Ruszyło PKO Płacę później

Newsy
Opinie: 0
„PKO Płacę później” dla klientów PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski wprowadza usługę „PKO Płacę później”.

Usługa jest stopniowo udostępniana klientom.

 „PKO Płacę później” umożliwia zakupy w ramach określonego limitu i spłacenie ich po 30 dniach - pieniądze automatycznie zostaną pobrane z rachunku w PKO Banku Polskim.

Rozwiązanie obejmuje wszystkie sklepy w Polsce i na świecie akceptujące BLIK (internetowe i stacjonarne) oraz metodę płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link w internecie).

W serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane będą automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację.

Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to obecnie 1000 zł. W pierwszej kolejności będzie udostępniona możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów po stronie klienta (jeżeli dokona spłaty w ciągu tych 30 dni).

Aby aktywować usługę w aplikacji IKO lub serwisie iPKO wystarczy kliknąć w komunikat o „PKO Płacę później”, przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia, następnie bank pokaże propozycję limitu - to kwota, do wysokości której klient może płacić za swoje zakupy w ramach usługi. Na koniec klient potwierdzi aktywację usługi narzędziem autoryzacji. Usługę można też aktywować podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale. Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.

Klient będzie miał 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: