P4 poinformowało, że PLAY ma 100 tysięcy klientów. Operator zwiększył prognozy i do końca bieżącego roku chce mieć 750 tys. klientów, a po 12 miesiącach od rozpoczęcia działalności 1 mln. 39% klientów PLAY wybrało ofertę abonamentową. Klientów operatora charakteryzuje najwyższy na krajowym rynku wskaźnik ARPU (średni przychód na klienta). Średnie ARPU w sieci PLAY wynosi 126,3 pln i jest o 150% wyższe od średniej rynkowej, szacowanej obecnie na ok 50 pln. W segmencie usług abonamentowych ARPU wynosi 189,6 pln (szacunkowa średnia rynkowa ok. 90 pln). W segmencie usług na kartę ARPU wynosi 86,9 pln i jest ponad 4-krotnie wyższe od średniej rynkowej (szacowana na ok. 20 pln).
Profil klienta PLAY to osoba w wieku 25 – 38 lat, mieszkaniec dużego miasta, ze średnim lub wyższym wykształceniem. średni wiek klienta to 32 lata. 41% regularnie korzysta z darmowego portalu PLAYNET. Wydzwania 244 minut miesięcznie, wysyła 88 SMSów i 4 MMSy
PLAY ma umożliwić swoim klientom wymianę telefonu co 12 miesięcy. Szczegóły oferty zostaną zaprezentowane jeszcze w maju, ale przedstawiciele sieci Play wspomnieli już dziś o konieczności zwiększenia swojego abonamentu o ponad 30 zł.
Sieć sprzedaży:
ponad 300 punktów sprzedaży abonamentowej,
ponad 20 000 dla klientów prepaid
wydajność punktów sprzedaży – 10 aktywacji dziennie (średnia rynkowa 3)
W początkowym okresie oferta operatora dostępna była w 50 punktach sprzedaży. W maju wielkość sieć sprzedaży przekroczy liczbę 300 salonów na terenie całej Polski. Trwa obecnie proces uruchamiania sprzedaży oferty Play w kolejnych sklepach sieci Germanos. Do końca miesiąca ofertę PLAY będzie sprzedawać 230 Play Germanosów. Równocześnie Play rozwija z powodzeniem sprzedaż w salonach EMPiK oraz MediaMarkt i Saturn.
Obecnie PLAY uruchomił tylko 40 stacji bazowych, ale w sumie w budowie jest ich 200.
Sieć podpisała 160 umów roamingowych.
Baza kliencka
ARPU
Średnie ARPU na rynku ok. 50.00 PLN (Pre Paid ok. 21 PLN – Post Paid ok. 90 PLN)
Średnie ARPU Play 126,30 PLN (Pre Paid 86.9 PLN – Post Paid 189.6 PLN)
Klient Play Post Paid (źródło średniej rynkowej nie jest znane, ponieważ sam PLAY twierdzi, że konkurenci nie podają takich danych)
Wykorzystanie | Średnia rynkowa/miesiąc | Play aktualne/miesiąc |
Głos minuty wychodzące | 97 | 243.9 |
Video minuty wychodzące | 0.1 | 1.0 |
SMS wychodzące | 82 | 87.9 |
MMS wychodzące | 0.7 | 4.2 |
Zawartość | 0.4 | 1.4 |
Dane MB | 0.8 | 4.8 |
Klient Play Pre Paid
Zużycie | Średnia rynkowa | Play |
Głos minuty wychodzące | 24 | 78.6 |
Video minuty wychodzące | 0.06 | 0.2 |
SMS wychodzące | 54 | 36.4 |
MMS wychodzące | 0.8 | 1.1 |
Zakup kontentu audio-video | 0.05 | 0.1 |
Dane MB | 0.4 | 0.5 |
Klient Play multimedia/wykorzystanie
% aktywnych użytkowników | |
Zakup kontentu audio-video | 11% |
Playnet – mobile Wap portal | 41% |
Wap external/ Web sites | 43% |