PLAY podał szczegółowe dane dotyczące jego usług w trakcie trwania wczorajszej awarii w grupie Facebook. Ruch SMS i MMS wzrósł o 100%. Wzrósł także ruch głosowy - o 22%. Znaczny spadek zanotowała transmisja danych - o 15%.
Niestety dla operatora aż o 800% wzrosła liczba połączeń z obsługą klienta. PLAY zanotował wczoraj dwukrotnie więcej połączeń do Obsługi Klienta, niż podczas standardowego dnia, a w szczytowym momencie (między 18:30 a 19:30) było ich aż 8 razy więcej. Średni czas oczekiwania na połączenie wydłużył się w związku z tym z 11 do 70 sekund.
Od około godziny 20 klienci dzwoniący na numer Obsługi Klienta słyszeli w słuchawce zautomatyzowany komunikat na temat awarii tych portali.
Na wykresie PLAY widać moment, w którym nastąpiła awaria - zielona linia to średnie wykorzystanie danych z ostatniego tygodnia, zaś niebieska przedstawia tylko dane z wczoraj: