W sieci Idea dostępna jest nowa usługa MMS - MMSowa Kartka Pocztowa oraz 5 nowych serwisów SMS: Psychozabawy, Super Sobowtór, Sonda SMS, Quiz Dokończ, Szkoła Port 21.
MMS-OWA KARTKA POCZTOWA
Od 6.06.br. w ofercie sieci Idea dostępna jest nowa usługa MMS-owa Karta Pocztowa. W celu skorzystania z usługi abonent musi posiadać telefon obsługujący MMS-y oraz mieć aktywną usługę Idea MMS. W celu aktywacji usługi należy wysłać SMS'a o treści AKT MMS pod numer 555 (koszt SMS'a - 0,24 zł / 0,29 zł z VAT) lub zadzwonić pod numer *22. Koszt wysłania MMS'a na numer 75200 - 5 zł (6,10 zł z VAT). Koszt aktywacji usługi Idea MMS (wysłanie SMS'a na numer 555) - 0,24 zł / 0,29 zł z VAT). Z usługi MMS-owa Kartka Pocztowa mogą korzystać wszyscy abonenci sieci Idea. Aby samodzielnie przygotować pocztówkę, wystarczy telefon z obsługą MMS-ów wyposażony w aparat fotograficzny oraz.... odrobina fantazji.
Aktywacja usługi Idea MMS
Aby skorzystać z usługi należy aktywować usługę Idea MMS, pozwalającą na wysyłanie i odbieranie wiadomości multimedialnych. Jeśli abonent Idei zakupił telefon w promocji MMS-owej, usługę ma uruchomioną automatycznie. Jeśli nie, wystarczy wysłać SMS o treści AKT MMS pod numer 555 (koszt SMS-a - 0,24 zł/0,29 zł z VAT) lub zadzwoń pod *22.
Sposób korzystania z usługi:
Zrób zdjęcie swoim telefonem wyposażonym w aparat fotograficzny. Następnie wyślij zdjęcie MMS-em pod numer 75200 (koszt - 5 zł/6,10 zł z VAT), wpisując w treści pełny adres odbiorcy (Imię i Nazwisko, Ulica, Numer Domu i Mieszkania, Kod pocztowy i Miasto), pozdrowienia (życzenia, gratulacje itp.) oraz Twój podpis. Treść MMS-a powinna mieć następującą formę: ADRES ODBIORCY*PODPIS*POZDROWIENIA*KATEGORIA.
Pamiętaj, aby poszczególne elementy MMS-a oddzielić gwiazdką (*). Kategoria decyduje o wyglądzie pocztówki: tle, miejscu umieszczenia przesłanego zdjęcia i treści, a także o kolorach, rodzaju i formatowaniu czcionki. Możesz wpisać nazwę kategorii lub jej pierwszą literę. Jeśli nie wybierzesz kategorii, kartka zostanie wydrukowana na tle domyślnym. Dostępne kategorie: WAKACJE, ZAKOCHANI, POZDROWIENIA, IMIENINY, URODZINY, ROZRYWKA, MORZE, GÓRY, JEZIORA. SMS-em otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zlecenia. Pocztówka z wybranym tłem, napisaną przez Ciebie treścią i dodanym zdjęciem, !
zostanie wydrukowana na formacie A6 i najpóźniej następnego dnia wysłana pocztą do adresata. Twoja MMS-owa Kartka Pocztowa będzie unikalna - fotografia, którą umieściłeś w MMS-ie, pojawi się wraz z pozdrowieniami lub życzeniami na awersie. Koniecznie pamiętaj o prawidłowym podaniu adresu. Pocztówki, których adresy odbiorcy nie będą zawierały wszystkich danych wymaganych nie będą mogły być doręczone.
PSYCHOZABAWY
Od 9.06.br. w sieci Idea dostepny jest nowy serwis SMS - Psychozabawy (cena SMSa na numer 7164 - 1 zł netto (1,22 zł z VAT). Serwis umożliwia określenie profilu osobowościowego abonenta. Aby skorzystać z usługi należy wysłać pod numer 7164 SMS o treści: NAZWA_PSYCHOZABAWYxx (gdzie NAZWA_PSYCHOZABAWY to nazwa zgodna z przekazem informacyjnym a "xx" to identyfikator medium reklamowego).
W odpowiedzi abonent otrzyma komunikat: "Witaj! Zaczynamy psychozabawę. Na każde pytanie odpowiadaj wysyłając literkę wybranej odpowiedzi: a, b lub c, np. B. Wyślij START na nr 7164"
Po przesłaniu komendy START zostanie wysłane do abonenta pierwsze z trzech pytań, na które powinien odpowiedzieć wysyłając SMS o treści A, B lub C. Schemat SMS zawierającego pytanie:
Pn.Tresc_pytania.A)odpowiedź B)odpowiedź C)odpowiedź (gdzie "n" jest numerem kolejnym pytania)
Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie trzy pytania użytkownik otrzyma wiadomość, w której przedstawiony zostanie wynik psychotestu, np. "Nie lubisz zmieniać zdania i masz opinię uparciucha. Robisz wrażenie, że świetnie wiesz czego chcesz. Ale nie potrafisz przyznawać się do błędów."
SUPER SOBOWTÓR
Od 30.05.b.r w ofercie sieci Idea dostępny jest serwis SMS Super Sobowtór. SMS na numer 7160 - 1 zł netto (1,22 zł brutto). Serwis polega na wskazaniu najlepszego zdaniem abonenta sobowtóra znanej postaci spośród 18 sobowtórów prezentowanych w "Super Expressie". Aby oddać swój głos należy wysłać pod numer 7160 SMS o zawierający w swej treści numer kandydata oraz imię i nazwisko postaci, do której jest on podobny, np.: SS01 ... do ....SS18
W odpowiedzi odesłana zostanie wiadomość o treści: "Dziękujemy za udział w naszym Plebiscycie. Super Express".
W przypadku błędnej treści SMS wysłanej przez użytkownika otrzyma od wiadomość o treści: "Treść SMS -a jest błędna spróbuj ponownie lub odeślij SMS -a o treści: PLOTKI (serwis SMS Chat) IQ.F (Test IQ), ZIUTA (serwis poznaj dziewczynę) ."
Przyjmowanie zgłoszeń za pomocą SMS rozpoczyna się o godz. 08.00, a kończy o godz. 18.00 w dniach publikacji kuponów Plebiscytowych w Super Expressie, czyli 30.05.br.
SONDA SMS
Od 30.05.br. w sieci Idea dostępny jest nowy serwis SMS - Sonda Serwis polega na oddawaniu głosów w sondach i odpowiadaniu na pytania publikowane na łamach czasopism wydawanych przez wydawnictwo Prasa Łódzka. Aby skorzystać z usługi należy wysłać pod jeden z dostępnych numerów (w zależności od przekazu reklamowego) SMS o treści:
7116 - Sonda.(kropka) tak ,bądz nie ,np: Sonda.tak , Sonda.nie (koszt SMSa na nr 7116 - 1 zł netto (1,22 zł brutto)
7216 - Sonda.(kropka) A bądz B ,C np.: Sonda.a , Sonda.b ,Sonda.c (koszt SMSa na nr 7216 - 2 zł netto (2,44 zł brutto)
W odpowiedzi użytkownik otrzyma SMS zwrotny o treści: "Dziękujemy za oddanie głosu w sondzie"
W przypadku wysłania błędnej treści SMS abonent otrzyma komunikat:
"Twój SMS nie został rozpoznany."
QUIZ DOKOŃCZ
Od 6 do 30.06.br. w sieci Idea dostępny jest Quiz SMS Dokończ. Subskrypcja quizu następuje poprzez wysłanie na numer serwisu 7156 (1,22 z VAT) gry wiadomości tekstowej o treści "GRA". Od chwili gdy wiadomość zostanie zarejestrowana, serwis rozpocznie wysyłanie do gracza SMS'ów z pytaniami quizowymi. Gdy gracz udzieli odpowiedzi na pytanie, serwis prześle do niego pytanie kolejne.
Użytkownik, który dokona subskrypcji quizu, otrzyma serię pytań. Pytanie quizowe jest zawarte w tekście wiadomości SMS. Wiadomość SMS składa się z tekstu pytania, oraz trzech sugerowanych odpowiedzi, spośród których jedna jest prawidłowa. Każda z sugerowanych odpowiedzi ma przypisaną kolejną literę alfabetu. Aby odpowiedzieć na zadane pytanie, gracz musi odesłać na numer serwisu quizu wiadomość SMS zawierającą literę przyporządkowaną do wybranej odpowiedzi. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, wówczas użytkownik otrzyma określoną (zależną od etapu gry, na którym się znajduje) liczbę punktów. Liczba otrzymanych przez gracza punktów, określa jego pozycję w rankingu najlepszych graczy, który jest dostępny do wglądu za pośrednictwem interfejsu SMS i WWW. Jeśli odpowiedź jest błędna, wówczas gracz straci pewną ilość punktów. Gracz nie otrzyma kolejnego pytania, do czasu gdy nie udzieli odpowiedzi na pytanie poprzednie.
Pytanie quizowe jest wiadomością tekstową, która na początku zawiera tekst opisujący sytuację. W następnej części SMS zawiera pytanie o to jak powinien być zakończony dowcip odnoszące się do pierwszej części pytania. Poniżej znajduje się lista trzech sugerowanych odpowiedzi na powyższe pytanie. Przykładowa treść pytania quizowego: "Grunt to zdrowie! Co wobec tego zrobi blondynka?
A. Zje garść ziemi. B. Zacznie sadzić kwiatki. C. Zakopie się po pas w ziemi." W tym przykładzie prawidłową (zgodną z treścią znanego dowcipu) jest odpowiedź "Zje garść ziemi". Gracz powinien wysłać SMS zwrotny o treści "A".
Czas trwania konkursu podzielony jest na trzy etapy:
Od 06.06.2003 do 15.06.2003 włącznie;
Od 16.06.2003 do 22.06.2003 włącznie;
Od 23.06.2003 do 29.06.2003 włącznie.
W każdym etapie konkursu zostanie wyłoniony jeden zwycięzca nagrody drugiego stopnia. Zwycięzcami nagród drugiego stopnia zostają osoby, które w danym etapie w czasie 60 minut (3600 sekund) skumulują na swoim koncie największą ilość punktów. O ilości skumulowanych punktów gracz jest informowany za pośrednictwem wiadomości SMS. Nagrodę pierwszego stopnia otrzymuje uczestnik, który w czasie trwania całego konkursu zdobędzie jak największą ilość punktów. Jeśli w czasie trwania konkursu okaże się, że dwóch graczy posiada taką samą liczbę punktów, to o ich kolejności przy przyznawaniu nagród decydowała będzie godzina, minuta i sekunda, w której system zarejestrował pierwszą odpowiedź od gracza. Zwycięzca nagrody I stopnia otrzymuje nagrodę, którą jest: dwuosobowa, siedmiodniowa wycieczka po Morzu Śródziemnym w jednym z zaproponowanych przez organizatora terminów.
Każdy ze zwycięzców nagrody II stopnia otrzymuje nagrodę, którą jest: dwuosobowa wycieczka po jeziorach mazurskich w jednym z zaproponowanych przez organizatora terminów.
Treść SMSów zwrotnych:
Pierwszy SMS - brak tekstu, gracz otrzymuje od razu pytanie rozpoczynające się od tekstu "Dokończ dowcip:" lub "DD:"
Błąd - po wysłaniu dowolnego tekstu nie odpowiadającego wzorowi odpowiedzi, gracz otrzymuje SMS o treści: "Twoja odpowiedz nie jest pojedynczym znakiem. Wyslij odpowiedz o tresci A lub B lub C (zawsze jeden znak)"
Pomoc - po wysłaniu SMS'a o treści "PO" gracz otrzymuje tekst pomocy:
"Dostepne polecenia to: PO, IMIE, ST, HA, GRA. Po rozpczeciu gry GRA nalezy wyslac odpowiedz - jedna z liter przypisanych do proponowanych odpowiedzi. Szczegoly na http://gry.pulsar.com.pl"
SZKOŁA PORT 21
Serwis Szkoła Port 21 dostępny w sieci Idea od 4.06 do 20.07.br. umożliwia przesłanie odpowiedzi na pytanie konkursowe prezentowane na stronie internetowej serwisu pod adresem www.port21.pl. Aby odpowiedzieć na pytanie abonent powinien przesłać pod numer 7260 SMS o treści SZKOŁA. A lub SZKOŁA. B lub SZKOŁA. C Koszt SMSa na numer 7260 - 2 zł netto (2,44 zł brutto). Treść przykładowego pytania: "1.Wiatromierz jachtu stojącego na kotwicy wskazuje: A. Wiatr rzeczywisty; B. wiatr własny; C. wiatr pozorny"
W odpowiedzi użytkownik otrzyma jedną z poniższych wiadomości:
W przypadku poprawnej odpowiedzi: "Gratulujemy. Poprawna odpowiedź. Nagrody sponsoruje www.kliwer.com.pl"
W przypadku błędnej odpowiedzi: "Błędna odpowiedz. Spróbuj ponownie. Nagrody sponsoruje www.kliwer.com.pl"
W przypadku błędnej treści SMS: "Uwaga, zła treść SMS -a, Spróbuj ponownie lub skorzystaj z naszej oferty: SMS PLOTKI jeśli chcesz pochatowac, SMS IQ.F jeżeli chcesz sprawdzić swoje IQ."