Od 17 marca głównym partnerem rozgrywek oraz transmisji Polskiej Ligi Esportowej jest PLAY.
Drugim partnerem strategicznym została firma Sprite, a partnerami technologicznymi – ASUS, LG oraz Twitch. Dzięki ich wsparciu pula nagród wynosi: 240 000 PLN.
Za organizację współpracy PLAY z ligą odpowiada Mediacom Beyond Advertising, dział domu mediowego MediaCom, odpowiedzialny za akcje niestandardowe. Play będzie głównym partnerem wydarzenia oraz transmisji internetowych.
W Play od ponad roku budujemy dedykowaną platformę #GamersGonnaPlay, w ramach, której rozwijamy ofertę dla graczy. Wejście w rynek e-sport jest dla nas naturalnym elementem tych działań. Polska Liga E-sportowa to dla nas projekt wyjątkowo ciekawy, który idealnie wpisuje się w nowoczesną markę, otwartą na graczy i entuzjastów nowych technologii. Cieszymy się na myśl o tej współpracy i oczywiście mocno kibicujemy wszystkim drużynom! - powiedział Bartosz Dobrzyński, CMO P4.
Polska Liga Esportowa będzie toczyć się wokół dwóch obecnie najpopularniejszych gier, czyli CS:GO i League of Legends. Każda z lig będzie składać się z 8 zespołów, z których 5 zostanie zaproszonych, a 3 wyłonione w drodze kwalifikacji. W pierwszym etapie rozgrywek na oglądających czeka 28 meczów, każdy z nich grany w systemie BO2, czyli 2 mapy na grę. Dzięki temu wynikiem spotkania może być również remis. Za wygraną zwycięzca otrzyma 3 punkty oraz 1200 PLN, a za remis każdy z teamów po 1 punkcie oraz 600 PLN. W wyniku fazy zasadniczej 4 najlepsze drużyny, z największą ilością punktów, przejdą do fazy play-off, gdzie zawalczą o nagrodę główną. Aktualnie trwa selekcja i zapraszanie drużyn, a rozgrywki kwalifikacyjne wystartują w marcu. W kwietniu rozpocznie się sezon zasadniczy. Play-offy i finał planowane są na czerwiec bieżącego roku.