PLAY poinformował o rozpoczęciu testów konsumenckich usługi telewizyjnej PLAY TV.
Kilkadziesiąt kanałów ma być dostępnych na smartfonie, tablecie i komputerze.
PLAY TV ma pozwalać na oglądanie programu telewizyjnego w dowolnym momencie, a nie tylko w porze emisji. Wszystkie programy będą dostępne w "chmurze".
Transfer streamingu wideo nie pomniejszy pakietów internetowych klienta.
Aby wziąć udział w testach należy być klientem postpaid (z wyłączeniem starych taryf), posiadać telefon/tablet z systemem Android oraz wysłać SMS o treści TAK na numer 650. Klient otrzyma wówczas link do aplikacji w sklepie Google PLAY.
Wyniki testów mają pomóc PLAY w konstrukcji komercyjnej oferty telewizyjnej.
PLAY testował już usługę telewizyjną w 2014 r.
Testy PLAY TV startują od jutra (28.06).
PLAY sam prowadził rozmowy z nadawcami. Nie będzie korzystał przy tym projekcie z pośrednika. Niestety fiaskiem zakończyły się rozmowy z TVP i na razie głównych kanałów Telewizji Polskiej w ofercie PLAY nie będzie.
Dostawcą platformy jest polska firma Atende Software.
Kontrakt dotyczy wdrożenia platformy OTT (ang. over the top) oferowanej pod marką redCDN Portal oraz pozostałych usług z ekosystemu redCDN.
Umowa z maja tego roku została zawarta na okres 3 lat, z możliwością dalszego przedłużenia, a jej szacunkowa wartość wynosi kilka milionów złotych.
Kontrakt jest pierwszym wdrożeniem platformy redCDN Portal na rzecz operatora mobilnego oraz kolejnym wdrożeniem systemu dystrybucji treści redCDN na rzecz klienta z tego sektora rynku.
Prezentacja:
Pytania i odpowiedzi dotyczące PLAY TV
Czy z usługi Play TV mogę korzystać tylko w sieci Play?
Nie, możesz korzystać z serwisu za pośrednictwem dowolnego internetu, stacjonarnego lub mobilnego. Pamiętaj, że w przypadku innych sieci mobilnych niż Play, dane przesyłane podczas oglądania wideo w Play TV będą pomniejszały Twój pakiet lub powodowały dodatkowe koszty.
Od czego zależy jakość wideo, które oglądam?
Jakość usługi zależy od trzech podstawowych elementów: jakości strumienia wideo dostarczonego przez nadawcę kanału, możliwości technicznych infrastruktury oraz Twojego łącza internetowego. W praktyce, ponieważ dostawcy kanału dostarczają pełnowartościowe strumienie, a platforma jest przygotowana na obsłużenie znacznie większej liczby użytkowników niż liczba uczestników testów, realne znaczenie ma tylko przepustowość łącza internetowego. Aby uzyskać akceptowalną jakość wideo na urządzeniach typy smartfon lub tablet wymagane jest ok 1 Mb/s.
Dlaczego jakość usługi jest zmienna w czasie?
Ze względu na to, że zmieniają się parametry Twojego łącza internetowego lub łączysz się z usługą z różnych serwisów internetowych. W usłudze zastosowana jest technologia adaptive streaming (strumieniowanie adaptacyjne). Oznacza to, że gdy rozpoczynasz oglądanie, platforma obsługująca usługę sprawdza, jakie są możliwości Twojego internetu i dostosowuje do nich jakość strumienia wideo. Potem na bieżąco sprawdza, czy Twoje warunki sieciowe się nie zmieniły i, czy nie należy zmienić na lepszą lub gorszą, jakości usługi.
Jakie wymagania musi spełniać mój smartfon, aby oglądać na nim wideo w ramach Play TV?
Podstawowy warunek to wersja systemu operacyjnego Android. Aplikacja działa poprawnie na telefonach z systemem Android od wersji 4.3. Jeśli na Twoim telefonie jest niższa wersja, w pierwszej kolejności zaktualizuj system.
Jak znaleźć w Google Play aplikację do Play TV?
Ponieważ trwają testy usługi, aplikacja ma charakter testowy i nie jest dostępna dla wszystkich. Można ją pobrać tylko poprzez link, który wysyłamy do naszych Abonentów w odpowiedzi na zgłoszenie do testów.
Na jakich przeglądarkach mogę oglądać wideo w Play TV?
Na komputerach z systemem operacyjnym Windows (od Windows 7 w górę) możesz korzystać z usługi poprzez następujące przeglądarki:
Internet Explorer 11 lub nowsza
Microsoft Edge 25 lub nowsza
Mozilla Firefox 41 lub nowsza
Chrome 42 lub nowsza
A na komputerach
Jeśli jesteś użytkownikiem komputera z systemem operacyjnym Mac OS (wersja 10.9.5 lub nowsza), możesz oglądać wideo poprzez przeglądarki
Safari 8.0 lub nowsza
Mozilla Firefox 41 lub nowsza
Chrome 42 lub nowsza
Ważne, aby korzystając z Mozilla Firefox mieć zainstalowaną wtyczkę Silverlight.
Ile urządzeń mogę uprawnić do korzystania z usługi?
W danym czasie możesz mieć uprawnione pięć urządzeń (dowolną kombinację smartfonów, tabletów i komputerów), z tym że jeśli korzystasz na komputerze z dwóch różnych przeglądarek, to każda z nich traktowana jest jak odrębne urządzenie. Wtedy pozostaje Ci do wykorzystania jeszcze trzy miejsca. Jeśli wszystkie miejsca zostaną wypełnione urządzeniami i spróbujesz autoryzować kolejne, to zlecenie nie zostanie odrzucone. Z listy uprawnionych usunięte zostanie urządzenie, na którym nie było aktywności w usłudze od najdłuższego czasu i w jego miejsce pojawi się nowe. Aktualną listę bieżących sprzętów zawsze znajdziesz w Ustawieniach w aplikacji lub serwisie www.
Dlaczego nie mogę oglądać wideo w Play TV poza Polską?
Poza granicami Polski usługa nie jest dostępna ze względu na ograniczenia licencyjne materiałów wideo oferowanych w usłudze. Play nie posiada licencji umożliwiającej udostępnianie treści zagranicą. Dotyczy to zarówno połączeń w roamingu międzynarodowym, jak i dowolnego stacjonarnego internetu poza granicami np. hotelowego WiFi. Tego typu ograniczenia są standardem w przypadku legalnych serwisów wideo.
Często podczas korzystania z usługi na ekranie pojawia się komunikat „buforowanie”. Co on oznacza?
Taki komunikat pojawia się zwykle na początku oglądania i oznacza, że Twoje urządzenie pobiera trochę materiału wideo, który chcesz oglądać, „na zapas”. Ten zapas (bufor) zostanie wykorzystany, jeśli pogorszy się jakość Twojego internetu. Przez cały czas oglądania bufor jest uzupełniany, ale w sposób niezauważalny. Jeśli jakość internetu pogorszy się na tyle, że podawanie strumienia nie będzie możliwe, zostanie wykorzystany „zapas” i tym razem buforowanie będzie zauważalne.
Ile danych zużywam oglądając wideo w Play TV?
Ze względu na wykorzystanie technologii adaptive streaming (patrz pkt 3) wielkość zużycia danych może być różna. Będzie zależeć od jakości oglądanego materiału wideo, a ta z kolei zależy od szybkości naszego internetu. W przypadku jakości HD godzina oglądania może skonsumować ok 1 GB danych. Przeciętnie serwis spowoduje zużycie 500-600 MB na godzinę oglądania. Pamiętaj, że w sieci Play (także w roamingu krajowym) usługa nie spowoduje pomniejszenia Twojego pakietu danych. Powyższe dane mają znaczenie, gdy oglądasz wideo za pośrednictwem innych sieci mobilnych
Dlaczego nie mogę odtworzyć niektórych materiałów?
Powody mogą być trzy:
aktualnie Twój Internet jest tak wolny, że nie pozwala na odtworzenie żadnego materiału
próbujesz odtworzyć materiał, który będzie w programie w przyszłości – jutro lub za kilka dni; takie materiały NIE są oznaczone ikoną odtwarzania w programie TV lub na karcie materiału
materiał pochodzi z kanału, którego nie masz w swoim pakiecie; wystarczy włączyć dodatkowy pakiet.
Jeśli jesteś pewien, że Twoje łącze internetowe jest wystarczające i masz aktywny pakiet kanałów, z którego pochodzi materiał, poinformuj nas o tej sytuacji poprzez opcję Zgłoś błąd w Ustawieniach lub skontaktuj się z naszą infolinią.
Dlaczego nie wszystkie filmy i programy z poprzedniego tygodnia mogę obejrzeć?
Jeśli materiał pochodzi z kanału, którym masz w swoim pakiecie, a nie możesz uruchomić wideo, oznacza to, że nadawca tego kanału nie ma praw, żeby udostępnić dany film lub program w trybie „na żądanie”. Może go emitować tylko na żywo. Tego typu materiały w programie TV NIE są oznaczone ikoną odtwarzania.
Na którym urządzeniu znajdują się moje nagrania?
Nagrania nie są umieszczane bezpośrednio na urządzeniu, z którego zlecasz nagrywanie. Są przechowywane na Twoim koncie „w chmurze”, czyli wirtualnej przestrzeni dyskowej, którą udostępniamy Ci w ramach usługi Play TV. Dzięki temu możesz oglądać nagrane materiały z dowolnego urządzenia uprawnionego do korzystania z usługi Play TV – smartfonu, tabletu lub komputera.
Ile materiałów video mogę nagrać?
W podstawowym pakiecie kanałów, który aktywowaliśmy na Twoim koncie, masz możliwość nagrania 30 godzin materiałów. Jeśli włączysz usługę „1000 godzin na Twoje nagrania”, ta liczba zwiększy się do 1000.
Jak długo będą dostępne materiały, które zapiszę w usłudze 1000 godzin na moje nagrania?
Materiały, które nagrasz w dostępnej dla Ciebie przestrzeni w chmurze będą dostępne dla Ciebie przez 180 dni. Później zostaną automatycznie usunięte.
Dlaczego w usłudze dostępne są tylko wybrane odcinki seriali, a nie całe sezony?
W Play TV możesz oglądać na żywo kilkadziesiąt kanałów telewizyjnych oraz materiały z nich przez 7 dni po emisji. Oznacza to, że w serwisie dostępnych jest tyle odcinków seriali, ile było emitowanych w ciągu ostatniego tygodnia.
Dlaczego w filmach i serialach w serwisie pojawiają się reklamy?
Wszystkie filmy, seriale oraz programy w usłudze Play TV pochodzą z kanałów, które są w niej dostępne. Jeśli podczas emisji na żywo w filmie lub programie były umieszczone reklamy, bo pozostaną w danej pozycji także później, gdy będziesz ją oglądać z biblioteki, a nie na żywo.