Play wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji i Centralnym Ośrodkiem Informatyki prowadzi testy mechanizmu Mobile Connect. To rozwiązanie, które po wdrożeniu pozwoli na korzystanie z profilu zaufanego za pomocą telefonu bez potrzeby przepisywania kodu SMS.
3 lata temu Marcin Gruszka, ówczesny rzecznik prasowy sieci PLAY, informował, że jego sieć od dawna korzysta z tej technologii, ale nie komunikuje marki Mobile Connect. Można o tym przeczytać tutaj
Mobile Connect to usługa, która umożliwia identyfikację użytkownika z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Użytkownicy będą mogli skorzystać z Mobile Connect przy logowaniu do serwisów internetowych, serwisów bankowych, czy autoryzacji transakcji odchodząc od tradycyjnych rozwiązań opartych na jednorazowych hasłach SMS. Rozwiązanie Mobile Connect zapewnia operator sieci mobilnej, w oparciu o swoją infrastrukturę, jednak z pominięciem otwartego kanału komunikacji, jakim są usługi transmisji danych, co w znaczny sposób zwiększa bezpieczeństwo danych. Oznacza to, że klient nie musi korzystać ani być w zasięgu usług internetowych operatora, nie musi też posiadać telefonu, który je obsługuje. Do korzystania z Mobile Connect wystarczy najprostszy telefon. Dzięki możliwości ustawienia potwierdzania kodem PIN (jednym dla wszystkich serwisów) i zaawansowaniu technologicznemu usługa, gwarantuje wyższy komfort, a przede wszystkim wyższy poziom bezpieczeństwa niż popularne kody SMS-owe.
Wspólnie z @MC_GOV_PL i @COIgovPL prowadzimy testy mechanizmu Mobile Connect. To rozwiązanie, które po wdrożeniu pozwoli na korzystanie z profilu zaufanego za pomocą telefonu bez potrzeby przepisywania kodu SMS. Dostęp do e-usług publicznych będzie bezpieczniejszy i prostszy. pic.twitter.com/fMUafzOFMm
— Play (@Play_Polska) October 16, 2020