Bank PKO BP zaczyna wymuszać na swoich klientach zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Teraz będzie ona wymagana przy aktywacji nowej aplikacji IKO. Bank chce ograniczyć korzystanie przez klientów z kart kodów jednorazowych i SMS-ów. Autoryzacja w aplikacji jest znacznie tańszym dla banku rozwiązaniem – niemal darmowym.
Teraz gdy klient nie wyrazi zgody na autoryzację w aplikacji, IKO będzie działać w trybie pasywnym, bez dostępu do wszystkich funkcji.
Sytuacja nie zmieni się dla klientów, którzy już korzystają z IKO. Nadal będą mogli zmienić sposób autoryzacji w banku z mobilnej autoryzacji na kody SMS lub kartę kodów jednorazowych i odwrotnie w dowolnym momencie w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Zapewne w kolejnym etapie i ci klienci zostaną zmuszeni do migracji na nową autoryzację. Już teraz zobaczą prośbę o włączenie mobilnej autoryzacji po zalogowaniu do IKO. Jeśli jej nie wyrażą aplikacja będzie dalej działać jak dotychczas.