PKP SMSInfo w sieci Plus GSM

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 48

Plus GSM uruchomił dla swoich użytkowników usługę, dzięki której mogą oni uzyskać informację o rozkładzie jazdy pociągów PKP. Nowa usługa PKP SMSInfo umożliwia abonentom sieci Plus GSM uzyskanie informacji o odjazdach trzech najbliższych pociągów z wybranego przez siebie miasta. Aby je otrzymać należy wysłać krótką wiadomość tekstową SMS na numer 7117 o treści: PKP Stacja_wyjazdowa Stacja_docelowa, np. PKP WARSZAWA KRAKÓW. Jeżeli nazwy miast nie powtarzają się, można wpisać tylko pierwsze litery nazw (minimum trzy), np. PKP WARS KRA. Dwuczłonowe nazwy miast należy wpisywać bez odstępu, np. JELENIAGORA lub podać pierwsza literę pierwszego członu nazwy i cały drugi, np. JGORA.

Aby uzyskać informację o odjazdach pociągów po konkretnej godzinie i w danym dniu, należy wysłać krótka wiadomość tekstową SMS zawierającą dane: PKP Stacja_wyjazdowa Stacja_docelowa GGMM DDMMRR. Przykładowo, abonenci zainteresowani godziną odjazdu pociągu po godzinie 16-tej w dniu 7 listopada 2001r. wpisują polecenie: PKP WARSZAWA KRAKOW 1600 071101.

Opłata za wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej SMS na numer 7117 wynosi 1,00 PLN netto. Usługą objęte są połączenia kolejowe między kilkudziesięcioma miastami w Polsce. Dodatkowe informacje na temat PKP SMSInfo dostępne są na stronach www.plusgsm.pl i www.monitel.pl.

Opinie:

Opinie archiwalne (48):

Komentuj

Komentarze / 48

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    gim pisze: 2001-10-04 19:28
    fajna sprawa tylko ciekawi mnie czemu nie jest to na podobnej zasadzie jak 777 (info plus), heh nie ma to jak skubnac pare groszy wiecej od uzytkownikow komorek :)) Czolko gim
    0
  • Users Avatars Mini
    sereq pisze: 2001-10-04 19:29
    Nie jest na podobnej zasadzie tylko drozej ;))) Info Plus kosztuje tyle co standardowy SMS, a to nie. I na pewno nie bedzie sie wliczalo do puli darmowych sms, a info plus tak.
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2001-10-04 19:50
    jedno jest pewne- sama usługa jest bardzo ciekawa, tylko kwestia mnie zastanawia, na ile rozbudowana, jezeli chodzi o miasta... i jak szybko bedzie sie powiekszac.
    0
  • Users Avatars Mini
    EBEM pisze: 2001-10-04 19:51
    brawo! jednak martwi mnie aktualnosc rozkladu, raz sprawdzalem w wp.pl (wap) i niestety rozklad byl prawde mowiac do kitu! nie sprawdzal sie ze stanem faktycznym.
    0
  • Users Avatars Mini
    zbooy pisze: 2001-10-04 20:04
    z co z polskim ogonkami, czy Ó O czy O przekreslone? gdyby byl gprs to by sie sprawdzalo bezposrednio na pkp, to ostatnie miesiace takich uslug
    0
  • Users Avatars Mini
    Lysy pisze: 2001-10-04 20:07
    Tylko kto na tym zarabia jak ten sms kosztuje 1 zl???
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-04 20:19
    no wlasnie i tu nieoceniony jest wap i na przyklad portal robbo piekna sprawa wiecej informacji no i taniej
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-04 20:38
    to dobrze, ze cos operatorzy mysla o uzytkownikach telefonow (a takze o swoich zyskach). Tylko zastanawiam sie nad (zgadzam sie z EBEM) aktualnoscia rozkladu jazdy. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    natalok pisze: 2001-10-04 20:44
    Jeszcze trochę a wiadomość będzie droższa od biletu kolejowego.Niech obniżą rozmowy co mnie obchodzi pociąg , jak bede chcial gdzieś jechac to sobie sprawdze na rozkladzie a nie płacil za sms .Tego zeta to ja mogę wydac na condona,przyjemne z pożytecznym
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-04 20:45
    wszendzie tylko : '' wyslij sms na nr. xxx , oplata 2-4 zl'' a tu tylko 1 zl. Tylko 1 zl ?
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-10-04 20:52
    Dużo prościej sprawdzić połączenie przez WAP, no i taniej. Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    zbooy pisze: 2001-10-04 21:01
    ciekawszy bylby na przyklad serwis "jade pociagiem i sprawdzam o ktorej on faktycznie dojedzie i ile bedzie mial opoznienia" bo tego nigdzie nie podaja
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-04 21:04
    ja uwazam ze fajna usluga, jezeli bedzie dzialala sprawnie. Odnosze to do takiego przykladu: raz moze dwa razy do roku wracajac z jaiegos miasta do swojego miasta sprawdzam sobie tak rozklad i jestem zadowolony, w sytuacji kiedy mam telfon bez wapu. A to ze jest to naciaganie to fakt ale jezeli ktos z tego typu uslugi chce czesto kozystac to kupuje telefon z wapem . bardziej mu sie opalci :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-04 21:05
    zbooy ciekawy pomysl, pod warunkiem ze taie dane byly by dokladne, a znajac PKP podawli by zaluzmy 10 minut spoznienia, a faktyczne byloby pk 30. zawsze przeciez pociag moglby sie na ostatnich kilometrach jeszcze opoznic :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-04 21:09
    Ewandy: pocztaj sobie na stronach operatorow, druga cyfra po 7 oznacza jakis przedzial w oplatach, od 1zl do 9zl. Nawet nie muszi czytac np: 71.. to 1zl, 75.. to 5 zl 78.. to 8 zl. itd, 70.. to 50gr, a 80 bezlpaltnie. Jezeli juz jest taka usluga to system oplat jest bardzo czytelny
    0
  • Users Avatars Mini
    Neon pisze: 2001-10-04 21:38
    Fajna usluga tylko za droga. Przydalo by sie zeby w idei w "interaktywnych serwisach informacyjnych" cos takiego zrobili (i by bylo platne jak za normalnego sms-a)
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-04 21:54
    Wycionganko pieniedzy, chociaz serwis moze sie komus przydac i przede wszystkim nie kosztuje 5 czy 9zl (a ostatnio takie sa najpopularniejsze). Jednak "najciekawszy" jak do tej pory wymyslila IDEA (SMS KONFLIKT) o ktorym wiekszosc z nas sie wypowiedziala.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek pisze: 2001-10-04 22:17
    ta cena to troszke chyba za wysoka. moze w ten sposob pkp sie ratuje finansowo?
    0
  • Users Avatars Mini
    amiri pisze: 2001-10-04 22:41
    Jak ktoœ nie ma telefonu z WAPem, to bardzo przydatna sprawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    do Giewonta z 17:05 pisze: 2001-10-04 23:16
    Pół biedy jak zwiekszy opoznienie ale mieszkam w Gdansku i tutaj czesto cos wisi ze ma opozn np 30minut, nagle pociag wjezdza na tablicach nic sie nie zmienia i slychac tylko : "DINGDONG pociag ... zmniejszyl swoje opoznienie i wjechal na tor X przy peronie Y" W takim Gda.Wrzeszczu zawsze podaja opoznienie pare minut po czasie planowego przyjazdu jakby wczesniej nie wiedzieli... Najpierw PKP musialby swojego niedomagania zniwelowac w tej dziedzienie a potem zabrac sie za "nowe technologie"
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-05 00:03
    A nie prościej zadzwonić na informacje PKP i zapytać? uzyskamy więcej informacji i będą aktualne. A jak robimy to ze stacjonarnego to jakieś 35gr za trzy minuty a nie 1PLN +22% za max. 160 znaków
    0
  • Users Avatars Mini
    francuzz pisze: 2001-10-05 00:13
    A tam, jest to typowa usluga by operator troche kasy na naiwnych zarobil
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-10-05 00:33
    lepiej chyba jednak uzywac wap-u by bylo taniej jesli chcemy sprawdzic polaczenia oczywiscie w polaczeniu z gprs`em tylko skad miec do tego aparat :-(( jak tak maly wybor u naszych skromnych opow
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-05 00:59
    Maras: a jak jedziesz tym pociagiem to ciezko bedzie o stacjonarny:))
    0
  • Users Avatars Mini
    cieglo pisze: 2001-10-05 01:05
    wreszcie cos praktycznego i nawet z telefonem bez wapu kazdy sobie poradzi...brawo plus!
    0
  • Users Avatars Mini
    *matthias* pisze: 2001-10-05 01:32
    Hmmm... bardzo fajna usługa, tyle ciekawe czy bazuje na serwisie bahn.hafas.de, bo PKPna www z niego korzysta... *matt*
    0
  • Users Avatars Mini
    yoohas pisze: 2001-10-05 01:47
    Sumując wszystkie płatne mniej lub wiecej usługi, to z PLUSem nie zgubimy się na pewno... :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-05 02:50
    Giewont: Jak jedziemy pociągiem to mamy kierownika składu i konduktora do pytania.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-05 02:52
    A jak mam pisać jaki pociąg, skąd, dokąd to naprawdę wolę zadzwonić choćby z komórki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-05 02:55
    ja tam mogre napisac, w pociagu pkp zwykle jest duzo czasu, a lepiej nie spac bo mozna sie obudzic bez telefonu:))
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-05 02:59
    taki sms'a o poznieniach mialby snes gdyby czas podawany byl bardzo dokladny, konduktro powie ok 15 minut a faktyczne opoznienie jest 11 minut, niby tylko 4 minuty ale raz przez takie 4 minuty opoznila mi sie podroz o dwie godziny. Chyba troche pofantazjowalem z taka dokladnoscia podawania opoznienia :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-05 03:00
    też racja, ale jak wysiądziesz jest szansa, że zaczepi cię jakiś gościu z innego pociągu oferując tanio aparat może nawet lepszy model - W przyrodzie nic nie ginie :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-05 03:03
    Czyli i tak biorąc pod uwagę opóżnienia w przyjazdach i odjazdach informacja uzyskana bezposrednio od PKP będzie pewniejsza niż za posrednictwem Operatora GSM który na pewno nie bedzie w stanie w czasie rzeczywistym modyfikować bazy połączeń i uaktualniać informacji o opóźnieniach.
    0
  • Users Avatars Mini
    Barty pisze: 2001-10-05 03:41
    Jak dla mnie to 1 zeta moze byc bo jezdze pociagiem 1 albo 2 razy do roku wiec spoko. Ale najbardziej mi sie podoba usluga lokalizacyjna w Plusie. Jechalem w wakacje samochodem i konczylo mi sie paliwo.. POniewaz teren byl dosc dziki i bezludny obawialem sie o brak CPNu i tu przypomnialem sobie wlasnie o tej usludze. Natychmiast dostalem gdzie jest najblizsza stacja CPN, w jakaich godzianch otwarta i jakiej sieci. COOL P.S. Oczywiscie takie rzeczy powinny "plynac" na kanalach informacyjnych - czyli nadawanie komorkowe i byc za darmo.. alo to juz inna bajka.....
    0
  • Users Avatars Mini
    lupico pisze: 2001-10-05 06:39
    To dobry pomysl! Jestem kolejarzem i czesto widze jak ludzie motaja sie po dworcu. Brawa dla Plusa!
    0
  • Users Avatars Mini
    dziadek pisze: 2001-10-05 12:09
    Cudowny pomysl, tyle ze po doswiadczeniu z korzystaniem ze spisu abonentow poprzez sms, gdzie nie otrzymalem zadnej odpowiedzi pozytywnej przy 15 probach, chociaz wiem ze osoby maja numery w plusie, to niezbyt chetynie skorzystam z takiej uslugi pewnie ich baza jest ograniczona do np 20 miast albo moze tylko intercity? Nie moge sie przy okazji powstrzyamc od komentarza na temat idiotycznego pomyslu nabijania punktow na gsmonline. Po wprowadzeniu tej glupawej idei mozna zauwazyc ze ilsc komentarzy wzrosla kilku - kilkunastokrotnie, poziom ich odwrotnie proporcjanalnie spadl, co stalo sie rowniez z objetoscia tychze komentarzy. Wczesniej odwiedzalem glownie fkn a jeszcze wczesniej kacyko, widze ze chyba znowu czas na zmiane strony. Maras,przeciez mozna nawet kazde slowo swego komentarza zamiescic oddzielnie, mialbym ze sto komentarzy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    robbo2k pisze: 2001-10-05 12:14
    No dobra chyba wielkiej tajemnicy nie zdradze. Miast narazie jest 58. Aktualnosc rozkladu jest IDENTYCZNA z wersja WAP bo jest generowana z jednej bazy. Usluga dosyc dobrze wytestowana ale czekam na komentarze. bedzie rozbudowywana a dalsze elementy nie tylko informacyjne
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-10-05 13:41
    Tutaj raczej wolałbym skorzystać np. z WAP-u chociaż i tak na codzień nie korzystam z WAP-u. Chociaż sam pomysł uważam za ciekawy zwłaszcza dla tych użytkowniqw komórek którzy mają stare modele komórek bez WAP-u. Szkoda tylko że jak narazie nie jest to usługa darmowa np. sponasorowana przez PKP (np, jako reklama). Tak wiem że wtedy ta usługa byłaby zbyt wykorzystywana a PKP nie stać na nic a co dopiero na taką usługę. Chcioałbym tylko wiedzić jaki % trafia do kasy PKP a jaki do Plusa...
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-05 14:16
    malkovic: tez chcialbym tak prostuo to sobie moc zalatwic heh :((((( qrde polowe userow listy bezrobotnych :(
    0
  • Users Avatars Mini
    september pisze: 2001-10-05 14:41
    fajnie ze plusinski robi takie rzeczy - jeszcze w plusie nie mialem. Moze warto ?
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2001-10-05 16:17
    pomysl dobry, nie trzeba czekac na maila z odpow z dworca glownego
    0
  • Users Avatars Mini
    Sailor pisze: 2001-10-05 19:23
    Fajna usługa. Skorzystałem i dojechałem tam gdzie chciałem, bez użerania się z panienką z okienka PKP. Ktoś musiał się nieźle nad tym napracować....
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-05 19:36
    Re: DZIADEK: Zgadzam się z Tobą że wprowadzenie punktowania jest pomyłką. Jeżeli zależało by mi na punktach to dorzucałbym swoje trzy grosze do każdego artykułu. A jeżeli przeglądasz serwis regularnie zauważysz że komentuje jedynie rzeczy ściśle zwiazane z branżą telekomunikacyjną bo zajmuje sie nia zawodowo i mam coś sensownego do powiedzenia. więć nie zauważysz mojego komentarza np do newsa że nokia game zaczyna rejestracje bo mnie to nie interesuje. A jeżeli przeczytasz dokładnie wszystkie komentarze do PKP zauważysz że prowadziłem wymianę pogladów z GIEWONTM bo obaj w tym czasie byliśmy zalogowani. A jeżeli chodzi o inne artykuły to niestety ograniczenie do 1000 znaków wymusza podział komentarza na kilka cześci. Poza tym nie komentujemy tylko artykułów ale takrze komentarze innych. Jeżeli cię to uszcześliwi możesz wziąć sobie moje punkty. pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-05 19:45
    Sorry GIEWONT za przekręcenie towiego nicka. A wracając do istoty komentowanej usługi. Takie rzeczy operator powinien oferować swoim abonentom wykorzystując Sim Application Toolkit. Skoro już PLUS wprowadził karty sim MEGA czyli karty GemXplore 98 to powinien wkoncu wykorzystywać możliwości GSM fazy 2. I powinno się to odbywac po cenie normalnego SMSa.
    0
  • Users Avatars Mini
    m2 pisze: 2001-10-05 21:03
    zdradzania tajemnic ciąg dalszy. To nie tylko Plus. Już niedługo Idea i Era.
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-06 02:34
    Maras no problem :)))) zauwazylem ze nikotrzy jak ktos napisze cos sensownego albo poprowadzi wymiane pogladow to przez niekotrych "osilkow" jest postrzegany jak nabijacz pkt. Zwariowali co poniektorzy
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-06 06:11
    Podoba mi się ten pomysł, ciekawe kiedy trafi do mojej sieci (era)? Przydałoby się :)
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-08 15:34
    graffi: a wap ci nie starczy ?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: