jakim terminie należy odwiedzić, zapewnia informacje o statusie klienta i obrotach przez niego generowanych. Przydatną dla pracownika funkcją jest możliwość analizy i samooceny stopnia realizacji założonego planu sprzedaży i spotkań z klientami.
Maciej Duda, Dyrektor Handlowy i członek zarządu Prosper SA powiedział o MSR: „Już pilotażowe wdrożenie potwierdziło opłacalność ekonomiczną inwestycji - planujemy znaczny wzrost efektywności pracy w ciągu najbliższych miesięcy. Udało nam się skutecznie połączyć doświadczenie biznesowe naszej firmy z technologiami opracowywanymi przez e-point. Rozwiązanie okazuje się bardzo przydatne zarówno dla managerów, jak i pracowników terenowych."
System MSR jest przygotowany do udostępniania zaawansowanych raportów poprzez interfejs WWW.
Grzegorz Ścisło, Dyrektor ds. Realizacji odpowiedzialny po stronie e-point SA za wdrożenie MSR zapewnia o wysokim poziomie bezpieczeństwa systemu: „Bezpieczeństwo zagwarantowano dzięki odpowiednim zabezpieczeniom serwera, dwustronnie szyfrowanej transmisji, kodowaniu dostępu do palmtopów oraz wprowadzeniu specjalnych procedur awaryjnych."
Mobilny System Raportowania jest przeznaczony dla firm wymagających wsparcia i kontroli działalności przedstawicieli handlowych. Ma być przydatny w branży farmaceutycznej i FMCG oraz w firmach badania rynku i opinii. Kolejne wdrożenia MSR będą umożliwiały m.in. przesyłanie fotografii cyfrowych, wprowadzanie informacji o produktach dostępnych w miejscach sprzedaży oraz lokalizację za pośrednictwem systemu GPS.