PLAY w specjalnym komunikacie ocenił wpływ epidemii na swoją działalność biznesową.
Po wprowadzeniu 13 marca br. przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego, w porównaniu do tygodnia poprzedzającego, ruch głosowy w sieci Play wzrósł o 34%, a przesył danych o 19%, osiągając w szczycie 50%.
Prawie połowa punktów sprzedaży Play pozostaje wciąż otwarta. Ruch na stronie internetowej Play rośnie, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 milionów, co skutkuje wzrostem liczby transakcji w kanałach zdalnych o ok. 75%.
Play umożliwił pracę zdalną dla większości swoich pracowników, w tym dla pracowników call center i zespołów IT.
Play monitoruje również wpływ bieżącej sytuacji na swoją działalność i finanse. Ze wstępnych obserwacji wynika, że w marcu:
Skorygowany zysk EBITDA Play w 1 kw. 2020 r. jedynie nieznacznie odbiega od oczekiwań. Proces inwestycyjny i wydatki kapitałowe są zgodne z założeniami, podobnie jak generowanie gotówki. Na tym etapie spółka nie widzi podstaw do zmiany oczekiwań na rok 2020, a bardziej szczegółowe dane zostaną przedstawione wraz z wynikami za 1 kw. 2020 roku.