W zeszłym roku PLAY zapowiadał, że formalne połączenie obu spółek ma nastąpić w 2023 roku, więc scenariusz rezygnacji z tzw. dual brandingu jest bardzo prawdopodobny.
PLAY już od dawna w kampaniach internetu stacjonarnego nie komunikuje marki UPC. Wydatki na komunikację tej marki już w zeszłym roku były symboliczne (spadek o ponad 70% w porównaniu do 2021 r.). Także profil UPC na social mediach „umarł” już pod koniec października zeszłego roku.
W 2021 r. UPC miało przychody roczne na poziomie 1.75 mld zł. Firma przyniosła stratę netto w wysokości 104.6 mln zł.
UPC działa na obszarze Warszawy, Trójmiasta, Szczecina, Bydgoszczy, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Lublina.
PLAY w swoim raporcie na koniec 2022 r. podał, że zasięg sieci stacjonarnej, na której może oferować swoje usługi wynosi 7,5 mln gospodarstw domowych w Polsce. Własna sieć UPC ma zasięg 3.8 mln gospodarstw (HFC plus FTTx). Zasięg POPC to 1.38 mln kolejnych gospodarstw. UPC miał wówczas ponad 110 tys. własnych przyłączy światłowodowych FTTH.