Partnerstwo technologiczne pomiędzy GOPR i Polkomtel

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 28

W dniu 27 lutego 2004 r., Jacek Dębicki, naczelnik GOPR oraz Jarosław Pachowski, prezes zarządu Polkomtel S.A. podpisali umowę dotyczącą przekazania Pogotowiu Zintegrowanego Systemu Ratownictwa. System powstał dzięki wzajemnej współpracy służb ratowniczych i Plus GSM.

Plus GSM wspiera GOPR od 2000 roku. Jednak od dzisiaj jest również Partnerem Technologicznym Pogtowia. Partnerstwo to polega na wspólnym identyfikowaniu potrzeb oraz tworzeniu rozwiązań ułatwiających trudną i niebezpieczną pracę ratowników. System jest pierwszym etapem współpracy w tym zakresie.

„Nowoczesne technologie są niewiele warte, jeśli nie służą człowiekowi – powiedział Jarosław Pachowski, prezes zarządu, dyrektor generalny Polkomtel S.A. Właśnie dlatego, w ścisłej współpracy z naszymi partnerami – służbami ratowniczymi stworzyliśmy Zintegrowany System Ratownictwa - rozwiązanie, na które patrzą z zazdrością służby ratownicze z Niemiec, Włoch, Szwajcarii czy Chorwacji. Jednak nawet najlepszy system nie zadziała bez ratowników. Ratowników, którzy są profesjonalnie wyszkoleni, niezawodni, nie wahają się narażać zdrowie by nieść pomoc potrzebującym. A takich właśnie mamy w Polsce”

Najważniejszym elementem Systemu jest górski numer ratunkowy 601 100 300, który dostępny jest dla użytkowników każdej sieci - zarówno komórkowej, jak i stacjonarnej (dla użytkowników Plus GSM połączenia na ten numer są bezpłatne). Pod ten numer mogą dzwonić wszyscy, którzy potrzebują pomocy, lub też są świadkami niebezpiecznego zdarzenia. Górski numer ratunkowy funkcjonuje również na terenie Tatr. Na tym obszarze obsługiwany jest przez TOPR. Tylko do 15 lutego bieżącego roku poprzez system ratownicy odebrali ponad trzy tysiące zgłoszeń. Wielokrotnie dzięki szybkim interwencjom ratowano ludzkie życie.

Sercem Systemu jest uruchomione w Rabce Centrum Koordynacji GOPR. Obejmuje swym zasięgiem 7 regionalnych grup GOPR działających od Bieszczad po Karkonosze.

W ramach Systemu działa również wodny numer ratunkowy 601 100 100. Obsługiwany jest przez jednostki ratownicze WOPR na polskim wybrzeżu oraz Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich.

Opinie:

Opinie archiwalne (28):

Komentuj

Komentarze / 28

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 13:13
    To mi sie podoba! Brawa dla Plusa! Dzieki niemu, czy to nad mozem, czy to w gorach jestesmy bezpieczni ;-)) Tak na serio, to nr ratunkowy, nie zastapi zdrowego rozsadku!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    PREZES PTK pisze: 2004-03-01 13:14
    Fakt faktem, że + ma dobry zasięg w górach i współpraca z GOPRem to prestiż dla POLKOMTELA
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-01 13:18
    :))) jeszcze nie czytalem ale juz tytul mnie rozsmieszyl ;) "partnerstwo technologiczne" - od razu przypomnial mi sie goprowy helikopter sprzed roku ;) no , teraz poczytam, bo zawsze mi sie podobalo co plus w tym robi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-01 13:18
    Plus de facto robi to, co powinno robić państwo, tyle że na większą skalę.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-01 13:21
    swoja droga ciekawe czy te zagraniczne sluzby rzeczywiscie zazdroszcza choc nie jestem przesadnie sceptyczny bo plus potrafi...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 13:24
    Ale skoro Państwo nie moze to Plus moze! I w dodatku ma z tego oczywiscie korzyscie- prestiz i reklame...
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-03-01 13:33
    To się nazywa dobry pomysł. Prestiż rzeczywiście duży a pożytek dla użytkowników jeszcze większy. Ale oczywiście nie sposób nie zgodzić się z ***klopsem który słusznie zauważył że o "partnerstwie technologicznym" mowy być nie może. "Sponsoring technologiczny" byłby chyba lepszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    mpunkt pisze: 2004-03-01 14:20
    moim zdaniem numer powinien być całkowicie bezpłatny również dla innych opów
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 14:22
    ***mpunkt- POPIERAM CIE W 100%.Powinno tak byc!No, ale z drugiej strony ile sie dzwoni pod takie nr???
    0
  • Users Avatars Mini
    mpunkt pisze: 2004-03-01 14:38
    *** pajorro cytuję z newsa "Tylko do 15 lutego bieżącego roku poprzez system ratownicy odebrali ponad trzy tysiące zgłoszeń" to chyba trochę dzwonią
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 14:45
    A w ostatnim Magazinie Plus GSM pisali, ze maja duzo telefonow typu- przepraszam, chcialem tylko sprawdzic czy dziala...No ale fakt.3 tysiace do duzo.
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasssz1 pisze: 2004-03-01 14:48
    Plus ma najgorszych przedstawicieli i konsultantow w BOK i najglupsze procedury
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 15:45
    ***lukasssz1- tak??? Na jakiej podstawie tak twierdzisz?? Moze miales jakas zla przygode ( zdaza sie przeciez) z jakims konsultantem i teraz najezdzasz na calego Plusa! A mozw sam jestes najgorszy, najglupszy???
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-01 15:56
    klops - nie bądź taki sceptyczny, albo jeszcze gorzej... ale nie wypowiem słowa, bo może byś różnie odczytane. Zazdroszczą nam wiele rzeczy - ostatnio na jakimś sumpozjum w Stanach mówiono o badaniach przesiewowych słuchu u noworodków - jedynie Polska na całym świecie wykonuje badania u każdego narodzonego dziecka - Stany bodajże w 60% czy 80% (nie pamiętam dokładnie). Nie chwalił się tym prezes Polkomtela (Plus ma jak wiesz pewnie spore zasługi w tym zakresie) tylko mówił o tym amerykański koordynator wdrażania tego systemu u nich (bodajże Owsiak tam też był, bo Orkiestra też to wspomaga). Podobnie jest w tym przypadku - zazdroszczą nam. Jedno jest tylko niepokojące, że oni zazdroszczą czegoś co tam realizuje państwo - nie mają tego ze społecznych pieniędzy czy sponsoringu. U nas gdyby [państwo realizowało takie działania, długo nie uświadczylibyśmy takich programów (no, może co 4 lata obiecanki przed wyborami).
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2004-03-01 17:27
    Świetna inicjatywa Plusa. Brawo!
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-03-01 19:35
    To znaczy, że dopiero teraz podpisali umowę, a przecierz ta usługa i numer działa od ponad pół roku?
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 20:31
    Na kartach Plus MEGA III juz stanardowo sa te numery na WOPR i GOPR wpisane...
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasssz1 pisze: 2004-03-01 21:44
    ***pajorro***Niestety jestem w plusie 3 lata i co chwile mam jakies problemy zeby cokolwiek tam zalatwic.Prosze sie juz 3 miesiac aby na fakturach pisali mi NIP i ciagle nic nie widze a przez to nie moge sobie odliczac komorki ,a tak przy okazji masz fajny spsob wyrazania opini o ludziach ktorych nieznasz.Gratuluje :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-01 22:13
    ***wlo: napisz to slowo, pliz! przeciez wiesz dobrze ze sie nie obrazam na argumenty a o bluzgi to w zyciu bym Cie nie posadzil ;) w takim razie sie ciesze ze nam zazdroszcza i a nawet wolalbym zeby takie rzezczy byly realizowane ze sponsoringu, tylko przy zalozeniu tego podatku liniowego 15% ;) co do polkomtela to pomimo tego ze siedza tam "czerwone swinie" (nie chodzi o vodafone ;) to sa to jednak "swinie" o nawet calkiem sensownie socjalistycznej wrazliwosci, ze tak powiem udzial spolek skarbu panstwa w polkomtelu to jedyny spolecznie wrazliwy kawalek naszego panstwa ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 22:29
    lukasssz1- Ja nie wyrazilem opinii :-)) Zadalem tylko pytanie. Ja tam nie narzekam na Plusa...
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasssz1 pisze: 2004-03-01 22:31
    ***pajorrona***plusa nie narzekam tylko na obsluge a to roznica
    0
  • Users Avatars Mini
    domelli pisze: 2004-03-01 23:03
    ***lukasssz1*** przejdz sie do salonu plusa, wez z soba dokumenty NIP, Regon oraz wpis do ewidencji i popros o zmiane na koncie, tak by do nazwiska dopisali ci nazwe firmy, i NIP i napewno od nastepnego rachunku bedzie oki ..... pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-01 23:53
    klops - ;-) zgadzam się co do podatku... Swoją drogą, ktoś liczył w jakim procencie państwo poprzez spółki zależne jest właścicielem Polkomtela?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-01 23:57
    lukasssz1 - no dziwi mnie Twój problem akurat... Bez najmniejszego problemu takich zmian dokonują. Zarówno ja jak i wielu spośród moich znajomych mających firmy załatwiliśmy to zawsze w kilka minut :-) Rzeczywiście to bardzo wskazany krok a już szczególnie jeśli jesteś płatnikiem VAT to bardzo bardzo nawet :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-03-02 02:34
    Inicjatywa godna pochwały, ale zasięg w Tatrach - tragiczny (w niektórych miejscach).
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-02 11:10
    ***Wandik: przecież to są góry, i to wysokie :))).
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-03-02 20:29
    Jak by poprawili zasięg w górach to usługa ta miałaby dużo większy sens...
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2004-03-03 11:46
    No i to jest akutrat bardzo dobry pomysł...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: