Od 10 maja klienci indywidualni i firmowi PKO Banku Polskiego mogą płacić zbliżeniowo zegarkiem Swatch.
Wystarczy powiązać swoją kartę debetową, kredytową lub obciążeniową z logo Mastercard albo Visa z płatnościami SwatchPAY! Nowa oferta jest uzupełnieniem palety płatności mobilnych dostępnych w PKO Banku Polskim, w której są m.in. BLIK zbliżeniowy, Apple Pay, Garmin Pay oraz Google Pay (ta forma dostępna tylko dla klientów korporacyjnych i samorządowych).
Płatności SwatchPAY! są obecnie oferowane tylko w wybranych krajach, w tym w Polsce, Szwajcarii, Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz krajach skandynawskich. Działają jednak we wszystkich terminalach płatniczych na świecie, które przyjmują płatności zbliżeniowe kartami organizacji Mastercard i Visa. Płatności SwatchPAY! dla kart Mastercard pojawiły się w Polsce na przełomie 2020/2021 roku, ale PKO Bank Polski jest pierwszym bankiem, który SwatchPAY! udostępnia w Polsce dla kart z logo Visa.
Jak zacząć płacić za pomocą SwatchPAY!?
Aby skorzystać z płatności SwatchPAY!, należy dodać kartę płatniczą PKO Banku Polskiego do zegarka Swatch, który obsługuje ten system płatności. Jeśli klient ma smartfon z systemem Android lub iOS oraz z łącznością NFC może w swoim telefonie dodać kartę do płatności zegarkiem. W tym celu wystarczy zainstalować aplikację „SwatchPAY! App by wearonize” (dostępną także w języku polskim), utworzyć konto w aplikacji i następnie postępować zgodnie z instrukcją. Można też dodać kartę do zegarka w sklepie stacjonarnym Swatch lub podczas zakupu w sklepie internetowym tej firmy (szczegóły na stronie).
Jeden zegarek Swatch może być powiązany w danej chwili tylko z jedną kartą płatniczą, ale jedna karta, może być powiązana z jednym lub z kilkoma zegarkami tej marki.
Jak działa SwatchPAY!?
SwatchPAY! działa jak karta płatnicza – wystarczy przysunąć zegarek do czytnika w terminalu zbliżeniowym. Nie trzeba zegarka wybudzać czy włączać opcji płatności. Płatności powyżej 100 złotych (lub płatności za granicą, gdy przekraczają limit płatności zbliżeniowych w danym kraju) wymagają jedynie potwierdzenia na terminalu kodem PIN do dodanej karty. W przypadku zgubienia lub kradzieży zegarka w każdej chwili klient może zablokować lub usunąć kartę w aplikacji SwatchPAY! lub za pośrednictwem infolinii PKO Banku Polskiego – płatność zegarkiem będzie wtedy niemożliwa.