Play oficjalnie zaprezentował swoje wyniki za 2013 r. Dziś o godzinie 16 play organizuje dodatkową konferencję dla inwestorów, na której zostaną podane kolejne, bardziej szczegółowe dane dotyczące wyników tego operatora. Dane te nie będą dostępne dla prasy. PLAY zamierza zdradzić dziennikarzom kolejne informacje dopiero w najbliższy wtorek na specjalnej konferencji wynikowej w Barcelonie. Operator poda szczegółowe dane dotyczące ARPU, MoU, liczby klientów mobilnego internetu, budowy swojej sieci i poprawy jakości usług.
Komunikat prasowy:
Najważniejsze wydarzenia 2013 roku:
Play powiększył bazę abonentów do 10,7 mln i w całym roku miał największe przyrosty netto w tym zakresie (91%). Od grudnia 2013 roku baza abonentów PLAY stanowiła około 19% całkowitej liczby abonentów na polskim rynku telefonii komórkowej. Udział użytkowników postpaid pozostał na stabilnym poziomie 44,4% w 2013 roku (44,6% w 2012).
W 2013 roku PLAY w dalszym ciągu rozwijał się bardzo dynamicznie. W porównaniu do poprzedniego roku całkowite przychody wzrosły o 3,9%, do 3.720 mln zł. Przychody od klientów wzrosły o 22,2%, do 2.918 mln dzięki silnemu wzrostowi bazy klientów przy stabilnym ARPU z połączeń wychodzących. Wzrost przychodów od klientów częściowo zrównoważył obniżenie stawek MTR, który przyczynił się do znacznego spadku ogólnych przychodów z połączeń w 2013 roku (w porównaniu do roku 2012). W drugiej połowie roku, kiedy obniżki MTR nie wpływały już na poziom przychodów, w czwartym kwartale całkowite przychody wzrosły do 979 mln zł – 4,5% więcej niż w trzecim kwartale, odzwierciedlając wpływ silnego rozwoju bazy abonentów.
Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 25,9%, to 707 mln zł, co wskazuje na marżę skorygowanego zysku EBITDA na poziomie ok. 19%.
Jorgen Bang-Jensen, prezes PLAY, udzielił następującego komentarza: „Bardzo dobre wyniki za rok finansowy 2013 podkreślają konsekwentny i ciągły wzrost bazy abonentów, przychodów oraz rentowności. Nasz przyszły rozwój w dalszym ciągu będzie się opierał na efektywnej komunikacji oraz wdrażaniu zasady „value for money”. Pierwsze tygodnie 2014 roku są dla obiecujące dla PLAY oraz ciągłego rozwoju stabilnego rynku telefonii komórkowej w Polsce”.
Wyniki PLAY za cały rok 2013 oraz czwarty kwartał 2013 roku (w mln zł):
3 kw. 2013 | 4 kw. 2013 | Zmiana kwartał do kwartału | 2012 | 2013 | Zmiana rok do roku | |
Przychody operacyjne | 937 | 979 | 4,5% | 3.579 | 3.720 | 3,9% |
przychody od klientów | 762 | 782 | 2,6% | 2.388 | 2.918 | 22,2% |
Skorygowana EBITDA | 203 | 211 | 3,7% | 562 | 707 | 25,8% |
Marża EBITDA | 21,7% | 21,5% | - | 15,7% | 19,0% | - |
Całkowita liczba abonentów | 10.297 | 10.733 | 4,2% | 8.689 | 10.733 | 23,5% |
Użytkownicy postpaid | 4.564 | 4.770 | 4,5% | 3.877 | 4.770 | 23,0% |
Procent użytkowników postpaid | 44,3% | 44,4% | - | 44,6% | 44,4% | - |