System Zarządzania Jakością wdrożony w Pionie Eksploatacji Sieci Era został uznany za zgodny z normą zarządzania jakością w najnowszej wersji ISO 9001:2000. Jest to pierwszy certyfikat jakości przyznany polskiemu operatorowi telekomunikacyjnemu, obejmujący całą infrastrukturę techniczną. Dotąd żaden z bezpośrednich konkurentów PTC, jak i operatorów sieci stacjonarnych nie uzyskał takiego certyfikatu.
Audyt certyfikacyjny Pionu Eksploatacji Sieci PTC został przeprowadzony między 22 a 26 kwietnia 2002 roku. Lloyd's Register Quality Assurance (LRQA), jedna z wiodących w Europie firm certyfikacyjnych, bardzo wysoko oceniła wdrożony system i po pozytywnej rekomendacji Pion Eksploatacji Sieci PTC otrzymał certyfikat zgodności systemu z normą ISO 9001:2000.
Doceniona została kompleksowość zastosowanych rozwiązań. Jednym systemem objęte zostały wszystkie Departamenty w Pionie Eksploatacji Sieci w Centrali w Warszawie wraz z Biurami Regionalnymi w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Katowicach. System zapewnia najwyższą jakość procesów realizowanych w Pionie Eksploatacji Sieci. Główne procesy objęte certyfikatem to:
Procesy Zarządzania Informacją,
Technologie & Rozwój 3G,
Dostarczanie Podstawowych Usług Telekomunikacyjnych / Dostarczanie Platform Usług Dodanych,
Utrzymanie usług, Utrzymanie Systemów Bilingowych i Obsługi Klienta,
Rozwój Aplikacji Korporacyjnych,
Zarządzanie,
Dostarczanie i Utrzymanie Infrastruktury IT,
Zarządzanie Środowiskiem Zewnętrznym,
Wsparcie w Zakresie Kontraktów i Zamówień,
Wsparcie w Zakresie Zarządzania Budżetem i Środkami Trwałymi.
Pion Eksploatacji Sieci Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp z o.o. posiada również, od czerwca 2001, certyfikowany System Zarządzania Środowiskowego według normy ISO 14001, który także był pierwszym tego rodzaju certyfikatem wśród operatorów telekomunikacyjnych nie tylko w Polsce, ale
i w Europie Środkowej i Wschodniej. Umacnia to PTC na pozycji lidera pod względem jakości sieci
w kraju i w regionie.
Podstawowe korzyści, które wynikają z wdrożenia systemu zarządzania jakością, istotne zarówno dla PTC, jak i dla klientów:
przejrzystość procesów,
koncentracja na aspektach istotnych dla jakości sieci,
zapewnienie stałej i powtarzalnej jakości,
skuteczniejsza realizacja celów przedsiębiorstwa,
większe zaangażowanie pracowników w wykonywaną pracę.