PKO BP na razie bez NFC - będzie wdrażać własny standard płatności mobilnych

Newsy
Opinie: 1

PKO Bank Polski potwierdził, że planuje wdrożyć w najbliższym czasie na polskim rynku własne rozwiązanie związane z płatnościami przy użyciu telefonu komórkowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci będą mogli dokonywać w oparciu o aplikację mobilną, płatności w terminalach płatniczych, wypłacać pieniądze z bankomatów czy przelewać pieniądze, znając tylko numer telefonu odbiorcy.

Najistotniejsze informacje o rozwiązaniu PKO Banku Polskiego:

- schemat płatności mobilnych oparty na atutach PKO Banku Polskiego, takich jak liczna baza klientów indywidualnych i firmowych oraz rozległa sieć bankomatów;
- system będzie masowy, czyli dostępny zarówno na topowych smartfonach, jak i na mniej zaawansowanych technologicznie telefonach;
- rozwiązanie będzie oparte na aplikacji, ale będzie otwarte także na standard NFC;
- w pierwszej fazie płatności mobilne będą dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego, a w kolejnych etapach otworzymy usługę także na innych użytkowników;
- na początku przyszłego roku rozpocznie się pilotaż z udziałem klientów, liderów opinii, ekspertów nowych technologii oraz mediów.

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    tester pisze: 2012-11-08 12:03
    Żeby obsłużyć maksymalną liczbę telefonów - aplikacja java (przynajmniej w okrojonej wersji lajt) nie może mieć rozmiaru większego niż 64kb. (maksymalny rozmiar MIDletu dla starszych nokii). SkyCash tego warunku niestety nie spełnia, więc tym samym nie jest dostępny dla wszystkich posiadaczy telefonów z java. Bilety PKP: to nie ma to sensu z poziomu aplikacji, jeśli obejmuje tylko wybrane obszary, a dodatkowo jeszcze trzeba do aplikacji wprowadzać numer dowodu osobistego i okazać ten dowód wraz
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: