PLAY podał swoje wyniki za 2024 rok.
W 2024 roku Play osiągnął najwyższe wyniki finansowe w historii spółki.
Przychody ogółem wzrosły o 4% r/r i po raz pierwszy w historii przekroczyły 10 miliardów osiągając poziom 10,2 mld zł.
Przychody z usług mobilnych wzrosły o 9,3% r/r do poziomu 5,1 mld zł, a przychody z usług dla domu o 4,1% r/r do ponad 2 mld zł.
Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w ubiegłym roku wzrósł o 10,5% r/r przekraczając historyczny poziom 4 mld zł.
Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o 1,8% r/r.
Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 2,8% r/r i na koniec ubiegłego roku wyniosła ponad 2,1 mln.
Play przez cały 2024 rok był najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer, co oznacza, że już ósmy kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 61 030.
Liczba aktywnych kont w aplikacji Play24 przekroczyła 8 milionów, umożliwiając klientom łatwe i szybkie zarządzanie usługami w Play.
W 2024 roku Play jako lider rynku aktywnie kontynuował proces rozwoju infrastruktury, przeznaczając 1,3 mld zł na inwestycje.
Wzrost bazy aktywnych klientów usług mobilnych w roku 2024 wyniósł 232 tys. (13 tys. nowych klientów w Q4 2024), w tym przyrost ilości klientów kontraktowych wyniósł 270 tys. (88 tys.w Q4 2024) oraz spadek klientów prepaid o 38 tys.
ARPU usług mobilnych wzrosło w Q4 2024, w ujęciu rok do roku, o 8.4% osiągając wartość PLN 32.7 w porównaniu do PLN 30.2 rok wcześniej, co odzwierciedla przejście klientów na wyższe taryfy oraz wzrost bazy klientów kontraktowych.
Wzrost bazy subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych i usług dla domu (usługi Home) o 20 tys. w Q4 2024 oraz o 58 tys. w całym 2024 roku. Wzrost ten częściowo został osiągnięty poprzez akwizycje lokalnych operatorów sieci internetowej.
EBITDAaL Play w 2024 roku wzrósł o 10.5% wynosząc PLN 4.04 mld przy wzroście marży EBITDAaL do 39.7% (tj. o 2.4 pkt procentowego), co częściowo jest pozytywnym efektem bazy w roku 2023 gdyż umowa o świadczenie
usług ze spółką Polski Światłowód Otwarty, joint venture Emitenta i spółki InfraVia, nie miała wpływu na wynik EBITDAaL w Q1 2023. Wzrost EBITDAaL w 2024 wynikał także z lepszych przychodów operacyjnych (wzrost przychodów z usług mobilnych o PLN 430 milionów) oraz wzrostu przychodów z tytuły programu build-to-suit, które to wzrosty zostały częściowo zniwelowane przez wyższe koszty wynagrodzeń (o 6%) i energii (o 5%).
W 2024 roku Play wygenerował Cash Flow Operacyjny (rozumiany jako EBITDAaL pomniejszony o nakłady inwestycyjne) w wysokości PLN 2.7 mld, co stanowi wzrost o 12.4% rok do roku.