PKO Bank Polski potwierdził, że planuje wdrożyć w najbliższym czasie na polskim rynku własne rozwiązanie związane z płatnościami przy użyciu telefonu komórkowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci będą mogli dokonywać w oparciu o aplikację mobilną, płatności w terminalach płatniczych, wypłacać pieniądze z bankomatów czy przelewać pieniądze, znając tylko numer telefonu odbiorcy.
Najistotniejsze informacje o rozwiązaniu PKO Banku Polskiego:
- schemat płatności mobilnych oparty na atutach PKO Banku Polskiego, takich jak liczna baza klientów indywidualnych i firmowych oraz rozległa sieć bankomatów;
- system będzie masowy, czyli dostępny zarówno na topowych smartfonach, jak i na mniej zaawansowanych technologicznie telefonach;
- rozwiązanie będzie oparte na aplikacji, ale będzie otwarte także na standard NFC;
- w pierwszej fazie płatności mobilne będą dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego, a w kolejnych etapach otworzymy usługę także na innych użytkowników;
- na początku przyszłego roku rozpocznie się pilotaż z udziałem klientów, liderów opinii, ekspertów nowych technologii oraz mediów.