PKO Bank Polski wprowadził nową funkcję w swojej aplikacji mobilnej IKO – płatności powtarzalne BLIK.
Dzięki temu użytkownicy mogą automatycznie opłacać subskrypcje, abonamenty oraz rachunki. Jest to pierwsze takie rozwiązanie na rynku.
Funkcja dostępna jest dla klientów korzystających z aplikacji IKO w wersji 3.162 lub nowszej.
Jeśli sprzedawca obsługuje płatności powtarzalne BLIK, użytkownik wybiera tę opcję w aplikacji sprzedawcy lub na jego stronie internetowej, akceptuje warunki i podaje kod BLIK. Następnie w aplikacji IKO pojawia się prośba o potwierdzenie aktywacji usługi, wraz ze szczegółami płatności, takimi jak kwota, częstotliwość i sposób realizacji. Proces ten trzeba powtórzyć dla każdego sprzedawcy z osobna.
Klient może w dowolnym momencie sprawdzić historię i szczegóły aktywnych płatności w sekcji „Płatności powtarzalne BLIK” w aplikacji IKO. Funkcję można również wyłączyć, zarówno przez użytkownika, jak i sprzedawcę.
Zastosowania płatności powtarzalnych BLIK