PLAY - 235,4 mln zł przychodów i 657,0 mln zł straty

Newsy
Żródło: Netia
Opinie: 16

Wyniki operacyjne sieci PLAY.

W ciągu IV kw. 2007 r. liczba klientów korzystających z usług PLAY wzrosła z około 435.000 do 850.000, co daje wzrost udziału PLAY w ogólnej liczbie nowych klientów usług mobilnych z 20% w III kw. 2007 r. do 27% w IV kw. 2007 r. Na dzień 31 grudnia 2007 r. baza użytkowników PLAY składała się z około 230.000 klientów usług abonamentowych oraz 620.000 klientów usług przedpłaconych (na kartę). Na dzień 24 stycznia 2008 r. PLAY poinformował, że świadczył swoje usługi dla ponad 1.000.000 klientów, a do końca 2008 r. spółka zamierza pozyskać 2.000.000 użytkowników.

Przychody PLAY wzrosły o 86% z 63,1 mln zł w III kw. 2007 r. do 117,6 mln zł w IV kw. 2007 r., a w całym 2007 r. wyniosły 235,4 mln zł (65,7mln euro). Przychody jednostkowe generowane przez użytkowników usług PLAY (ARPU) są wyższe od średniej rynkowej zarówno w segmencie usług abonamentowych jak i przedpłaconych.

Na dzień 31 grudnia 2007 r. PLAY posiadał ponad 700 aktywnych stacji bazowych UMTS w 19 miastach. Spółce udało się w dużym stopniu nadrobić opóźnienia wynikające ze zmian w przepisach prawnych przedłużających czas oczekiwania na przyznanie pozwoleń środowiskowych na budowę stacji bazowych, dzięki czemu przyspieszono znacznie prace nad budową własnej sieci. Budowa własnej sieci skutkuje wzrostem marży, gdyż ruch kierowany wcześniej w oparciu o umowy roamingu krajowego jest przenoszony do własnej sieci UMTS.

Koszty pozyskania klientów, wydatki na reklamę i promocję oraz koszty roamingu krajowego spowodowały wzrost strat generowanych przez PLAY w początkowej fazie działalności do poziomu 226,0 mln zł (63,1 mln euro) w IV kw. 2007 r. oraz 657,0 mln zł (183,4 mln euro) w 2007 r., a udział Netii w tych stratach wyniósł odpowiednio 52,9 mln zł (14,8 mln euro) oraz 165,2 mln zł (46,1 mln euro). Oczekuje się, że wzrost przychodów z rosnącej bazy użytkowników oraz rosnące dzięki wybudowaniu własnej sieci marże przyczynią się w pierwszej kolejności do ustabilizowania poziomu ponoszonych strat, a następnie doprowadzą do osiągnięcia pozytywnej EBITDA w 2010 r.

PLAY stopniowo rozwija swoją sieć dystrybucyjną - obecnie liczba punktów sprzedaży usług abonamentowych wzrosła do około 450, a usługi przedpłacane są dostępne w ponad 40.000 punktach sprzedaży na terenie całego kraju.

Opinie:

Opinie archiwalne (16):

Komentuj

Komentarze / 16

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ShAMAN pisze: 2008-02-28 10:05
    nie wiem czy wszyscy wiedzą, że mając zadłużenie w którejkolwiek "starej" sieci w PLAY i tak nie ma problemu z podpisaniem umowy abonamentowej. 1/2 ich klientów POST, to tacy z którymi żaden inny Operator nie zawarłby umowy (no chyba że powindykacyjną) ale jak widać cyferki są ważniejsze. to tylko kwestia czasu kiedy takowi zaczną się odłączać od sieci, co za tym idzie zysków nie przyniosą.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2008-02-28 10:23
    "nadrobić opóźnienia wynikające ze zmian w przepisach prawnych"... Chyba Panowie Redaktorzy nie bardzo zastanawiali się pisząc materiał? Polszczyny więcej prosimy ;-) Jakie to zmiany niby spowodowały te opóźnienia? Raczej ostatnie zmiany rozporządzenia spowodowały, że opóźnienia mogły być nadrobione!?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2008-02-28 10:26
    A propos pierwszego komentarza... Coś wtym jest, bo byłem świadkiem jak dziewczyna - młoda całkiem, ze 25 lat góra, w punkcie Ery bodajże w markecie którymś mocno zbulwersowana była, że nikt jej tu łaski nie robi - w Play bez problemu podpisze umowę i dostanie telefon... A wynikało, że bardziej zależało jej na umowie u któregoś ze starych operatorów. Przyczyny odmów nie znam.
    0
  • Users Avatars Mini
    ShAMAN pisze: 2008-02-28 10:45
    ja wiem w każdym razie że i w ORANGE i PLUS-ie jeśli system wykryje jakiekolwiek zaległości, to klientowi odmawia się aktywacji (no chyba że wpłaci kaucję) nie wiem jak to wygląda w Erze, ale w PLAY na 100% nawet jeśli pokaże się zadłużenie u innego OPA (bodajże do 300PLN), to taki klient wychodzi z aktywacją mimo wszystko!
    0
  • Users Avatars Mini
    ShAMAN pisze: 2008-02-28 10:46
    oczywiście pisząc u ORANGE i PLUSIE miałem na myśli zaległości u innych opów...
    0
  • Users Avatars Mini
    alllf pisze: 2008-02-28 10:52
    ShaMAN : Play weryfikujac klienta kozysta w systemu BIG-u . Jesli operator wpisal cie na czarna liste to sory ale nie kupisz tel. w play , nie wezmiesz kredytu ani rat nigdzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ShAMAN pisze: 2008-02-28 10:58
    alllf: tu się grubo mylisz. znam dziewczyny z jednego z salonów PLAY i wiem doskonale, że nawet jeśli wyskakuje zadłużenie, to u nich nie ma problemu (do pewnej kwoty oczywiście) - nie chcę tu jej podawać, bo nie pamiętam dokładnie. to że BIG pokaże im kwasik nie oznacz, że oni nie mogą zrobić aktywacji. najwyraźniej w ich procedurze zawierania umowy jest zapis mówiący o tym, że mogą takową podpisa do pewnej kwoty zadłużenia u innego OPA
    0
  • Users Avatars Mini
    dopestar pisze: 2008-02-28 11:41
    ta kwota z BIG wynosi 600 zeta . jeśli ktoś ma więcej odmawiamy podpisania umowy. wiem bo sam pracuje w PLAY . system nas nie puści dalej jeśli ktoś zalega z kasą . to proste. i nie jest tak , że dajemy umowy każdemu. fraudów nie brakuje . codziennie nawiedzają nasze salony. a przez taiego właśnie frauda mamy potem znacznie więcej problemów. nie jest wart takiej prowizji. to tyle w temacie .
    0
  • Users Avatars Mini
    macias pisze: 2008-02-28 12:57
    3 lata temu chciałem wziąć w orange mixa za 25 zł i odmówiono mi, bo umowę o pracę miałem ważną jeszcze przez pół roku... buahahaha. to są przyczyny odmów o tzw. starych operatorów ;)) gratuluje
    0
  • Users Avatars Mini
    ShAMAN pisze: 2008-02-28 15:30
    macias: ja o chlebie a Ty o niebie. a sprzedawcy boją sie robić umowy jak nie masz warunku dostępu. w przypadku odłączenia op może obciążyć ich ceną terminala, a w najlepszym pypadku i tak zabiera się wiele więcej kasy niż za podpisanie tej samej umowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Agniese pisze: 2008-02-28 15:38
    macias w plusie takie sytuacje nie mają miejsca :] potrzebne jest tylko oświadczenie, że jest się zatrudnionym, a potencjalni klienci, któtcyh długi sprzedane już zostały firmom windykacyjnym najchetnięj przychodzą po nowe umowy. zatem niech idą do playa :>
    0
  • Users Avatars Mini
    adas pisze: 2008-02-29 01:23
    nie wiem po groma w tych czasach komus kupowanie telefonu na abonamet:) badziewny telefon za 1zl i umowa na 2 lata?? na allegro taniej wychodzi kupic nowy lepszy w przeliczeniu na dwa lata:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Agniese pisze: 2008-02-29 10:35
    w przwliczeniu wychodzi może i taniej, ale nie każdy chce/może wyłożyć około 700 zł na telefon na allegro :> to takie oczywiste. nie każdy w ttm kraju zarabia tyle co ty, adas.
    0
  • Users Avatars Mini
    Agniese pisze: 2008-02-29 10:36
    * przeliczeniu
    0
  • Users Avatars Mini
    ShAMAN pisze: 2008-03-01 10:12
    nie rozumiem ludzi przeliczających cene telefonów na koszt abonamentu. kupujecie telefon i stawiacie go na półce, albo chowacie do szuflady, czy może z telefonu kupionego na allegro rozmawia się za darmo??
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2008-03-02 19:42
    @shaman: weź sobie kalkulator do ręki i policz. Jedynie jeszcze w play opłaca się kupować telefon na abo. Oczywiście nie jest to generalna zasada, bo gdy ktoś dużo dzwoni to można brać abo.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: