Artur Dominiak, dyrektor Departamentu Usług dla Domu w PLAY tłumaczył na blogu operatora dlaczego konieczna jest wymiana niektórych modeli dekoderów telewizyjnych i na jakim etapie jest połączenie PLAY z UPC.
Przejęcie UPC Polska przez Play nastąpiło w kwietniu 2022 r., a niecałe dwa lata później obie firmy połączyły się. Z formalnego punktu widzenia proces więc już się zakończył (operatorem wszystkich usług jest Play). Z technicznego jednak, wciąż trwa. Przełączane są ostatnie usługi do naszych fioletowych systemów.
Do tej pory zakończono m.in. migrację 99% routerów do systemów Play oraz zmodernizowano infrastrukturę telefonii stacjonarnej.
W najbliższym czasie Play rozpocznie wymianę dekoderów TV 4K BOX na nowy sprzęt – Play BOX TV. Decyzję podjęto ze względu na brak możliwości pełnej integracji starszego modelu z systemami operatora. Wymiana ma być prosta i obejmuje opcję samodzielnego montażu lub wsparcie techników.
Od marca 2025 roku wszyscy dawni klienci UPC zyskają dostęp do aplikacji Play NOW, która zastąpi dotychczasową usługę TV GO. Aplikacja umożliwia oglądanie telewizji na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach, tabletach, telewizorach i komputerach.
Dominiak podkreślił, że inne dekodery, w tym najpopularniejszy Horizon, nie będą wymieniane.
Dekoder TV 4K BOX musi zostać wymieniony, bo jak tłumaczy dyrektor urządzenie jest zbyt silnie zakorzenione w systemach Liberty Global, do której w przeszłości należało UPC Polska.
W marcu 2025 r. dotychczasowi klienci UPC Polska – bez względu na typ posiadanego dekodera – otrzymają dostęp do aplikacji Play NOW. Usługa ta, podobnie jak TV GO, umożliwia oglądanie telewizji w aplikacji lub przez stronę internetową.
Część zmian w ofercie telewizyjnej Play związana jest nie tylko z połączeniem z UPC Polska, ale z naturalnym rozwojem technologicznym.