eService rozszerza funkcje aplikacyjnego terminala płatniczego tom. Od listopada 2025 r. użytkownicy rozwiązania mogą przyjmować płatności nie tylko zbliżeniowe BLIK, ale także transakcje realizowane za pomocą kodów BLIK na ekranie smartfona czy tabletu.
Aplikacja eService tom zamienia urządzenia mobilne z systemem Android (od wersji 8.1) oraz iOS (od wersji 17) wyposażone w moduł NFC w terminal płatniczy. Pozwala obsługiwać transakcje bez limitu kwotowego kartami Visa i Mastercard oraz płatnościami Google Pay, Apple Pay i BLIK. Teraz przedsiębiorcy korzystający z tego rozwiązania mogą przyjmować wszystkie dostępne formy płatności BLIK – zarówno zbliżeniowe, jak i kodowe – bez dodatkowych opłat względem dotychczasowej oferty.
Rozwiązanie jest przeznaczone dla firm działających zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Wystarczy zasięg sieci komórkowej lub Wi-Fi, by przyjmować płatności bezgotówkowe na jednym, lekkim i uniwersalnym urządzeniu. Z poziomu aplikacji dostępne są zestawienia i raporty dotyczące historii transakcji, a terminal aplikacyjny można integrować z systemami sprzedaży i obsługi klienta. Potwierdzenia płatności mogą być przekazywane klientom w formie wiadomości e-mail, SMS, kodu QR lub wydruku z podłączonej drukarki Bluetooth lub USB.
eService tom jest rozwijany przez Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, które należy do PKO Banku Polskiego i Global Payments. Dodanie obsługi kodów BLIK domyka ofertę metod płatności dostępnych w aplikacji i wzmacnia konkurencję na rynku terminali aplikacyjnych.