Już od pięciu lat mieszkańcy Warszawy i okolic mogą korzystać z numeru 63-77777 - całodobowej infolinii o usługach, produktach i firmach zawartych w bazie "Żółtego Telefonu"
"Żółty Telefon" jest własnością duńskiej firmy YellowTel A/S wyspecjalizowanej w usługach informacyjnych. W ciągu swojej 5-letniej działalności na stołecznym rynku udzielił ponad 12 milionów informacji telefonicznych. Codziennie, przez 24 godziny na dobę, pod numer 63-77777 i 94-94 dzwoni od 3 000 do 5 000 osób. Operatorzy "Żółtego Telefonu" udzielają ponad 200.000 informacji miesięcznie (średnio 3 informacje na 1 telefon). Z serwisu internetowego znajdującego się na stronie www.zoltytelefon.pl lub www.9494.pl korzysta miesięcznie ponad 20 000 osób.
Osoba dzwoniąca pod numer 63-77777 lub 94-94 otrzyma nielimitowaną ilość informacji o firmach oferujących poszukiwaną usługę bądź produkt. Na życzenie Klienta operator może przesłać listę teleadresową na wskazany przez niego adres e-mail lub numer faksu. Dodatkowo na hasło "Żółty Telefon" można uzyskać rabaty na usługi oferowane przez firmy współpracujące z Yellowtel.
"Do największych sukcesów Yellowtel Polska zaliczyłbym stały wzrost liczby osób korzystających z usług "Żółtego Telefonu", dużą rozpoznawalność marki, a także realizację założeń finansowych, co oznacza, że firma stała się rentowna i przynosi zyski - mówi Grzegorz Longić, Dyrektor Generalny Yellowtel.
Dotychczasowe inwestycje YellowTel A/S w Polsce wyniosły ok. 3 miliona USD. W ciągu najbliższych 2 lat firma zamierza zainwestować kolejne 2 miliony USD. Środki te zostaną przeznaczone na uruchomienie nowych usług, otworzenie nowych oddziałów - na początku w Gdańsku i Poznaniu, promocję oraz dodatkową infrastrukturę IT.
Obecnie "Żółty Telefon" pracuje nad uruchomieniem pomocy on-line, czyli chatu z operatorem, a także mapy interaktywnej pozwalającej na lokalizację wskazanych firm.
We wrześniu br. zaoferował potencjalnym klientom biznesowym nowe narzędzia marketingowe: telefoniczny spot reklamowy oraz Infolinię.
Telefoniczny spot reklamowy to oferta dla firm poszukujących nowych sposobów komunikacji z klientami. Firma Yellowtel Polska proponuje dwie formy dotarcia do klientów: poprzez zapowiedź początkową przed zgłoszeniem operatora oraz czasowe przełączenie rozmówcy na reklamę.
W pierwszym przypadku każdy użytkownik "Żółtego Telefonu" przed zgłoszeniem się operatora wysłucha reklamy trwającej ok. 10 sekund. Reklama będzie poprzedzona krótkim powitaniem. Po tym czasie użytkownik zostanie połączony z operatorem. Jeśli będzie on zainteresowany bliższymi informacjami na temat usłyszanej oferty, będzie mógł je u niego uzyskać.
Drugą opcją jest wykorzystanie czasu, w którym operator wyszukuje informacje w systemie komputerowym. Daje to możliwość emitowania ok. 10 sekundowego spotu reklamowego. Reklama ta będzie słyszana w trakcie dalszego łączenia rozmów do firm, które współpracują z firmą Yellowtel Polska. Dodatkowe informacje dotyczące reklamodawcy i jego oferty również będą dostępne u operatora.
Infolinia to propozycja dla firm, które chcą wykorzystać profesjonalne Call Center do swoich celów marketingowych. "Żółty Telefon", posiadający pięcioletnie doświadczenie w telefonicznej obsłudze klientów, dysponuje nowoczesną centralą telefoniczną, niezbędnym oprogramowaniem oraz zespołem wykwalifikowanych operatorów pracujących przez całą dobę. Firma Yellowtel Polska prowadziła już projekty infolinii dla klientów z branży finansowej i medycznej.
Dodatkowym bodźcem rozwoju "Żółtego Telefonu" będzie wprowadzenie przez TP S.A. z dniem 1 listopada 2002 roku dodatkowej opłaty za korzystanie z numeru infolinii 913 przy jednoczesnym limitowaniu liczby udzielanych informacji do dwóch. Koszt połączenia z "Żółtym Telefonem" - 63 77777 lub 9494 nie zmieni się. Oznacza to, że Klienci "Żółtego Telefonu" nadal będą płacić jak za połączenie lokalne, co z pewnością wpłynie na dalsze zwiększenie popularności serwisu.
"Żółty Telefon" planuje dalszy rozwój i ekspansję na kolejne regiony Polski. Chcemy wprowadzać dodatkowe usługi i wzbogacać ofertę kierowaną do naszych potencjalnych klientów. Konsumenci dokładnie wiedzą co chcą kupić, potrzebują jedynie szybkiej i precyzyjnej informacji, gdzie dany produkt, lub usługę mogą znaleźć. Nasz serwis właśnie takiej informacji udziela" - dodał Grzegorz Longić.