PLAY podał swoje wyniki za II kw. i całą pierwszą połowę roku.
W samym Q2 2023 przychody wyniosły PLN 2.42 miliarda co stanowi wzrost o 5% w stosunku do Q2 2022.
Liczba raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 2,8% r/r i wynosi blisko 17 mln.
Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,9 mln i wzrosła o 1,7% r/r.
Liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych wzrosła o 7,8% r/r, osiągając ponad 2 mln.
Całkowite przychody po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 17,6% r/r i wyniosły 4,8 mld zł.
Przychody z usług mobilnych po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 5,8% r/r i wyniosły 2,3 mld zł.
EBITDAaL po pierwszym półroczu wzrosła o 3,8% r/r i wyniosła 1,9 mld zł.
PLAY na koniec 2 kwartału miał 10 939 stacji bazowych. W II kw. uruchomił 197 nadajników.
Nominalnie nakłady inwestycyjne (Capex) wzrosły o 26.6% w pierwszym półroczu 2023 r vs pierwsze półrocze 2022 r.
ARPU usług mobilnych nadal zwiększa swoją wartość rosnąc w Q2 2023 o 2,6%.
Spadek przychodów z pozostałych usług (głównie z interconnect i usług B2B spółek zależnych) wyniósł w Q2 2023 10.1% (vs spadek o 10.4% w poprzednim kwartale), głównie w wyniku kolejnej redukcji stawek regulowanych za zakończenie połączeń, która weszła w życie od 1 stycznia 2023.