W listopadzie br. agencja interaktywna digital One oraz Dom Sprzedaży Mediów - At Media, przygotowały i zrealizowały pierwszy w Polsce komercyjny projekt reklamowy wykorzystujący technologię MMS. Przedsięwzięcie, którego pomysłodawcą była firma digital One, stanowiło swoistą prezentację atrakcyjnych, różnorodnych i rzadko jeszcze wykorzystywanych akcji reklamowych możliwych do zrealizowania podczas imprezy medialnej. Projekt At Media i digital One spotkał się z dużym zainteresowaniem środowiska reklamodawców, co pozwala agencjom na stałe włączyć tego typu działania do swojej oferty.
21 listopada w klubie SKARPA w Warszawie, At Media zorganizowała dla klientów reklamowych, agencji i domów mediowych imprezę pod nazwą "Apetyt na więcej...". Okazją było dziesięciolecie istnienia firmy oraz wprowadzenie do jej oferty nowych kanałów tematycznych: CLUB, AVANTE, REALTY TV, PLANETE. W programie przewidziano koncerty ( Smolik, Blenders, Glasse ) oraz wiele atrakcji konkursowych, z których najważniejszą stanowił MMS-owy konkurs MTV z nagrodami sponsorowanymi przez Polską Telefonię Cyfrową .
Aby wziąć udział w konkursie należało pojawić się na imprezie z logiem MTV wykonanym dowolną techniką i umieszczonym na wybranej części swojego ciała, po czym zaprezentować je szerokiej publiczności i pozwolić się sfilmować ekipie MTV oraz sfotografować telefonem z aparatem cyfrowym.
Uczestnicy imprezy oraz jej obserwatorzy w Internecie mieli okazję na bieżąco oglądać zdjęcia wykonane osobom biorącym udział w konkursie, wybrać najciekawsze logo głosując na nie poprzez wysyłane SMS-y i śledzić wyniki online. Zebrane dzięki temu fundusze przekazane zostały na cel charytatywny (jako finansowe wsparcie dla dzieci z upośledzeniem wzroku, którymi opiekuje się Stowarzyszenie Tęcza ).
"Telefony obsługujące MMS nie są jeszcze w Polsce spopularyzowane. Szukając pomysłów na ciekawe konkursy znaleźliśmy jednocześnie jeden z interesujących sposobów na wypromowanie tego właśnie produktu. Postanowiliśmy, że podczas imprezy telefony MMS-owe będą używane przez hostessy fotografujące uczestników prezentujących logo stacji MTV. Dzięki temu zabawa stała się szerzej dostępna i znacznie zyskała na popularności. Każdy gość mógł zostać sfilmowany, niezależnie od tego czy jest w posiadaniu telefonu MMS-owego czy nie, każdy - nie tylko uczestnicy imprezy - mógł głosować SMS-em i oglądać zdjęcia publikowane natychmiast po ich wykonaniu na specjalnie w tym celu przygotowanej stronie internetowej www.d1.pl/club - mówi Olgierd Cygan , szef digital One i jeden z autorów pomysłu imprezy.
"Włączenie w organizację i realizację imprezy różnych mediów (TV, prasa, Internet) oraz wielu firm sponsorskich, stwarza szerokie i różnorakie możliwości wspólnej, atrakcyjnej dla odbiorców promocji, a zintegrowanie działań reklamowych, skupienie ich w ramach jednej rozbudowanej akcji pozwala reklamodawcom znacznie obniżyć koszty autopromocji, co nie jest bez znaczenia w dzisiejszej sytuacji rynkowej" - mówi przedstawiciel At Media.
Jak twierdzą sami uczestnicy imprezy, przedstawiciele branży reklamowej, przedsięwzięcia tego typu mają dużą szansę powodzenia i teraz jest świetny moment na zainicjowanie ich rozwoju. Listopadowy projekt zrealizowany przez At Media i digital One jest swego rodzaju wersją demonstracyjną tego, co można jeszcze zrobić na rynku reklamowym.