PLAY wprowadził zmiany do konfiguracji roamingu krajowego. Operator podjął decyzję, że klient będzie miał dostęp do jednego z trzech operatorów oferujących roaming krajowy. Użytkownik sieci PLAY nadal będzie mógł w BOK zmienić tego operatora na innego, preferowanego przez siebie. Do tej pory sieć z roamingiem wybierało się samodzielnie w menu telefonu. Część klientów mogło w ogóle stracić dostęp do usługi roamingu krajowego, ale można go ponownie włączyć poprzez kontakt z biurem obsługi.
PLAY na swojej stronie internetowej zaznaczył, że lista partnerów roamingu krajowego nie jest elementem umowy i może ulec zmianie.
PLAY twierdzi, że nie zamierza rezygnować z roamingu krajowego, ale jednocześnie skupia się na szybkim rozwoju własnego zasięgu sieci 4G.
Komunikat PLAY:
Zmiany listy partnerów roamingowych w ramach ww. sieci nie podlegają procesowi udzielenia zgody przez Klienta i mają zapewnić jeszcze lepszy stopień świadczonych przez Play usług. Partnerzy roamingowi oznaczają sieć T-Mobile, sieć Plus oraz sieć Orange. Lista partnerów roamingu krajowego nie jest elementem umowy i może ulec zmianie. W chwili obecnej udostępniamy Tobie możliwość korzystania z sieci co najmniej jednego, wybranego przez nas partnera roamingowego.