Pytania i odpowiedzi dotyczące pakietów „MINUTY Z RABATEM TP”
I. ZASADY KORZYSTANIA Z PAKIETÓW „MINUTY Z RABATEM TP”
1. Na czym polega usługa „Minuty z rabatem TP”?
Usługa "Minuty z rabatem TP" polega na procentowym opuście w opłatach za połączenia lokalne i strefowe lub międzystrefowe w ramach określonego limitu czasowego.
Dla każdego rodzaju połączeń klient może wybrać jeden z trzech rodzajów rabatu: 20%, 30% lub 40% przypisanego do określonego limitu czasu trwania połączeń w danym okresie rozliczeniowym (miesiącu).
Przykład
120 minut połączeń lokalnych z 20% rabatem.
Zakup usługi oznacza, iż pierwsze 120 minut rozmów lokalnych zrealizowanych w danym okresie rozliczeniowym będzie taryfikowane z 20% rabatem. Opust obowiązuje więc dla wszystkich połączeń, których zsumowany czas jest mniejszy lub równy 120 minut. Na kolejne minuty połączeń (od 121 minuty wzwyż) obowiązuje cena podstawowa za połączenie.
W przypadku, gdy w danym okresie rozliczeniowym zrealizowanych zostanie tylko 90 minut w połączeniach lokalnych – niewykorzystane minuty (30 min) nie przechodzą na kolejny okres rozliczeniowy.
"Minuty z rabatem TP" dostępne są tylko w pakiecie Standardowym.
Tabela 1 "Minuty z rabatem TP" dla połączeń lokalnych i strefowych
Wersja pakietu (limit czasu połączeń) | Wysokość opustu | Cena |
120 min | 20% | 1 zł + VAT |
180 min | 30% | 3 zł + VAT |
240 min. | 40% | 6 zł + VAT |
Tabela 2 "Minuty z rabatem TP" dla połączeń międzystrefowych
Wersja pakietu (limit czasu połączeń) | Wysokość opustu | Cena |
40 min | 20% | 1 zł + VAT |
60 min | 30% | 3 zł + VAT |
80 min. | 40% | 6 zł + VAT |
2. Ile pakietów można maksymalnie zamówić (tzn. z ilu można jednocześnie korzystać)?
Maksymalnie dwa - jeden wariant pakietu na połączenia lokalne oraz jeden na połączenia międzystrefowe
3. Czy pakiet minut mogę zamówić na czas określony, np. na 3 miesiące?
Tak, pakiet można zamówić na czas określony, jednakże nie krótszy niż jeden okres rozliczeniowy (pakiety oczywiście można również zamawiać na czas nieokreślony).
4. Jak długo trzeba czekać na aktywację pakietu "Minuty z rabatem TP"?
Aktywacja usługi rozpoczyna się od pierwszego dnia następnego okresu rozliczeniowego w stosunku do okresu, w którym złożone zostało zamówienie.
5. Czy minuty niewykorzystane w ciągu jednego okresu rozliczeniowego (miesiąca) przechodzą na następny okres?
Nie. Usługa oferowana jest w jednym okresie rozliczeniowym, a niewykorzystany czas nie przechodzi na okres następny.
6. Czy rezygnacja z pakietu złożona w czasie trwania okresu rozliczeniowego oznacza natychmiastowe zakończenie świadczenia usługi?
Nie. W przypadku rezygnacji z usługi, naliczanie opłat za połączenia telefoniczne z rabatem trwa do końca okresu rozliczeniowego, w trakcie którego klient złożył rezygnację.
7. Jakie połączenia w ramach połączeń lokalnych i międzystrefowych nie są objęte usługą?
Usługą nie są objęte:
a) połączenia międzystrefowe realizowane poprzez sieci innych niż TP operatorów międzystrefowych,
b) połączenia telefoniczne realizowane z udziałem telefonistki,
c) połączenia do sieci teleinformatycznych i do sieci Internet.
8. Jakie są zasady łączenia opustu w ramach "Minut z rabatem TP" z innymi rabatami i promocjami?
Usługi nie można łączyć z:
a) Systemami Rabatowymi,
b) TelePakietami TP,
c) promocjami dotyczącymi połączeń objętych tą usługą, chyba że regulamin promocji stanowi inaczej.
Podpunkty a) i b) oznaczają, iż Abonenci korzystający z Systemów Rabatowych lub TelePakietów TP nie mogą korzystać z "Minut z rabatem TP"
Opust w ramach "Minut z rabatem TP" sumuje się natomiast z 20% opustem z tytułu korzystania z Wybranych numerów.
9. Czy 20%, 30% lub 40% rabat dotyczy kwoty netto czy brutto (od kwoty do zapłacenia)?
Rabat jest naliczany od podstawowej ceny netto za połączenie.
10. Jakie są zasady łączenia opustu w ramach "Minut z rabatem TP" z 20% rabatem na Wybrane numery?
Rabaty obu usług sumują się, czyli korzystając jednocześnie z "Minut z rabatem TP" oraz Wybranych numerów na ten sam rodzaj połączeń (lokalne bądź międzystrefowe) opłata za połączenia może być niższa o:
20% + 20% = 40%
20% + 30% = 50%
20% + 40% = 60%
11. Kto może korzystać z pakietów "Minuty z rabatem TP"?
Z pakietów mogą korzystać abonenci TP, którzy:
a) posiadają linie telefoniczne lub dostęp podstawowy ISDN (2B+D)
b) korzystają z Pakietu Standardowego.
Abonent, który na koncie abonenckim (konto rozliczeniowe w systemie bilingowym identyfikujące zobowiązania i wpłaty abonenta, na którym znajduje się jedno lub więcej łączy telefonicznych) posiada więcej niż jedno łącze telefoniczne, będzie mógł zamówić usługę tylko dla jednego wybranego przez siebie łącza.
Abonent dostępu podstawowego ISDN (2B+D) może wybrać maksymalnie 2 pakiety (jeden lokalny i jeden międzystrefowy) dla dostępu.
12. Czy Abonent, który ma telefon zarejestrowany na firmę może korzystać z "Minut z rabatem TP"?
Tak, pod warunkiem, że jest abonentem PSTN lub ISDN 2B+D (z pakietów nie mogą korzystać abonenci dostępu rozszerzonego ISDN 30B+D).
13. Czy Abonent TP korzystający z usług innego niż TP operatora międzystrefowego może skorzystać z pakietu "Minuty z rabatem TP" dla połączeń międzystrefowych?
Tak, ale rabat zostanie naliczony wyłącznie za połączenia zrealizowane przy wykorzystaniu numeru dostępu TP – 1033.
14. Czy Abonent będący pracownikiem TP może korzystać z pakietów "Minuty z rabatem TP"?
Tak.
15. W jaki sposób można zamówić pakiety "Minut z rabatem TP"?
W celu korzystania z pakietów należy wypełnić formularz zamówienia usługi i złożyć go w punkcie Telekomunikacji Polskiej (Biuro Obsługi Klienta, Punkt Sprzedaży, Telepunkt) lub u przedstawiciela handlowego TP. Zamówienie można również przesłać pocztą na adres BOK.
Formularze zamówień mogą być również dostępne w punktach sprzedaży firm współpracujących z TP (np. IDEA Centertel).
16. Czy można zmieniać rodzaje pakietów "Minut z rabatem TP"?
Tak. Aktywacja nowego pakietu rozpoczyna się od pierwszego dnia następnego okresu rozliczeniowego po dacie złożenia zamówienia (złożenie zamówienia na nowy pakiet w ramach danego rodzaju połączenia oznacza rezygnację z pakietu dotychczas użytkowanego).
W przypadku kilku złożenia kilku zamówień pakietów w ciągu jednego okresu rozliczeniowego aktywowany zostanie pakiet dla danego rodzaju połączenia złożony jako ostatni.
17. Jeżeli klient początkowo zamówił dwa pakiety minut na połączenia lokalne i międzystrefowe, a później chce zmienić tylko jeden z nich np. na połączenia lokalne, to czy na zamówieniu musi wpisywać również pakiet na połączenia międzystrefowe, który nie jest zmieniany?
Na zamówieniu powinny być podane dwa pakiety, z których klient chce korzystać.
W przypadku, gdy jest jednak wpisany tylko jeden - zmieniany pakiet (np. na połączenia lokalne) i brak jest adnotacji, że klient rezygnuje z drugiego dotychczas używanego pakietu (na połączenia m/s), należy uznać iż nadal powinien być on aktywny.
18. W jaki sposób można zrezygnować z pakietów "Minut z rabatem TP" ?
W celu rezygnacji z usługi "Minuty z rabatem TP" należy złożyć formularz rezygnacji dostępny w Biurze Obsługi Klientów TP Rezygnację z usługi o treści: „Od dnia dd.mm.rrrr rezygnuję z usługi "Minuty z rabatem TP", data i podpis” można też wysłać listownie lub faksem do Biura Obsługi Klientów.
W przypadku rezygnacji z usługi, naliczanie opłat za połączenia telefoniczne z rabatem trwa do końca okresu rozliczeniowego, w trakcie którego klient złożył rezygnację.
II. KORZYŚCI Z PAKIETÓW „MINUTY Z RABATEM TP"
19. Dlaczego warto skorzystać z pakietów "Minuty z rabatem TP”?
Ponieważ wykupując odpowiedni pakiet minut – dopasowany do wielkości realizowanego miesięcznie przez klienta ruchu lokalnego lub międzystrefowego – zostaje obniżona cena za minutę rozmowy.
20. Po ilu jednostkach taryfikacyjnych zwraca się opłata miesięczna?
Opłata miesięczna – w zależności od jej wysokości - zwraca się:
a) po 18 jednostkach - w przypadku 1 zł
b) po 35 jednostkach - w przypadku 3 zł
c) po 52 jednostkach - w przypadku 6 zł
bez względu na rodzaj połączenia i porę jego realizacji.
Przeliczenie jednostek na minuty przedstawiają poniższe tabele.
Tabela 3 Kryterium opłacalności zakupu pakietu minut na połączenia lokalne (minimalny miesięczny ruch)
Wariant pakietu | Wszystkie dni tygodnia,godz. 8-22 | Wszystkie dnitygodnia, godz. 22-8 | |
120 min/20%/1 zł | Liczba jed. taryfik. | 18 | |
Liczba minut | 54 | 108 | |
180 min/30%/3 zł | Liczba jed. taryfik. | 35 | |
Liczba minut | 105 | 210 | |
240 min/40%/6 zł | Liczba jed. taryfik. | 52 | |
Liczba minut | 156 | 312 |
Tabela 4 Kryterium opłacalności zakupu pakietu minut na połączenia DLD (minimalny miesięczny ruch)
Wariant pakietu | Dni robocze,godz. 8-18 | Dni świąteczne,godz. 8-18 | Wszystkie dni tygodnia, godz. 18-8 | |
40 min/20%/1 zł | Liczba jed. taryfik. | 18 | ||
Liczba minut | 13 | 17 | 21 | |
1860 min/30%/3 zł | Liczba jed. taryfik. | 35 | ||
Liczba minut | 25 | 34 | 41 | |
80 min/40%/6 zł | Liczba jed. taryfik. | 52 | ||
Liczba minut | 38 | 50 | 61 |
21. Ile kosztuje minuta rozmowy lokalnej bądź międzystrefowej przy korzystaniu z pakietów ?
Cena jednostki czyli 3 lub 6 minut rozmowy lokalnej (z uwzględnieniem opłaty miesięcznej) wynosi 0,26 lub 0,25 zł w zależności od wariantu czyli jest o 3 lub 4 grosze niższa od ceny podstawowej połączenia w Pakiecie Standardowym.
Tabela 5 Cena za 3 min rozmowy lokalnej w pakietach minut
Wariant pakietu LC | Cena połączeń lokalnych (za impuls) | Zysk klienta | |
bez uwzgl. opłatymiesięcznej | z uwzgl. opłatymiesięcznej | z uwzgl. opłatymiesięcznej | |
0,29 zł | |||
120 min/20%/1 zł | 0,23 zł | 0,26 zł | - 0,03 zł |
180 min/30%/3 zł | 0,20 zł | 0,25 zł | - 0,04 zł |
40 min/40%/6 zł | 0,17 zł | 0,25 zł | - 0,04 zł |
Cenę 1 minuty połączenia międzystrefowego w zależności od okresu taryfikacyjnego i rodzaju pakietu przedstawia poniższa tabela:
Tabela 6 Cena za 1 min rozmowy międzystrefowej w pakietach minut
Wariant pakietu DLD | Cena połączeń DLD (za 1 min) | Zysk klienta | |
bez uwzgl. opłaty miesięcznej | z uwzgl. opłaty miesięcznej | z uwzgl. opłaty miesięcznej | |
0,40 zł | |||
40 min/20%/1 zł | 0,32 z3 | 0,35 zł | - 0,06 zł |
60 min/30%/3 zł | 0,28 z3 | 0,33 zł | - 0,07 zł |
80 min/40%/6 zł | 0,24 z3 | 0,32 zł | - 0,09 zł |
0,30 zł | |||
40 min/20%/1 zł | 0,24 zł | 0,27 zł | - 0,04 zł |
60 min/30%/3 zł | 0,21 zł | 0,26 zł | - 0,04 zł |
80 min/40%/6 zł | 0,18 zł | 0,26 zł | - 0,05 zł |
0,20 zł | |||
40 min/20%/1 zł | 0,16 zł | 0,185 zł | - 0,02 zł |
60 min/30%/3 zł | 0,14 zł | 0,190 zł | - 0,01 zł |
80 min/40%/6 zł | 0,12 zł | 0,195 zł | - 0,01 zł |
III. OPŁATY
22. Jakie koszty są związane z korzystaniem z pakietu "Minuty z rabatem TP”?
W zależności od rodzaju pakietu miesięczna opłata wynosi:
Opłata miesięczna | Wysokość opustu | Wersja pakietu |
1 zł + VAT (1,22 zł) | 20% | 120 min poł. lok. |
40 min pol. m/s | ||
3 zł + VAT (3,66 zł) | 30% | 180 min poł. lok. |
60 min pol. m/s | ||
6 zł + VAT (7,32 zł) | 40% | 240 min. poł. lok. |
80 min pol. m/s |
23. Na jakich zasadach jest naliczana opłata miesięczna?
Opłata jest naliczana za każdy okres rozliczeniowy dla każdego rodzaju pakietu. Opłata ta jest pobierana na koniec okresu rozliczeniowego, w którym naliczany był rabat za połączenia.
Przykład: Jeżeli Klient złożył zamówienie na pakiet 120min lokalnych w grudniu, w styczniu będzie miał naliczone obniżone o 20% opłaty za połączenia lokalne oraz opłatę miesięczną za korzystanie z usługi w wysokości 1 zł + VAT.
24. Czy pobierana jest opłata za zmianę rodzaju pakietu "Minut z rabatem TP"?
Nie, zmiana pakietu jest bezpłatna (zmiana pakietu oznacza złożenie rezygnacji z obecnego pakietu i zamówienie innego).
25. Czy rezygnacja z pakietu wiąże się z poniesieniem kosztów?
Nie.
IV. WERYFIKACJA DANYCH
26. Kto w imieniu firmy może złożyć zamówienie na pakiet "Minuty z rabatem TP" ?
Zamówienie na pakiet może złożyć właściciel firmy i osoba posiadająca pełnomocnictwo wystawione przez właściciela lub osobę upoważnioną przez właściciela firmy.
Dane właściciela firmy oraz pełnomocnictwo znajdują się w teczce abonenckiej.
27. Gdzie można znaleźć dokument potwierdzający wybrane przez Abonenta pakiety "Minut z rabatem TP"
Każde zamówienie pakietu, po wprowadzeniu do systemu rozliczeniowego jest archiwizowane w teczce abonenckiej.
28. W jakiej sytuacji pracownik Punktu Sprzedaży/BOK ma obowiązek zweryfikować dane Abonenta znajdujące się na zamówieniu?
W przypadku, gdy Abonent na zamówieniu nie wypełni pozycji „Numer ewidencyjny”. Zgodność danych należy sprawdzić z dowodem osobistym lub innym dokumentem stwierdzającym tożsamość Abonenta.
29. Czy w przypadku niezgodności danych na zamówieniu przesłanym listownie z danymi znajdującymi się w systemie rozliczeniowym należy przyjąć zamówienie?
W przypadku niezgodności wszystkich danych identyfikacyjnych zamówienie nie może być przyjęte. W przypadku niezgodności jednej danej (np. błąd w numerze abonenta, błąd w numerze lub serii dowodu osobistego) zamówienie może być warunkowo przyjęte. W takiej sytuacji należy w miarę możliwości potwierdzić nieprawidłowe dane telefonicznie lub listownie.