Grupa Play podała swoje wyniki za 3 kwartał 2023 roku.
Przychody całkowite Grupy wzrosły o 2,5% r/r. do poziomu 2,48 mld zł.
Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r, a przychody z usług stacjonarnych i dla domu o 7,8% co daje odpowiednio 1,18 mld zł oraz 495 mln zł.
Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 0,9% r/r i zbliża się do 17 mln.
Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 2,1% r/r do 13,03 mln
Liczba abonentów usług dla domu wzrosła o 6,4% r/r i wyniosła ponad 2 mln
EBITDAaL osiągnęła poziom 921 mln zł
PLAY na koniec kwartału miał 11 191 aktywnych stacji bazowych. W tym okresie uruchomił 252 stacji, w tym 121 we wrześniu.
Skonsolidowane przychody w okresie 9 miesięcy 2023 r. wyniosły PLN 7.28mld i wzrosły o 12% rok do roku.
Capex wzrósł o 0.8% w pierwszych 9 miesiącach 2023r vs ten sam okres 2022 r. i spadł o 9.6% w ujęciu organicznym.
Baza aktywnych klientów Play wzrosła w Q3 2023 vs Q2 2023 o 120 tys. (po wzroście o 77 tys. w Q2 2023) co jest wynikiem wzrostu klientów abonamentowych o 103 tys. (wzrost w Q2 2023 o 98 tys.) i wzrostem bazy klientów usług przedpłaconych o 17 tys.
ARPU usług mobilnych zwiększa swoją wartość rosnąc w Q3 2023, w ujęciu rok do roku, o 4.0%.
W segmencie usług stacjonarnych i usług dla domu (usługi Home) baza subskrybentów wzrosła w Q3 2023 o 19 tys. (przy niewielkim wpływie na ten wzrost lokalnych operatorów sieciowych nabytych w Q3 2023).
Wdrożenie nowych procesów komercyjnych związanych z fuzją prawną z UPC Polska, która miała miejsce w sierpniu 2023 r., spowolniło efekty komercyjne wdrażanej na początku tego roku nowej strategii konwergencji.