Po raz siódmy redakcja miesięcznika „Mobile Internet” zorganizowała galę, na której wręczono wyróżnienia w postaci statuetki „Wirtualnego Telefonu”.
Wydarzeniem roku 2007 według kapituły „Mobile Internet” było porozumienie czterech operatorów GSM, którzy podjęli wspólne działania mające na celu wprowadzenie wspólnego standardu mobilnej telewizji i mobilnych płatności. Statuetki Wirtualnych Telefonów z rąk wydawcy – Agnieszki Borzym i redaktora naczelnego – Pawła Polimirskiego odebrali Klaus Hartmann, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Polskiej Telefonii Cyfrowej, Adam Łaganowski, zastępca Dyrektora Generalnego Polkomtel, Marcin Gruszka, Dyrektor PR i rzecznik prasowy sieci Play oraz Wojciech Jabczyński, szef biura prasowego Grupy TP i operatora sieci Orange.
Firmą Roku 2007 została Netia. Redakcja przyznała jej nagrodę za skuteczne pozyskiwanie klientów i utrzymywanie pozycji lidera wśród alternatywnych operatorów telefonii stacjonarnej, dynamiczne budowanie bazy klientów usług internetowych i udział we wprowadzeniu na rynek czwartego operatora komórkowego.
Tytuł Dostawcy Roku 2007 przypadł firmie Ericsson. Statuetkę Wirtualnego Telefonu za wdrożenie sieci HSPA w firmach Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa oraz za osiągnięcie najlepszych wyników finansowych w dotychczasowej, polskiej historii firmy Ericsson oraz wspieranie młodych twórców, studentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, czego efektem jest uhonorowanie Ericssona medalem stulecia warszawskiej ASP odebrał prezes firmy – Lars Svensson.
Za Produkt roku 2007 kapituła „Mobile Internet” uznała HSDPA w sieci Era. Za przyspieszenie komórkowego internetu, wprowadzenie technologii HSDPA z prędkością przesyłu danych do 7,2 Mb/s, dzięki czemu mobilny internet oferuje możliwości dostępnie niegdyś jedynie w sieciach stacjonarnych Wirtualny Telefon odebrał Prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej – Klaus Hartmann.
Debiutem Roku 2007 okazał się PLAY. Redakcja przyznała tytuł za wywołanie rewolucji w wyniku której spadły ceny połączeń i usług dodanych. Za promowanie multimedialnej natury telefonu komórkowego. Nagrodę odebrał Marcin Gruszka, Dyrektor PR i rzecznik prasowy sieci Play.
Miano Oferty Roku 2007 przypadło usłudze Blueconnect z laptopem. Za pierwszą, powszechnie dostępną ofertę na rynku, ułatwiająca zakup przenośnego komputera wraz z urządzeniem do korzystania z mobilnego Internetu. Wyróżnienie w tej kategorii odebrał Prezes Zarządu sieci Era, Klaus Hartmann.
Sponsorem Roku 2007 została Telekomunikacja Polska. Tytuł ten został przyznany za wspieranie reprezentacji Polski w piłce nożnej, dzięki czemu nasza drużyna po raz pierwszy w historii będzie uczestniczyła w rozgrywkach Mistrzostw Europy, które odbędą się na stadionach Austrii i Szwajcarii. Wyróżnienie odebrał Wojciech Jabczyński, szef biura prasowego Grupy TP i operatora sieci Orange.
Wyróżnieniem w kategorii Usługa Roku 2007 uhonorowano usługę Cafe Plus, za pierwszą taryfę skonstruowaną specjalnie z myślą o kobietach, która oferuje przedstawicielkom płci pięknej darmowe połączenia i usługi dodatkowe.
Tytuł Prepaid Roku 2007 przypadł marce Heyah. Za sielankowe rozmowy, luźne gadki, miliony pisanek, czyli stałe poszukiwanie proklienckich rozwiązań, połączone z pomysłową oprawą reklamową. Odkrywanie nowych segmentów rynku i pielęgnowanie kontaktów międzynarodowych - Heyah jako pierwsza zaproponowała ofertę skierowaną do wybranej grupy obcokrajowców, dzięki czemu Polacy i Ukraińcy mogą rozmawiać taniej trzeci rok z rzędu. Nagrodę odebrał Prezes Zarządu PTC, Klaus Hartmann.
Innowacją Roku 2007 według kapituły „Mobile Internet” okazała się firma mPay. Tytuł przyznano za uruchomienie pierwszego w Polsce systemu płatności telefonem komórkowym, pozwalającego m.in. na bezpieczne regulowanie należności i eliminującego konieczność noszenia gotówki. Nagrodę odbierał Konrad Łuczak, Wiceprezes Zarządu mPay.
Człowiekiem Marketingu 2007 został Grzegorz Kania, Dyrektor ds. Sprzedaży GSM LG Electronics Polska. Redakcja statuetką Wirtualnego telefonu uhonorowała wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu i znajomość rynku komórkowego pozwoliło mu na znaczące zwiększenie udziałów firmy LG na polskim rynku. Zasługą nagrodzonego jest także udane wprowadzenie designerskich, innowacyjnych telefonów: Prada od LG i Sine. Przełożyło się to, na zdecydowany wzrost rozpoznawalności marki na polskim rynku i wzrost sprzedaży samych telefonów.
Człowiek Sukcesu 2007 według redakcji „Mobile Internet” to Wojciech Wasilewski, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Samsung Electronics Polska. Wręczona mu statuetka Wirtualnego Telefonu uhonorowała go za wybitne osiągnięcia zawodowe, pozycjonowanie brandu Samsung na polskim rynku, wyniki sprzedaży i innowacyjne pomysły na promocję, czego przykładem może być współpraca ze znanym projektantem mody Maciejem Zieniem.
Tytuł Menedżera Roku otrzymał Klaus Hartmann, Dyrektor Generalny Polskiej Telefonii Cyfrowej. To nagroda za dynamiczne, innowacyjne i efektywne kierowanie spółką, podnoszenie jej wartości i umacnianie pozycji na rynku.
Kapituła „Mobile Internet” zdecydowała się przyznać szczególne wyróżnienia wybitnym osobowościom związanym z polskim rynkiem teleinformatycznym. Jedną z nich jest Iwona Kossmann, która od 10 lat piastuje najwyższe stanowiska menedżerskie. Na scenie w klubie Dekada odebrała statuetkę Wirtualnego Telefonu i tytuł Menedżera Dekady, gdyż firma pod jej kierownictwem jako pierwsza wprowadziła globalną markę komórkową do Polski. Jej kreatywność, wieloletnia strategia i działania marketingowe przyczyniły się do dynamicznego wzrostu liczby klientów. Promując Orange ściągnęła do Polski mega gwiazdy światowego show-biznesu, nadając tym imprezom masowy wymiar. Jej konsekwencja w działaniu i intuicja menedżerska spowodowały zajęcie mocnej pozycji operatora na rynku.
Kolejne dwa szczególne wyróżnienia otrzymali rzecznicy prasowi, najdłużej piastujący swoje stanowiska na polskim rynku telekomunikacyjnym. Rzecznikami Dekady zostali Jolanta Ciesielska za wieloletni, profesjonalny styl budowania wizerunku Netii w mediach. Efektywny kunszt PR-owski połączony z elokwencją i kobiecą delikatnością. Udaną, rzeczową współpracę informacyjną. Wyrozumiałość w kontaktach z dziennikarzami. Podobny honor spotkał Jacka Kalinowskiego z TP, za wieloletnią, barwną obecność medialną i sukcesy w promowaniu wizerunku operatorów. Za profesjonalną i udaną współpracę PR-owską. Za kulturę osobistą, życzliwość, elokwencję, dyskrecję, szybką komunikację i najszybsze serwisy informacyjne.
Za profesjonalną obsługę medialną Nokii, długoletnie, innowacyjne prezentowanie wizerunku fińskiego producenta na polskim rynku. Oryginalne podejście do organizacji konferencji prasowych i prezentacji produktów oraz znakomitą współpracę z dziennikarzami, redakcja „Mobile Internet” przyznała tytuł Agencji PR Dekady Agencji 21, którą podczas gali reprezentowała prezes Monika Dąbrowska, która odebrała statuetkę Wirtualnego Telefonu.
Podczas uroczystej gali prócz wybitnych postaci naszej branży nagrodzono równie wybitne produkty. Biznesowym Telefonem Roku 2007 został Samsung SGH-i600. Terminal nagrodzono za nowatorską koncepcję urządzenia dla mobilnego biznesmena oraz nadanie terminowi „mobilne biuro” nowego wyrazu i stylu. Nagrodę zodebrał pan Hyun Sug Kang.
Multimedialnym Telefonem Roku 2007 okazał się Sagem my850 Carat. Nagrodzono go za szeroki wachlarz możliwości multimedialnych, połączony z ergonomią korzystania i elegancją wykonania, a nagrodę odebrał Piotr Lewczuk, Menedżer Sprzedaży Sagem Telecommunications.
Tytuł Muzycznego Telefonu Roku 2007 otrzymał Samsung SGH-F300. Za wprowadzenie na rynek muzycznego telefonu o dwóch obliczach, pozwalającego oddzielić funkcje telefoniczne od muzycznych statuetkę odebrał Hyun Sug Kang.
Damskim Telefonem Roku 2007 został Samsung SGH-J600 „różowa wstążka”. Nagrodzono go za udane połączenie damskiego telefonu z kampanią społeczną na rzecz kobiet dotkniętych rakiem piersi Hyun Sug Kang ponownie wyszedł na scenę.
Tytuł Designerskiego Telefonu Roku 2007 otrzymała Prada od LG Za wyjątkowe połączenie świata mody z telefonią komórkową, poprzez stworzenie urządzenia o nowatorskim oraz eleganckim designie i dużej funkcjonalności. Statuetkę Wirtualnego telefonu otrzymał Dyrektor ds. Sprzedaży GSM LG Electronics Polska, Grzegorz Kania.
Szczególne wyróżnienie - Telefon Roku 2007 według czytelników „Mobile Internet” otrzymała Nokia N95. Terminal nagrodzono za najdłuższe ze wszystkich telefonów komórkowych utrzymywanie topowych pozycji w rankingu „Komórkowy TOP 10”, a nagrodę odebrał Jan Kolimar, Dyrektor Generalny Nokia Poland.
Tytuł GPS Roku 2007 zdobył HTC TyTN II. Za udaną i nowatorską konstrukcję o wielu możliwościach przydatnych biznesmenowi, który zawsze dotrze do celu. Nagrodę odebrał Tomasz Niemczak, Sales Manager East Europe.
Nagrodę w kategorii Bluetooth Roku 2007 zdobyła Jabra BT8040. Uhonorowano ją za ciekawe wzornictwo i doskonałą jakość dźwięku, multimedialne możliwości oraz Multipoint pozwalający na używanie słuchawki BT8040 z dwoma telefonami jednocześnie. Statuetkę odbierał Tomasz Pietruszka, GN Netcom Country Manager Eastern Europe.