PKO BP wdrożył dla swoich klientów płatności Xiaomi Pay
Środki pobierane są z karty płatniczej do konta lub rachunku karty kredytowej. Funkcja Xiaomi Pay działa tylko na kartach PKO Banku Polskiego firmy Mastercard.
Aktualnie płatności Xiaomi Pay dostępne są na opaskach Mi Smart Band 6 NFC, jak również smartwatchach Xiaomi Watch S1 oraz Xiaomi Watch S1 Active.
Proces aktywacji karty w opasce lub zegarku:
Po pobraniu aplikacji, dodaj swoje urządzenie w zakładce Profil. Wybierz opcję Xiaomi Pay w aplikacji i ustaw 6 cyfrowy kod PIN do potwierdzenia płatności opaską lub smartwatchem, następnie podaj dane karty. Po potwierdzeniu karta będzie widoczna zarówno na ekranie telefonu jak i na wyświetlaczu dedykowanej opaski lub smartwatcha. Dotknij opaski lub smartwatcha, przesuń palcem w lewo aby przejść do ekranu płatności i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić. Jeśli to konieczne wprowadź 6 cyfrowe hasło do opaski lub smartwatcha. Następnie zbliż urządzenie do czytnika w terminalu zbliżeniowym.
Opaską lub smartwatchem można płacić przez 24 h bez ponownego wpisywania kodu do opaski lub smartwatcha. Jeśli użytkownik zdejmie opaskę lub smartwatch, kolejna płatność będzie wymagała wpisania kodu. W każdej chwili można zablokować lub usunąć kartę w aplikacji Xiaomi Pay - płatność opaską lub smartwatchem będzie wtedy niemożliwa.
W PKO Banku Polskim działa BLIK zbliżeniowy, płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO, Apple Pay, Garmin Pay, Google Pay (ta forma dostępna dla klientów korporacyjnych i samorządowych) oraz SwatchPAY. Nadal brakuje wdrożenia Google Pay dla klientów indywidualnych.