Pierwsze komercyjne PLC w Polsce

Newsy
Żródło: IS Business Wire
Opinie: 27

Stoen Info zamierza na początku lutego komercyjnie uruchomić usługi transmisji danych dla mieszkańców jednego osiedla w warszawskiej dzielnicy Wilanów, powiedział w wywiadzie dla agencji ISB prezes Stoen Info Maciej Tymieniecki.

Zakłady energetyczne w Krakowie, Toruniu i Gdańsku już świadczą usługi transmisji danych przez gniazdko, ale na razie usługa znajduje się w fazie testowej. Stoen Info jako pierwszy zamierza świadczyć tę usługę komercyjnie.

Na razie jednak Stoen nie podpisał żadnej umowy na dostarczanie usług metodą PLC. "Zainteresowanie jest ogromne, ale barierą jest cena" - powiedział Tymieniecki.

Klienci Stoenu Info będą mogli skorzystać z dostępu do internetu metodą tradycyjną, technologią PLC i za pomocą instalacji radiowych. Internet przez gniazdko jest najdroższy - zainstalowanie urządzeń kosztuje 1222 zł, podczas gdy położenie kabla - 550-610 zł. Stała opłata abonamentowa wynosi 85 zł, niezależnie od technologii.

Tymieniecki szacuje, że cena instalacyjna musi spaść poniżej 700 zł, aby znaleźli się chętni do odbierania Internetu przez gniazdko.
Do tego potrzebne są decyzje strategiczne nowego właściciela Stoenu - niemieckiego koncernu RWE Plus, który objął większościowy pakiet akcji spółki pod koniec 2002 roku.

Opinie:

Opinie archiwalne (27):

Komentuj

Komentarze / 27

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2003-01-22 02:59
    czekamy na decyzje, i moze inne testowe osiadla :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-01-22 03:14
    nareszcie to ruszyło oby tylko ta "zaraza" rozprzestrzeniła się na całe miasto
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2003-01-22 03:50
    i nie tylko na miasto stoleczne. szczecin moglby wprowadzic wreszcie jakies alternatywy dla sdi i neos(t)rady.
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-01-22 07:08
    jak to sie rozpowszechni to tp bedzie musiala mniejsza oplate za neo wprowadzic...dziś pomijajac skandaliczne działanie, to za durną instalkę placi sie 860 zł (za 15 minut pracy tp-montera)...ktory nawet kabla dobrze dociągnąć nie chce...wiec to kpina, szczególnie ze urzadzenia (spliter i modem adsl) sa wlasnoscia tpsa...a my je "bezplatnie" dzierżawimy...śmiech.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2003-01-22 09:18
    Stała opłata abonamentowa wynosi 85 zł, niezależnie od technologii.Cóż przy dużych opłatach instalacyjnych i takiej opłacie abonamentowej nie widzę dużego zagrożenia ilościowego np. dla sieci kablowych.W większosci internautom na osiedlach starcza 50jk/s i 45zł,a tak przeważnie jest na osiedlach,tym bardziej że i instalacja kosztuje w granicach 200zł lub taniej przy promocjach.
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2003-01-22 09:27
    no własnie cena montażu jest spora (ja zapłacilem 400) a abo mam 50pln na 100mb łączu , wiec u mnie na osiedlu nie wiele osób się skusi, mimo ze mieszkam przy samym wilanowie..ale pewnie koszty po pewnym czasie sie zmniejszą i w stoenie
    0
  • Users Avatars Mini
    brawurka pisze: 2003-01-22 10:17
    mają być limity ilości ściąganych i wysyłanych danych , badziewie straszliwe !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2003-01-22 11:31
    Cena oraz szybkość transmisji zadecydują jaki sposób będzie najbardziej popularny. Zobaczymy jakie odczucia będą mieli mieszkańcy z testu.
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2003-01-22 11:39
    Tak to już jest, że są i operatorzy wielcy i mali, "wirtualni". Z tym, że dziwię się tym "dużym", że kompletnie nie walczą o klienta. Mam internet osiedlowy, podpięty do kafejki na łączu 2xT1 (2 MBit/s), i w porywach potrafi ściągać 200 KB/s (kilobajtów, to jest 1600 Kbitów/s). To się nazywa szybki Internet. I to za 50 zł. Czyli mam to samo, co w TPSA, tyle że ewentualny serwis jest na miejscu i awarie są usuwane po godzinie, a nie po dobie, a poza tym taniej. Wielcy operatorzy zupełnie nie przejmują się klientem, dla nich to tylko bezdenny worek z kasą (jeżeli gdzieś jest inaczej, to nie wierzę). Do czego zmierzam: najlepiej to widać na powyższym przykładzie. Koszty przesyłania danych przez kable energetyczne są niskie, a abonament taki sam, jak w innych usługach przy wyższej opłacie instalacyjnej? Bezsens - mogliby skusić niższym abonamentem, np. 20 zł (przynajmniej przez pierwszy rok), a tak to mogą zapomnieć o klientach.
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel_k pisze: 2003-01-22 12:12
    ***toughluck *** zgadzam sie w 100% pozdrawiam pawel
    0
  • Users Avatars Mini
    Brawurka pisze: 2003-01-22 12:18
    ***toughluck *** masz racje ja w Warszawie "mam do wyboru" tylko Neostradę awaryjną i za dużą kapustę, nie ,na razie dziękuje !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander1 pisze: 2003-01-22 12:43
    toughluck:nie do konca sie z Toba zgodze :). Nie wszyscy maja luksus mieszkac na osiedlach w ktorych moge przebierac posrod ofert CHello, Aster , PLC czy sieci "hand make". Ja jestem w takiej sytuacji ze mieszkam w starej kamienicy na pradze i kablowki nikt nie chce nam podlaczyc a z tepsy nie bede kozystal.Szczerze mowiac PLC na dzisiaj to dla mnie jedyna alternatywa :( Pozdrawiam wszystkich !
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2003-01-22 14:24
    Alekxander1***właśnie często na forach sie zapomina,że do tego samego tematu są różne punkty odniesienia.W wiekszości userzy patrzą ze swojego punktu (zasób kasy,dostęp do łączy itp).Zresztą bardzo to jest uwidocznione w przypadku komentarzy w dziale telefony.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander1 pisze: 2003-01-22 14:31
    Zgadzam sie bezapelacyjnie :) Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pre100 pisze: 2003-01-22 16:08
    *Alexander1* Jestem w tej samej sytuacji, też Praga, tyle że nowy budynek, ale i tak nie ma ani kablówki ani SDI a za Neo+ wywalać 200 PLN / mies to troche za duzo; O ile PLC potanieje i będzie dostępne w mojej okolicy to z dużym prawdopodobieństwem się na to zdecyduję. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    PAQL pisze: 2003-01-22 16:58
    a mialo byc tak pieknie - wrocek, mpec, instalka za free, abo 60 pln/m-c brutto, transfer "pozwalajacy grac po sieci".. i co? jak na razie ni widu, ni slychu.. :( moze ktos ma jakies info na ten temat? co do newsa, to dla mnie zaporowe bylo nawet instalowanie jakiegos sdi w dialogu - ok 450 pln, abo 90.. :|
    0
  • Users Avatars Mini
    mrbohen pisze: 2003-01-22 17:11
    FAJNA TAKA USŁUGA POD WARUNKIEM ŻE RUSZY:) OBIECANKI CACANKI TO SŁYSZELISMY OD RÓŻNYCH FIRM ALE TPSA NIE DA SE WYRWAĆ TYLU POTENCJALNYCH KLIENTÓW!!! NA PEWNO COS OBMYŚLĄ MĄDRALE Z TEPSY I ZATRZYMAJĄ ROZWÓJ TAKICH SIECI!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2003-01-22 18:52
    PAQL: jakies dwa miechy temu w Dialogu byla promocja na CDI(odpowiednik SDI) kosztowalo to 90 za instalke i powiem ze na tak oferte czekalem, abo nie jest taki zly taki sam jak na modemie tylko dochodzi oplata za dzierzawe modemu, wiec Dialog ok:P
    0
  • Users Avatars Mini
    umbro pisze: 2003-01-22 22:18
    No ciekawe jak będzie
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2003-01-22 22:45
    Alexander - racja, nie wziąłem osób w sytuacji takiej, jak ty. Wciąż uważam jednak, że przy tak dużych kosztach wstępnych (i nieproporcjonalnie niższych ze strony zakładu energetycznego), oraz praktycznie zerowych kosztach operacji ze strony zakładu (bo są one pokryte w całości przez sprzedaż energii), oraz faktu, że Internet jest tylko działalnością dodatkową, która z założenia ma nie przynosić więcej niż 10-15% zysków przy maks. użytkowaniu, dziwi aż tak wysoka cena abonamentowa. W końcu mają być konkurencją dla TPSA?
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander1 pisze: 2003-01-23 11:08
    toughluck: Zgodze sie.Ale skoro ta dzialalnosc jest nastawiona na zysk to na pewno STOEN bedzie musial ja jakos uczynic atrakcyjna.W koncu nie wprowadza sie uslug przy zalozeniu ze nie pozyska sie duzej ilosci klientow.Teoretycznie STOEN ma sytuacje komfortowa."Siec" maja w calym kraju.Jedyny problem o ktorym wspominal nawet Tomarz Jerzak ze STOEN`u to pociagniecie do kazdego wiekszego tranfformatora swiatlowodu i postawienie wzmacniaczy.Fakt to juz sa koszty ale chyba o wiele mniejsze niz ciagniecie kabla do kazdego mieszkania z osobna :) Ja osobiscie uwazam ze skoro pojawil sie wreszcie konkretny "Pan" na wlosciach Stoen`u to powinno teraz sie zaczac dziac o wiele wiecej w tej sprawie.No chyba ze politycy i rozne koneksje to uniemozliwia ale to juz nie moj problem. Pozdrawiam Alex
    0
  • Users Avatars Mini
    ideowiec pisze: 2003-01-23 16:06
    Obysmy jak najkrocej czekali
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander1 pisze: 2003-01-24 07:13
    Niedlugo minie rok jak sie sprawa ciagnie ale tak jak wspominalem chyba wczesniej bylo to spowodowane oczekiwaniem na prywatyzacje i przedluzajacymi sie testami na wilanowie.Chmm ciekawe dlaczego akurat tam ? :) Pozdrawiam Alex
    0
  • Users Avatars Mini
    Skorupa pisze: 2003-01-24 14:26
    Widzę, żw większość z was rozpisuje się to o naszej stlocy, ale nikt nie wspomina o małych miastach, gdzie do internetu można podpiąć się albo rzez TP SA albo przez operatorów GSM. Ja czekam na PLC u siebie, mam nadzieję, że szybko wejdzie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-01-24 23:25
    Z tego co wiem to nie wszedzie bedzie mozliwosc korzystania z internetu z gniazdka
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander1 pisze: 2003-01-25 09:45
    parys:To pozostaje dostep radiowy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-03 15:47
    czemu tylko jedno osiedle i to w wwa?????
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: