Według badania KANTAR w drugim kwartale br. BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indexu siły marki Brand Power w kategorii płatności – na poziomie 37 proc.
BLIK uzyskał w drugim kwartale 2020 r. wskaźnik NPS na poziomie 57 punktów. To oznacza, że użytkownicy bardzo chętnie polecają markę swoim znajomym. Dla porównania – średni wynik NPS dla branży finansowej wynosi 18 punktów. BLIK najczęściej polecany jest za szybkość płacenia (62 proc. wskazań), wygodę i łatwość korzystania, a także bezpieczeństwo.
Rozpoznawalność marki BLIK wciąż rośnie. Znajomość spontaniczna marki to aż 69 proc. a znajomość wspomagana wynosi 97 proc. Żadna inna marka płatnicza w grupie osób używających aplikacji bankowych nie ma dziś takiej rozpoznawalności na naszym rynku. Dla nas ważne jest jednak nie tylko to, że BLIK jest marką bardzo dobrze rozpoznawalną i taką z której bardzo chętnie się korzysta, ale przede wszystkim dlatego, że zdecydowana większość tych którzy się z BLIKIEM zetknęli poleciałby tę usługę innym z uwagi na wyjątkowy User Experience. mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
W autorskiej metodologii KANTARA (MDS Meaningful, Different Salient) służącej pomiarowi siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand POWER BLIK uzyskał w drugim kwartale 37 proc. wyprzedzając takie marki jak VISA (27 proc.), Mastercard (22 proc.), G-Pay (5 proc.), Revolut (5 proc.) oraz Apple Pay (3 proc.). Głównymi czynnikami wpływającymi na siłę marki w kategorii płatności są czynniki związane z wygodą używania, bezpieczeństwem płatności oraz unikalnością rozwiązania.
Próba: osoby w wieku wieku 18 – 45 lat, posiadający smartfona, użytkownicy aplikacji mobilnych na smartfonie [w tym bankowej], posiadający konto w jednym banków: Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, Getin Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Pekao, T-Mobile Usługi Finansowe, Inteligo, SGB.
Według @Kantar rozpoznawalność spontaniczna marki #BLIK do prawie 70%, a wspomagana - 97%. Staliśmy się najbardziej innowacyjnym sposobem płatności w Polsce, a 3/4 użytkowników bankowych aplikacji mobilnych płaciło już BLIKIEM. Dziękujemy, że jesteście z nami :) pic.twitter.com/RhY4UjJn6D
— BLIK (@BLIKmobile) September 7, 2020